Pfff ...wij hadden ons ook stellig voorgenomen gewoon een jaar te nemen om het op zn beloop te laten, maar ik heb er grote moeite mee. Ook omdat ik nog steeds was rare kwaaltjes heb. Ik denk dan steeds van zou het mischien al raak zijn, of niet? Wat je zegt, elke keer maar weer wachten op een ei, wachten op NOD, wachten op testen. Bah. Dat maakt het op zn beloop laten absoluut niet makkelijk. Wat leuk dat jullie bij het testen lekker weg zijn! Parijs is lekker romantsich. Ik hoop dat het raak is voor jullie. Dat zou wel erg mooi zijn. Groetjes!
Ik heb 'm ook gebruikt omdat ik niet meer aan de pil wilde. Ik vond het niks. Hoofdpijn, buikpijn, moe, continue bloeden, een libido van -20 etc. Ik ben er dus weer mee gestopt en voel me een stuk beter!
Tijdens het gebruik van de Nuvaring (1,5 jaar) heb ik eigenlijk geen problemen gehad. Van de pil werd ik altijd erg 'labiel' met opvliegers en stemmingswisselingen, maar daar heb ik met de Nuvaring nooit last van gehad (is ook de helft van de hormonen van de pil). Ik ging alleen een cup omhoog, maar dat vond ik (en mijn eega) niet zo erg ... Maar zoals bij alle anticonceptie is het toch erg persoonlijk.
ik heb 'm ook gebruikt, en na 5 maanden met plezier 'm gebruikt te hebben was hij opeens SPOORLOOS VERDWENEN! ben me rot geschrokken. heb niet gemerkt dattie weg was en wist dus ook niet hoe lang al...! gelukkig was ik toen niet zwanger geworden, want dat was een erg ongelukkig moment geweest. dusseh voor mij geen nuvaring meer
Ik heb em ook een maand of 8 a 9 gebruikt en het ging in het begin best goed alleen in de laatste 3 maanden ging ie 'vervelen' en de laatste maand irriteerde hij zou erg dat ik em eruit heb gehaald en weer aan de pil gegaan ben.
misschien een stomme en onbeleefde vraag... maar waar was hij ou heen verdwenen? is hij er gewoon uitgevallen ofzo? ontopic: ik heb de nuvaring kort gebruikt en heb eigenlijk nooit een schimmelinfectie en in de tweede maand van gebruik kreeg ik er dus een... voelde hem ook echt wel zitten met vrijen.... dus mijn ervaring was niet zo positief..
Bij mij is de nuvaring ook een keer 'verdwenen". Ik vermoed tijdens tampongebruik bij een doorbraakbloeding. Maar je schijnt hem ook te kunnen verliezen bij hard persen of tijdens het klussen. Pas na langer dan 7 dagen zonder ring ben je mogelijk vruchtbaar, maar het is dus wel handig om 1x per week te checken of hij nog goed zit om ongemakken te voorkomen. @princesje83: Succes met de laatste loodjes!
Ik heb eigenlijk niks goeds te zeggen over die stomme ring Ik kreeg vreselijke pijn in mijn borsten, elke keer als ik mijn bh afdeet moest ik gewoon huilen. Ben maandenlang echt door een hel gegaan, tot ik erachter kwam dat het de nuvaring was.
Jeetje wat een negatieve verhalen. Ik wilde ook dat ding gaan gebruiken, zitten nu al 4 jaar aan de condooms, behalve 1 maand om zwanger te worden. De pil vond ik echt vreselijk, zonder pil werd ik echt een beter mens. Maar op andere fora lees je vrij veel positieve verhalen. Maar nu, schimmelinfecties, spontaan dat ding verliezen, 'm voelen zitten.. Ik twijfel nu heel erg! @ Roos25, wat jij zegt had ik ook na de pil.. Met pil minstens 8 dagen errug ongesteld, zonder max. 3, 4 dagen... Maar die ring, die kan je toch gewoon halen bij de huisarts, je hoeft er geen onderzoeken ofzo voor toch?
Hai valhalla, Die ring kan je inderdaad gewoon bij dehuisarts halen zonder onderzoeken ofzo. Je krijgt de eerste keer voor 3 maanden mee, dankun je kijken of het bevalt. Ik was op zich heel tevreden over de ring, veel minder bijwerkingen dan bij de pil. Mijn enige advies is om 1x per week te checken of hij nog goed zit, nog altijd veel minder werk dan dagelijks de pil te slikken. Hoe de ring bevalt is heel erg individueel. Mijn advies is dus: gewoon proberen! groeten Saskia
Hey, ik denk ook dat je het gewoon moet proberen. De verhalen die je hoort zijn erg verschillend. Je weet alleen niet hoe je eigen lichaam reageert. Ik vond het erg ideaal, maar anderen kunnen niets anders bedenken dan verwensingen. Via de site van de maker van de ring kun je een sms-herinnering instellen, je krijgt dan een dag van te voren en op de dag zelf een smsje ter herinnering dat je hem moet plaatsen of verwijderen. Dit is geheel gratis. Ook kun je gratis een klokje aanvragen. Mocht dat niet genoeg zijn, kun je nog via email herinneringen ontvangen. Vergeten kan bijna niet. Succes ermee!
Ben echt te spreken over de nuvaring Ben nu ook net ( 1 cyclus) gestopt. Heb niet veel klachten alleen af en toe heel misselijk. voor de rest valt het bij mij wel mee.
Hallo, Ik vond de nuvaring ideaal. Je bent elke dag beschermd, je krijgt erg weinig hormonen binnen en toch elke maand ongi, zodat je weet dat alles het nog 'goed' doet. Ik was de 3e maand zwanger na het stoppen met de nuvaring. Ik kreeg echt onwijze buikpijn van de mirena, na 1,5 jaar verwijderd. In principe leek het ideaal, want ik was 1,5 jaar niet ongesteld, maar of dat echt helemaal gezond is?
ik gebruik sinds 4 maanden de nuvaring en vind het ideaal! heb alleen de 1e 2 maanden wat doorbraakbloedinkjes gehad, maar nu nergens last meer van. met de pil had ik altijd erge stemmingswisselingen en nu dus niet meer!
Nuvaring het principe bevalt mij prima. Inbrengen en er uit halen geen probleem. De ring voel ik niet zitten en vriend ook niet. Geen gekke klachten. Alleen bleef ik erg droog van onderen. met als gevoel vermindert libido dus ik ben gestopt om meer libido terug te krijgen.... die ik had toen ik bijna 2 jaar zonder pil was. Liek
jessy, ik ben sinds 9 okt gestopt met de ring en zit nu in een heel onzekere situatie (zie forum eerste symptomen en dan 'ik snap er niks meer van') Beantwoord dit aan jou probleempjes? Ik zoek ook een gelijkgestemde ziel... Was wel héél tevreden over de ring tijdens het gebruik zelf, echt geen klachten,voelde me veel beter dan met de pil! maar nu...