Tand blauw onder tandvlees

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door julia80, 20 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    Bij onze baby van 8 maanden heb ik al een week het idee dat de boventandjese eraan Zitten te komen. Het tandvlees is wat dikker en je leek de tanden eronder te kunnen zien zitten. Nu keek ik toevallig vanochtend en is precies op de plek van een van die twee tanden het tandvlees helemaal blauw alsof het een blauwe plek is. De tandjes zijn nog niet door. Ik heb dit nooit eerder bij een van mijn andere kinderen gezien. Herkent iemand dit? Ik heb de tandarts wel even gebeld en die belt mij straks terug voor telefonisch overleg. Zie foto

Bijgevoegde bestanden:

2. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Oh jeetje, nee dat herken ik ook niet. Het lijkt wel een blaar ofzo. Heeft de tandarts al teruggebeld?

3. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.882
    6.411
    113
    De tand zit er nog onder zo te zien, ik denk dat er een soort bloeduitstorting zit doordat de tand bijna door gaat komen? Goed dat je even laat kijken!

4. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    De tand zit daar inderdaad onder en ook de tand ernaast wat die verdikking veroorzaakt op de foto. Ik ben inmiddels al bij de tandarts langs geweest en die zei dat het waarschijnlijk een bloeduitstorting was Doordat de tand zich een weg door het tandvlees moet banen. Als het niet erger werd was dit geen probleem en trok het waarschijnlijk vanzelf weg.
    Thx voor de reacties
    Mocht iemand iets vergelijkbaars ooit hebben gehad bij zijn kind dan hoor ik het natuurlijk nog graag!

rijo en evaleana vinden dit leuk.
  5. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.948
    14.996
    113
    aparte manier van doorkomen, hier stonden er ineens streepjes te blinken maar heb t nooit zo in t tandvlees gezien (frontaal zichtbaar).

Zal t met deze gup eens bekijken, laatste kans op herziening.

6. Chechi

Chechi Niet meer actief

Mijn zoontje heeft dit toevallig nu ook met het doorkomen van z’n kiezen. Heb er niks raars achter gedacht, inderdaad iets van een bloeduitstorting.

Deel Deze Pagina