nystatine

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nicole28, 29 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicole28

Nicole28 Actief lid

2 okt 2006
    120
    0
    0
    Purmerend
    Ik heb nu voor de 2e keer in 2 weken een nystatine kuur voor Lynn haar spruw. Dit moet ik 4x per dag met een pipetje in haar mondje spuiten. Nou is het probleem dat meer dan de helft er net zo hard weer uit loopt. zo heeft het naar mijn idee weinig zin. Wie heeft hier ervaring mee en weet misschien een andere manier om dit toe te dienen zonder dat er zoveel verloren gaat.

2. Inkie24jr

Inkie24jr Actief lid

13 aug 2006
    295
    0
    0
    Ede
    Weet je wat de huisarts tegen mij zei: "Heeft Lucas last van despruw met drinken of op een andere manier. Nee? Oke niks aan doen. Gaat vanzelf weg. Zo ontwikkelen ze zelf weerstand er tegen."

Moet zeggen dat het inderdaad nu na een dag of 5 minder begint te worden. Nog niet veel minder, maar wel heel geleidelijk... :D

Dus nee ik heb er geen ervaring mee verder. Maar i.i.g. succes ermee. ;)

3. nicol

nicol Actief lid

8 nov 2005
    142
    0
    0
    hoi nicole,

Ik gebruik dit ook bij tessa, de huisarts zei dat ik na elke voeding zo'n pipetje moest toedienen. Ik kreeg toen het zelfde probleem als jou, en doe het nu voor de voeding en dit werkt perfect.
    succes ermee

groetjes nicol

4. Nicole28

Nicole28 Actief lid

2 okt 2006
    120
    0
    0
    Purmerend
    Wat is het verschil of je het voor of na de voeding geeft?

5. mama aes

mama aes Bekend lid

10 dec 2005
    684
    16
    18
    anne heeft het ook gehad ik deed een deel met het pimpetje en ik doopte er de speen in zo kwam er toch een gedeelte goed in haar mondje het werkt heel goed.

6. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    na de voeding is dat het dan beter kan inwerken

doe je het ervoor dan spoel je het met het eten weer foetsie

zo is je kleine dus langer bezig met de genezing

@Inkie24jr
    fijne dokter heb jij :) spruw kan uitmonde in zeer pijnlijke blaren in je kleintje zijn mondje

ik kreeg daktaringel tegen de spruw (makkelijker in gebruik) zeker bij baby's

7. Nicole28

Nicole28 Actief lid

2 okt 2006
    120
    0
    0
    Purmerend
    Ik had eerst voor Lynn ook de daktaringel maar daar kreeg ze uitslag van. Bleek ze allergisch op te reageren en moest er dus mee stoppen. nu voor de 2x nystatine. Hopen dat het helpt. Ik geef het haar nu op een lepeltje, dat gaat beter.

8. nicol

nicol Actief lid

8 nov 2005
    142
    0
    0
    ik doe het voor de voeding omdat ze dan nog honger heeft en zo niet uitspuugt als ik het na de voeding doe krijg ik het er niet meer in.
    Ik wacht altijd wel even met het flesje geven zodat het ook tijd heeft om in te werken (lijkt me wel zo logisch) ;)

groetjes

9. Es1981

Es1981 Actief lid

Ik geef het ook voor de voeding. Dan heeft ze idd honger.
    ze laat het zelf een paar keer door haar mond gaan, omdat het koud is. (komt uit de koelkast)

10. PaddyKira

PaddyKira Bekend lid

28 sep 2006
    984
    0
    0
    NH
    Ook wij zijn bezig met de 2e kuur van Nystatine. Wat ik doe is, na de voeding de helft van het pipetje in zijn mondje. Dan spuugt ie wel wat terug maar dan doe ik een gaasje om mijn vinger en masseer ik het nog extra op de plekken in zijn mondje. Dan doe ik de ander helft van het pipetje op het gaasje en masseer het verder in zijn mondje.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik Nystatine nog steeds niet vind helpen. Mijn huisarts wil geen daktarin gel voorschrijven omdat ie dat niet effectief vindt (!).

Ook tegen mij werd gezegd dat als de baby geen last heeft je niks hoeft toe te dienen. Maar hij vergat inderdaad ook te zeggen dat ik er behoorlijk last van kon krijgen. Toen dat inderdaad gebeurde (ontzettend veel kloven - ouch) was ik snel aan de 1e kuur begonnen en ik kreeg een cremetje voor mijn tepels.

Ik maak deze 2e kuur af maar ik zie alsnog geen vooruitgang in het mondje van mijn zoontje. Ik baal er wel van want ik vind het toch wel veel medicatie voor zijn kleintje..

Heeft de kuur bij jullie al effect?

11. Nicole28

Nicole28 Actief lid

2 okt 2006
    120
    0
    0
    Purmerend
    Ik vind de nystatine ook niet echt werken. De daktaringel die ze eerst had werkte veel beter en sneller maar ja hier reageerde ze verkeerd op en kreeg over haar hele lijfje uitslag.

12. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Ik kreeg medicijnen er nooit in met een pipetje, de laatste keer heb ik telkens 30cc flesvoeding aangemaakt en het daardoorheen gedaan. Die hoeveelheid drinken ze toch altijd wel en het werkte hier perfect.

Beterschap!

Deel Deze Pagina