Morgen spiraal zetten en nu al heel angstig

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door LailiejLoe, 20 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LailiejLoe

    LailiejLoe Niet meer actief

    Hi dames,

    Ik ben eind december bevallen van een prachtige zoon. De bevalling vond ik heel heftig en had heel erg pijn. Heb best een lage pijngrens en vooral heel angstig voor inwendige onderzoeken.

    Nu heb ik na lang twijfelen toch besloten dat een spiraaltje de beste keus is. Ik wil nu echt geen tweede baby.

    Maar nu komt het: ik ben nu al bang en zit met buikpijn op de bank. Ik moet het tijdens de menstruatie zetten, omdat het dan minder pij zou doen, maar ik geloof er niks van.

    Kunnen jullie me gerust stellen? Doet het heel erg pijn? Kun je beschijven hoe het precies gaat en hoe lang het duurt? Heb je al die tijd de eendenbek in je?

    Pff ik zit te twijfelen om het af te zeggen
     
  2. Suzetje

    Suzetje Fanatiek lid

    9 jun 2012
    1.234
    0
    0
    Mijn kindjes!
    Mijn kinderspeeltuin
    Al met al viel het best mee.

    Er zijn 2 kleine pijnlijke momentjes, om deze momentjes te verzachten zou je alvast 2 paracetemol in kunnen nemen een uur op voorhand (heb ik niet gedaan).

    Op het moment dat ze je baarmoedermond wat naar beneden trekken is het een beetje venijnig, een soort menstruatie kramp.

    Op het moment dat ze de spiraal naar binnen hebben en zij duwen verder zodat de spiraal echt op het hoogste punt in je baarmoeder zit, dat geeft ook geen lekker gevoel.

    Maar..... Ik was net zo bang als jij en kan nu zeggen, al met al viel het reuze mee!

    Succes! En vergeet vooral niet de paracetemollen in te nemen en drink op voorhand genoeg kamillethee ter ontspanning maar ook ter voorkoming van kramp!
     
  3. Woezel 25

    Woezel 25 Fanatiek lid

    2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Eens met Suzetje. Hier was ik ook erg bang maar uiteindelijk viel het reuze mee. ff vervelend maar het is gauw klaar hoor.

    Maar, waarom wil je een spiraal en ga je niet aan de pil? is daar een reden voor? Want als je echt zo bang bent kun je misschien beter kiezen voor andere anticonceptie
     
  4. LailiejLoe

    LailiejLoe Niet meer actief

    Ik ken teveel mensen die door de pil heen zijn zwanger geraakt. Daarnaast ben ik bang dat ik het vergeet of als ik ziek ben de pil niet goed werkt. Ik wil niet het risico lopen en zometeen weer 9 maanden zwanger zijn.

    Willen jullie me even vertellen hoe lang het duurt en of de hele tijd die eendenbek in je zit? Kan dat ook zonder? Ben daar zo bang voor
     
  5. Lisabeth

    Lisabeth Bekend lid

    15 jul 2008
    564
    0
    0
    Nee het duurt niet lang, bij mij was het tenminste zo gebeurd. Ik was ook best angstig omdat het de eerste keer best pijnlijk was. Maar de tweede was veel minder pijnlijk (omdat ik inmiddels bevallen was van een zoon). Ik had ook een ibuprofen ingenomen voordat ik naar het ziekenhuis ging. Eerst de eendebek (niet pijnlijk maar voelt gewoon niet zo fijn), toen zette ze een soort klemmetje op de baarmoedermond geloof ik en dat deed een klein beetje pijn, menstruatiekramp-achtig, daarna werd de spiraal geplaatst en dat deed niet echt pijn. Vond die klem het vervelendst. Hop. Eendebek eruit en klaar. Misschien twee minuutjes ongemak en jaren plezier ;). Zo ging het zo ongeveer bij mij. En ik ben van mezelf best kleinzerig, het viel mij reuze mee. Succes morgen!
     
  6. tresje

    tresje Fanatiek lid

    13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    volgens mij stond ik binnen 10 minuten weer buiten! was wel pijnlijk, maar meer soort flinke menstruatiekramp.
    wel te doen hoor! en het is echt zo gebeurd!
    succes!
     
  7. Michelle89

    Michelle89 Bekend lid

    20 sep 2009
    924
    0
    0
    Deurne (NB)
    Het valt echt reuze mee! Binnen 10 minuutjes ben je klaar,
    het doet wel even zeer, maar het is echt NIET te vergelijken met een bevalling ;)
     
  8. Michelle89

    Michelle89 Bekend lid

    20 sep 2009
    924
    0
    0
    Deurne (NB)
    En de eendenbek doet trouwens ook echt geen zeer, gewoon een kwestie van proberen te ontspannen, dan is er niets aan de hand.
     
  9. Woezel 25

    Woezel 25 Fanatiek lid

    2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Het is echt zo gedaan, Eendebek zit er wel de hele tijd in en nee, het kan niet zonder:p
     
  10. pffffff

    pffffff Actief lid

    21 mei 2008
    339
    0
    0
    Ik heb er echt niks van gevoeld, misschien was alles nog zo uitgelubberd van de bevalling hah
     
  11. void

    void Fanatiek lid

    19 mei 2012
    2.356
    18
    38
    0161
    Vooral als je al een keer bevallen bent, hoort het veel minder pijn te doen dan voor een bevalling.. Ja het kan zeer doen, en daarna kun je krampen hebben omdat je iets 'vreemds' in je baarmoeder hebt zitten dus doe het rustig aan.. Maar ik ben er van overtuigd dat er pijnlijker momenten zijn.. 6 kiezen laten vertrekken en dan bijkomen van narcose doet vele maar meer pijn naar mijn mening dus maak je niet druk joh! x
     
  12. cahida

    cahida Lid

    17 jun 2012
    23
    0
    0
    hou van gezelligheid, en oude meubeltjes opknappen
    Ter apel, Groningen
    ik heb ook een mirena gezet, en bij mij was het niet met een menstruatie,
    Ik heb van te voren een spuitje in mijn been gehad, soort van verdovinkje, en naproxen om de pijn onder de behandeling wat te verzachten, en door dat alles heb ik er amper wat van gevoelt, alleen toen ze hem er ff inzette deed het ff pijn.. maar dat was alles..
    liefs en succes!
     
  13. Uk2011

    Uk2011 Niet meer actief

    plaatsen tijdens mentruatie is omdat de bmm dan iets open staat, toch? ik heb het geheel ervaren als wat menstruatiekramp, niet pijnlijk maar meer gewoon vervelend. dezelfde dag een zeurend gevoel in de onderbuik maar meer ook niet.
     
  14. Saz667

    Saz667 Fanatiek lid

    24 nov 2008
    4.828
    164
    63
    Ik heb 8,5 week na de eerste bevalling een mirena laten plaatsen, en het meest vervelende was die eendebek (geen pijn, maar gewoon ff vervelend). Het hele plaatsen enzo zelfs niks van gevoeld.
     
  15. Rozeroos

    Rozeroos Niet meer actief

    Ik heb de mirena laten zijn buiten mijn menstruatie om. Ik had namelijk de prikpil gehad voor die tijd en werd daardoor niet meer ongesteld.
    Het zetten viel me reuze mee en was binnen een paar minuten klaar. Prettig voelde het niet en heb nog een paar dagen daarna een zeurend gevoel in mijn buik gehad. Na het zetten voelde ik me een beetje wiebelig op mijn benen. (geen pijn)
    Verder heb ik het spiraal ruim een jaar gehad en ben een jaar niet ongesteld geweest. Het spiraal eruit halen was helemaal een eitje. Ze trok aan het touwtje van de spiraal en het was volledig pijnloos er zo weer uit.
    Daarna werd ik ongesteld en was ik gelijk weer vruchtbaar.

    Veel sterkte met laten zetten. Ik hoop dat het jou ook zo meevalt als mij.
     
  16. Jade86

    Jade86 Bekend lid

    Hoe gaat het nu met je? Viel het mee meis?
     
  17. BabyFG

    BabyFG VIP lid

    20 feb 2012
    9.071
    1.916
    113
    omgeving Rotterdam
    hihi ik zal mijn verhaal maar achterwege laten :D
    nee hoor, zo erg is t niet, zorg alleen dat je Aleve Feminax (naproxen) in huis hebt! en neem er van te voren 2 in (ongeveer uur voordat je moet).
    ik heb m zelf laten zetten onder t genot van een roesje buiten menstruatie om (speciale reden waar ik niet verder over uit zal wijden), en ik heb 5 dagen krom gelopen van de pijn, maar dat kwam enkel omdat mijn feminax dus op was en ik aleve select slikte (wat daar dus niet tegen helpt....) en omdat t buiten ongi om was hebben ze de boel natuurlijk iets moeten forceren, dus dat zal ook voor wat extra pijn hebben gezorgd neem ik aan.
    maar zoals ik zei, zorg dat je die pillen in huis hebt en t is een fluitje van een cent :)
    en neem iemand mee anders waar je hand van fijn mag knijpen, kan natuurlijk ook voor t mentale gedeelte helpen :)
    en nee, ik ben ook geen fan van onderzoeken in die regio.....
     

Deel Deze Pagina