Busra wat fijn dat de operatie achter de rug is. Nu op naar een goed herstel en je eerste menstruatie! Light ik heb daarin mijn gevoel gevolgd. Zwanger worden ging moeizaam bij ons, duurde 3,5 jaar met hormonen voordat ik zwanger werd van mijn levende dochter. Dus wij hadden zoiets van als het natuurlijk gebeurd dan moet het zo zijn. En wat denk je... Meteen de eerste ronde zwanger. Ook heb ik zoiets van als er eerder ontdekt was dat mijn baarmoedermond kort is, dan hadden we wellicht ons zoontje niet verloren. Dus deze kans met alle extra interventies willen we grijpen. We hebben er ook vertrouwen in. Al vind het wel ontzettend spannend... Vorige week heb ik een heftige bloeding met stolsels gehad, dacht echt ons kindje kwijt te zijn... Volgende dag op echo zat hij/zij er nog . Meteen goed gecontroleerd, alles zag er prima uit, baarmoedermond ook nog dicht en lang genoeg. Over een week of 4 krijg ik de preventieve cerclage. Hoe lang moet je eigenlijk rust houden na de operatie? En wat voor rust? Bedrust? Ben het vergeten te vragen . Verder mag ik mee doen aan een onderzoek met aspirine, alle academische en perinatologische ziekenhuizen doen mee aan dat onderzoek. Verder moet ik rustig aan doen, niet tillen enzo. Dus ik ga andere werkzaamheden doen, computer werk ipv kinderopvang. Hoop dat ik zolang mogelijk mag en kan blijven werken. Denk dat ik gek van de spanning zou worden thuis... Maar goed, alles voor een à terme bevalling natuurlijk .
Sorry voor de late reactie Busra, maar wat fijn dat het goed is gegaan! Hoe gaat het nu? Patatje, wat spannend zeg. Gelukkig was alles goed. Ik moest een paar dagen aan het infuus na de operatie maar ik had een noodcerclage onder algehele narcose dus weet niet of het dan hetzelfde is. Na 3 dagen moest ik wel gaan bewegen om te bekijken wat er gebeurde maar ook om trombose te voorkomen.
Het gaat goed, ik heb wel af en toe ( wanneer ik moe ben) steekjes in mijn linker lies maar volgens mij is het normaal. Over 5 weken heb ik een afspraak staan dan ga ik het even na vrage. Ik heb al mijn eerste menstruatie gehad dus vanaf nu is het afwachte. Wij gaan gewoon voor een nieuwe zwangerschap en geloven dat het dit keer goed gaat komen. He patatje dat was even schrikken zeker, ik hoop dat alles goed gaat. Ik weet niet hoe het met preventieve cerclage gaat, ik had een spoed cerclage de eerste dag bleef ik op bed en 2 de dag moest ik opstaan en lopen maar dat durfte en wilde ik niet dus ik was eigenwijs en bleef 3 weken lang plat in bed ik ging zelfs met de ambulance naar huis. Ik had een po en ziekenhuisbed gekregen. Ik heb dus nu een buikcerclage professor zei dat ik veel moest rusten dus niet huishoudelijke dingen doen of zwaar tillen ik mocht wel thuis rond lopen.
Hallo ladies, Allereerst sorry dat ik zo lang niets van me heb laten horen!! Op mijn mobiel was het niet echt te doen op de vele berichten en op paar weken met vakantie geweest. Lunap, bedankt voor de informatie over Calcium ik ga er eens achteraan! Busra, wat fijn dat de operatie goed is gegaan, inmiddels komt de controle weer wat dichterbij. Ook een mooi gevoel lijkt me dat je de eerste maandelijkse periode weer hebt gehad en jullie er nu voor mogen gaan. Nog veel last van de operatie gehad nadien of nu nog? Patatjes, fijn dat jullie het met deze interventies aan durven! Maar ik snap het spannende gevoel wel, hier ook binnenkort er weer voor gaan ook met de nodige extra zorg. Oh wat zal dat moment spannend zijn geweest zeg, wel fijn dat alles goed was, weer een extra rust. De preventieve cerclage komt nu steeds dichterbij. Heb je inmiddels al meer informatie, heb er zelf (nog) geen ervaring in dus kan je helaas daar niet aan helpen. Hier gaat over 2 weken mijn spiraal er uit en dan gaan we het weer proberen.