na Verwijderen koperspiraal nog niet zwanger

Discussion in 'Anticonceptie' started by Patri21, Nov 14, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Patri21

Patri21 Lid

Nov 14, 2008
    5
    0
    0
    zonne consulent
    eindhoven
    hallo.
    ik lees veel problemen over de mirena spiraal laten verwijderen.
    ik zelf heb een koperspiraal (midden september laten verwijderen) vanwege kinderwens.
    2 weken erna werd ik ongesteld. normale cyclus alleen deze was zo heftig dat ik niets meer kon.

nu 49 dagen (7 weken) verder nog steeds niet ongesteld.
    dus 3 weken overtijd, en de testen blijven maar negatief.
    Ik heb alle symptomen gehad. misselijkheid, super vaak plassen,heel moe, wit vloedverlies, zin in iets lekkers op de raarste tijdstip (midden in de nacht bijvoorbeeld), ik had opgezwolle borsten en mijn tepels deden super veel pijn. maar dit kan ook zijn van de 1ste keer ongesteld zijn na het verwijderen van spiraal. (normaal had ik dit nooit)

kan het ook zijn dat ik nu een onregelmatige cyclus heb. als dat zo is hoe kan je dan uitrekenen wanneer je vruchtbaar bent?

heeft iemand dit probleem ook of iets wat er op lijkt.
    na het verwijderen van een koperspiraal ben je toch gelijk vruchtbaar?
    of weet iemand wat er aan de hand kan zijn?
    ik wacht even met naar de huisarts gaan.

graag reacties :)

2. Nadja7

Nadja7 Niet meer actief

Hoi Patri21,

Het kan inderdaad zijn dat je nog een onregelmatige cyclus hebt. Ik lees hier op het forum veel over, vrouwen die de eerste maand een normale cyclus hebben en daarna onregematig. Met het spiraaltje heb ik helaas geen ervaringen. Gezien je klachten misschien over een paar dagen nog een testje doen of eventueel bloedtest bij ha?

Succes ermee!

Groetjes Nadja ;)

3. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    hoi

het koperspiraaltje bevat geen hormonen, dus daar kan het niet echt van zijn.....
    heb er zelf ook 1 gehad voor mijn zwangerschap, en daarna ook onregelmatig, maar ik wist dat het van de pco kwam die ik heb.

4. Patri21

Patri21 Lid

Nov 14, 2008
    5
    0
    0
    zonne consulent
    eindhoven
    oke dat wist ik. vind het wel raar. ben nu 2 maanden bijna 3 al niet meer ongesteld geweest. maar ik denk dat het de stress is. dat kan ook.

wat is pco?

ondertussen al naar de ha geweest en die zegt dat het gewoon tijd nodig heeft. je baarmoeder moet herstelt worden na verwijderen van een spiraal. maar ik lees ook veel dat vrouwen gelijk zwanger raken na de verwijdering dus het verschilt ook per persoon. mmm.. afwachten dus maar

Share This Page