nuvaring

Discussion in 'Anticonceptie' started by jessy1983, Aug 4, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jessy1983

jessy1983 Fanatiek lid

Jul 30, 2008
    1,593
    1
    0
    Noord Brabant
    Ik was benieuwd hebben veel mensen ervaring met nuvaring.
    Ik ben gestopt met de nuvaring en heb veel last van klachten dus vroeg me af of meer mensen er last van hadden?
    Wat iedereen's ervating is met nuvaring....

2. leen1982

leen1982 Bekend lid

Jul 8, 2006
    634
    0
    0
    Ambtenaar
    Geraardsbergen (Belg
    Mijn zus heeft die na een paar maanden moeten verwijderen! Ze kreeg een ontsteking daar beneden, nare geurtjes en veel jeuk en kwam dus door de nuvaring!
    Daarvoor had ze geen problemen ermee!

3. lieke

lieke VIP lid

Sep 7, 2005
    6,289
    263
    83
    perfect wil niet anders

4. Ienieminie

Ienieminie Bekend lid

Apr 8, 2007
    727
    0
    0
    Leerkracht Basisonderwijs
    Heerlijk... ideaal!

5. jojo8

jojo8 Actief lid

Jul 15, 2007
    445
    0
    0
    ik vond m ook ideaal! met de pil kreeg ik doorbraakbloedingen dus moest wat anders en kreeg ik de nuva. had ook minder last van hoofdpijn e.d. tijdens mn menstruatie.

6. Luckymom

Luckymom Fanatiek lid

Apr 21, 2007
    3,869
    0
    0
    Groepleidster Jeugdhulpverlening
    Zwolle
    Ik vind m helemaal top (hoewel het nu al weer een heeeele tijd geleden is dat ik m nodig had)

7. jessy1983

jessy1983 Fanatiek lid

Jul 30, 2008
    1,593
    1
    0
    Noord Brabant
    hoe zit het bij iedereen met het stoppen van de nuvaring.
    Veel ontpillingsverschijnselen? :oops:

8. anoniempje24

anoniempje24 Actief lid

May 9, 2008
    201
    0
    0
    hoi jessy,

ik heb zelf ook een paar jaar de nuvaring gebruikt.
    ik ben nu gestopt sinds april omdat ik graag zwanger wil worden, maar merk ook zelf ook wel veel klachten.
    veel hoofdpijn, veel buiklachten,cyclus loopt nog niet echt lekker en merk gewoon heel goed dat ik gestopt bent met de nuvaring.

hoop dat we snel zwanger mogen worden...

groetjes

9. jessy1983

jessy1983 Fanatiek lid

Jul 30, 2008
    1,593
    1
    0
    Noord Brabant
    ja ik hoop het ook, maar dat gaat helemaal goed komen

10. anoniempje24

anoniempje24 Actief lid

May 9, 2008
    201
    0
    0
    ja, dat denk ik ook wel...gaat helemaal goed komen.

11. Rupsje87

Rupsje87 Lid

Feb 2, 2008
    5
    0
    0
    Ik heb de nuvaring ook een tijdje gebruikt, maar ik had nergens last van hoor! Toen ik ermee begon viel ik
    een beetje af, en toen ik ermee stopte kwam ik een beetje aan. Dat was alles, verder vind ik m ontzettend
    handig omdat je m niet kunt vergeten :D

12. Josee

Josee Lid

Mar 24, 2008
    5
    0
    0
    Ik heb de Nuvaring jaren gebruikt. Supergemakkelijk en ik heb nergens last van gehad. Begin dit jaar ben ik gestopt en was in februari al zwanger. Helaas is de eerste zwangerschap geeindigd in een mk. Volgens de gyn kwam dit niet omdat ik zo snel na het stoppen met de Nuvaring zwanger was geworden, maar had ik gewoon pech. Gelukkig was ik heel snel naar deze mk weer zwanger en nu lijkt alles goed te gaan. Ik ben heel positief over de Nuvaring en het stoppen ermee.

13. Saskia28

Saskia28 Lid

Sep 2, 2008
    29
    0
    0
    Ik ben ook net gestopt ( half augustus) met de Nuvaring na 1,5 jaar gebruik. De eerste 2 weken had ik veel hoofdpijn, maar verder geen andere klachten. Nu heb ik de laatste dagen minder eetlust en ben ik soms wat misselijk. Het is erg lastig om nu te zeggen of dat komt door ontwenning, pms of dat ik toch al zwanger ben (zou wel erg vlot zijn). Ik weet niet eens of je dat al zo snel kunt 'voelen'. Ik heb geen idee hoelang mijn cyclus is (voor Nuvaring Mirena 5 jaar gebruikt), dus mijn NOD heb ik maar gegokt. Blijft afwachten dus.....

14. Saskia28

Saskia28 Lid

Sep 2, 2008
    29
    0
    0
    Hai!

Ik wilde nog even melden dat mijn klachten toch gewoon kwamen door het "ontpillen'. Nu maar hopen dat deze cyclus wel raak is :D !

groetjes

15. Roos25

Roos25 Niet meer actief

Heb vanaf nov 07 de Nuvaring gehad. Heb er geen problemen mee gehad. Half juli ben ik gestopt. De eerste maand werd ik helemaal gek van mezelf. Vreselijke ontpilmaand. Opgeblazen gevoel, pijnlijke borsten, leek wel zwanger, hoofdpijn...De maand erna was het weg.
    Het enige probleem wat ik heb, is dat ik ook nog maar 2,5 dagen ongesteld ben. Dat was voor de pil/ring wel anders.

16. Saskia28

Saskia28 Lid

Sep 2, 2008
    29
    0
    0
    Misschien ben je toch nog aan het ontpillen?
    Voor mij is het ook nog even afwachten, alhoewel ik inderdaad nu totaal geen last meer heb van al die klachten in de eerste cyclus na staken van de Nuvaring. Normaal heb ik ook geen cyclus van 35 dagen, maar eerder 21-28 dagen wat ik me kan herinneren. Ik ben toch maar alvast gaan temperaturen om te kijken of ik al wel een eisprong heb....

17. Roos25

Roos25 Niet meer actief

Het zou kunnen, mn cyclus is dacht ik wel redelijk stabiel weer. Ik kon merken dat ik een ei heb gehad gisteren. Hoop alleen dat ik genoeg slijmvlies heb om iets in te laten nestelen. Met 2 dagen ongesteld verlies je niet heel veel bloed...Afwachten maar weer.
    @ Saskia: Hopelijk heb je snel een ei :)

18. Saskia28

Saskia28 Lid

Sep 2, 2008
    29
    0
    0
    @Roos: Ik duim met je mee! Vlieg je ook al mee met de roze jet ;)?

19. Roos25

Roos25 Niet meer actief

@Saskia: ben nog maar zo kort gestopt met de ring, maar wil nu ook wel graag dat het raak is...Wat kan een maand lang duren soms...
    Het is ook echt inhouden om niet te vroeg te gaan testen. Soms hoor je wel eens dat mensen al raak hebben geschoten en dat de test het al vroeg uitwijst. Volgensmij heeft het niet zoveel zin en is het elke keer weer een teleurstelling. Gewoon netjes de cyclus uitzitten.

20. Saskia28

Saskia28 Lid

Sep 2, 2008
    29
    0
    0
    @Roos: ja dat herken ik wel heel erg!
    Wij zijn zoals je kunt zien ook pas net gestopt. We dachten wel stoer gewoon het op z'n beloop te laten, maar dat valt niet mee. Het nadeel van plannen is dat je dan eigenlijk stiekem hoopt dat het dan wel meteen raak is...
    af en toe word ik echt moe van mezelf, dat wachten duurt ook eindeloos.... :rolleyes:
    Eerst wachten tot je ei komt, dan weer wachten tot de test, dan weer wachten tot je eindelijk ongesteld wordt, en dan begint het weer van voor af aan!
    En iedereen om ons heen vraagt continue of het nu voor ons ook niet eens tijd wordt, helpt ook niet echt mee. En ik wil dat echt niet vertellen voordat het raak is!
    Ik ga toch wel iets eerder testen dan mijn NOD, maar dat is omdat ik geen idee heb van mijn cyclus en het best deze keer korter kan zijn dan 35 dagen. We zitten op dag 32 romantisch in een hotelletje in hartje Parijs, dus dat leek me wel een mooi test-moment! ;)

Share This Page