Kleincellige longkanker

Discussion in 'De lounge' started by taartje, Mar 28, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. taartje

taartje Bekend lid

May 6, 2012
    625
    0
    0
    Kapster en mama
    Overijssel
    Goedemorgen allemaal,

Mijn schoonvader heeft de diagnose kleincellige longkanker gekregen drie weken geleden, er zijn al uitzaaiingen,
    Zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze vorm van kanker? En het beloop?
    De prognose is slecht, chemo is levensverlengend.
    Hij ligt nu twee weken na de eerste chemo alleen maar heel ziek en moe op bed, mijn man en ik zijn gisteren geschrokken hoe hard hij achteruit gaat.
    De kanker is geconstateerd bij een ct. scan van de knie, dus bij toeval.
    Na een pet scan blijkt het door zijn hele lijf te 'sluimeren'
    Zielig om te zien dat iemand in drie weken van een 'gezonde' man naar een heel zieken man gaat.

Groet van taart

2. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Geen ervaring maar heel veel sterkte. Wat een rottige ziekte :(

3. taartje

taartje Bekend lid

May 6, 2012
    625
    0
    0
    Kapster en mama
    Overijssel

Dankjewel, het is inderdaad een heftige rot ziekte.

4. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Ik heb er helaas ervaring mee, mijn schoonvader had dit ook. Hij is twee jaar geleden overleden. Hij ging ook in korte tijd heel snel achteruit, echt een onmenselijke ziekte.

Heel veel sterkte gewenst de komende tijd voor jou en je gezin.

5. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,630
    5,657
    113
    Wat een naar bericht! Niet zo zeer ervaring met deze soort maar wel met kanker en uitzaaiingen. Helaas is mijn vader al een tijdje weg. Hij had ook een levensverlengende kuur maar daar is hij uiteindelijk eerder van overleden denk ik ( door het ziek zijn gaf hij de moed eerder op denk ik) Veel sterkte!

6. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier wel ervaring en denk ook eerder overleden door de levensverlengende kuur. Eind mei de diagnose, half juli overleden.

7. Picaris

Picaris Actief lid

Jun 12, 2011
    302
    120
    43
    Ringkøbing, Denmark
    Hi,

Hier helaas ervaring. Mijn vader heeft zijn diagnose gekregen eind mei en is in december dat jaar overleden. Moet wel zeggen dat hij na een maand of twee alleen nog maar op de bank of op bed lag en niet zoveel meer deed.

Het ging snel, heel snel. Het is zon slopende ziekte.
    Mijn vader heeft snel nee gezegd tegen de chemo, aangezien het alleen levensverlengend zou moeten zijn, wilde hij zijn laatste maanden niet doodziek van de chemo doorbrengen.
    Een aantal keer heeft hij een tumor (of het gebied eromheen) laten bestralen tegen de pijn.
    Aangezien mijn vader tumoren op zijn ruggegraat had en als de dood was dat ze in zijn hersenen terecht zouden komen heeft hij heel snel een euthenasieverklaring laten opstellen. (de week na de diagnose). Hij wilde niet verlamd raken door de tumoren op zijn ruggegraat en 'gek' worden. Ook wilde hij niet stikken. Hij heeft uiteindelijk zelf gekozen voor het moment, maar hij at al bijna een week niet meer.

Je leeft naar het moment toe, omdat je weet dat het onafwendbaar is. Het klinkt heel hard, maar als de dood komt, is er naast ongekend verdriet ook opluchting. Geen pijn meer...

Nu mijn schoonvader, pijn in de heup en 3 tumoren ontdekt, in afwachting van welke soort kanker het is.

Veel sterkte, ik vind het hartverscheurend hoe snel mensen kunnen aftakelen, het is niet fijn om te zien.

8. Emihan

Emihan Actief lid

Aug 18, 2015
    474
    68
    28
    Heel veel sterkte gewenst de komende tijd.

Helaas ook ervaring mee. Schoonmoeder binnen 5 weken overleden na diagnose. Heftige rotziekte

9. itzme

itzme Actief lid

Jul 12, 2010
    156
    0
    16
    Heel veel sterkte! Familielid van me heeft het gehad. Ze hadden voorspeld dat ze nog maar een paar maanden te leven had maar uiteindelijk heeft ze nog een jaar geleefd. Ze had ook uitzaaiingen maar misschien is het afhankelijk van wanneer ze het ontdekken en hoe iemand reageert op de chemo. Na de chemo knapte ze altijd weer wat op.

10. Heel veel sterkte, rot ziekte!

11. klarinet

klarinet Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    2,985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Heel veel sterkte

12. Veera

Veera Niet meer actief

Ik wil jou en je familie veel sterkte wensen!
    Hier een vader met uitgezaaide longkanker, niet-kleincellig en geschikt voor speciale therapie. Vorig jaar januari diagnose en t blijft stabiel.
    Hij voelt zich helemaal prima maar hij heeft 1x chemo gehad en toen zag ie er ook slecht uit. Chemo maakt snel nog meer kapot dan de kanker zelf :(

13. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    Hier helaas ook ervaring.....
    Mijn opa had het en het ging helaas ook erg snel....
    Heel veel sterkte samen!

14. Koon

Koon Niet meer actief

Mijn schoonmoeder is ook overleden. Bijna 2 jaar na de diagnose. We hebben nog 'lang', en best kwalitatief ook, van elkaar kunnen genieten als ik dat zo lees hier. Maar nog steeds veel te kort en het is een vreselijke ziekte.
    Heel veel sterkte.

15. siriel

siriel VIP lid

Nov 15, 2010
    5,123
    2,957
    113
    Female
    Hier Helaas ook ervaring, vorig jaar moeder van mijn man, halverwege juni diagnose, 3 maanden later overleden. Ook uitzaaiingen, bestraling voor de pijn gehad en 1 x chemo. Maar het was een niet te stoppen sneltrein. Ben er nog van onder de indruk dat een "gezond" jong iemand zo snel doodziek is, en niets meer kan. Afschuwelijk..
    Sterkte gewenst

16. Siepie85

Siepie85 VIP lid

Nov 8, 2013
    8,330
    8,334
    113
    Amsterdam
    Sterkte de komende tijd!

Hier helaas bij mijn schoonmoeder meegemaakt en nog geen 2 weken na de diagnose is zij overleden, was ook gestart met chemo en had overal uitzaaiingen. Ik hoop dat jullie meer tijd is gegund!

17. PinkButterfly

PinkButterfly Actief lid

Sep 9, 2012
    441
    0
    16
    Wat ontzettend naar, het moet verschrikkelijk zijn om te lezen hoe de prognose is :( Heel veel sterkte voor jou en je familie.

18. taartje

taartje Bekend lid

May 6, 2012
    625
    0
    0
    Kapster en mama
    Overijssel
    Jeetje, ik heb kippenvel overal, wat snel is iedereen die jullie hebben gekend overleden zeg..
    Heel veel sterkte nog allemaal, en fijn dat jullie willen reageren!
    Tja, heel eerlijk, ik heb over mijn schoonvader ook echt geen goed gevoel,
    Het lijkt, en ik zeg echt 'lijkt' want hij praat er niet over... Dat hij het zelf ook wat opgegeven heeft, wat ik ook niet vreemd vind hoor a,s je zo'n diagnose om je oren krijgt...
    Hij moet nog 5 chemo's nu en daarna nog meerdere bestralingen voor zijn hoofd, aangezien deze vorm snel uitzaait naar de hersenen, alleen sinds een paar dagen is hij zo verward, dat zet je toch aan het nadenken of het niet al uitgezaaid is.

19. taartje

taartje Bekend lid

May 6, 2012
    625
    0
    0
    Kapster en mama
    Overijssel
    Was dit kleincellig of niet-kleincellig? Want met niet-kleincellig zijn de prognose's idd wat beter, dat is wat wij te horen hebben gekregen in ieder geval.

Wel heel mooi dat jullie nog twee jaar en met kwalitatief goede tijd met en van elkaar hebben kunnen genieten!
    Want vooral die kwaliteit lijkt me zo belangrijk!

20. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Jeetje wat vreselijk zeg! Ga je voor een CT-scan voor je knie en krijg je vervolgens dit afschuwelijke nieuws te horen.

Heel veel sterkte!

Share This Page