Nystatine

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Spoiled, 6 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Mn dochtertje heeft last van spruw. Ik heb mn HA gebeld en kreeg nystatine voorgeschreven. Bij haar doe ik het dus in het mondje...maar wat gebruik ik?
    Ik had de ha wel verteld dat ik bv geef, maar ze heeft me niks 'extra's' voorgeschreven. Moet ik mijn tepels ook met dit goedje insmeren:(

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je kunt de nystatine na elke voeding gewoon op je tepels uitsmeren, maar het is wel plakkerig. Je kunt ook gewoon bij de drogist miconazolnitraatzalf halen (daktarin) en dat heel dun na elke voeding op je tepels smeren, evt. restjes wegvegen voor je opnieuw aanlegt.

Let op dat je niet de gebruiksaanwijzing opvolgt van vier keer per dag een pipet! Dat is niet zo effectief en je kind kan er misselijk van worden. Beste is om na elke keer aanleggen hele mondje van binnen met nystatine in te smeren, m.h.v. steriel gaasje, brandschone vinger of wattenstaafje. Vergeet kaakjes en tong niet!

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Idd zelf miconazol na elke voeding dun opsmeren en je kleine ook na elke voeding behandelen. Ik deed het hier wel met het pipetje maar dan 0,5 ml per keer ipv 1 ml en een beetje verdelen door het mondje.
    Binnen 2 dagen was haar mondje schoon.
    Ik blijf alleen volgens mij zelf wat last houden dus gebruik nog regelmatig even miconazol en heb het zo wel onder controle.

4. Pindaatje

Pindaatje Niet meer actief

Miconazol kan je idd voor je tepels gebruiken, echter werkte dat mij niet! Pas toen ik mijn tepels insmeerde met Nystatine, verdween het.

Deel Deze Pagina