baby 6 weken eerste vaccinatie.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MissCK, 8 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissCK

MissCK Niet meer actief

dag allemaal.

wil graag even weten hoe jullie denken over het volgende.
    ons zoontje heeft met 3 weken een week lang in het ziekenhuis
    gelegen met een urineweginfectie. hij heeft vanaf dat moment
    antibiotica gehad tot een week geleden.

nu moet ik morgen naar het cb voor de eerste vaccinaties.
    ons zoontje is dan 6 weken.

met 6 weken de eerste vaccinatie vond ik al wat vroeg..
    maar helemaal aangezien hij net een week van de antibiotica
    af is.

ik neig heel erg naar het afzeggen van de afspraak.

hoe denken jullie hier over?

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.204
    16.540
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ze vaccineren idd al vanaf 6 weken.Ik was vorige week voor het eerst met onze dochter bij het Cb en toen was ze net 5 weken en toen maakten ze er idd een opmerking over dat wanneer ze 6 weken was geweest ze direct haar vaccinaties had gekregen.Nu krijg ze ze wanneer ze 2 mnd is.Ik vind het ook erg vroeg moet ik zeggen.
    Als het niet goed voelt zou ik hem gewoon een aantal weken verschuiven.Ik zou er ook niet om staan te juichen.

3. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Mijn 3 jongsten hebben met 1 maand de eerste vaccinaties gehad omdat er kinkhiest rondging (en aangezien mijn 2e dat heeft gehad, doe ik alles het te voorkomen) premature kindjes krijgen ze ook al heel vroeg. Maar vespreek het met de arts of wvk als je je er niet goed bij voelt. Ze kunnen het makkelijj uitstellen. Het is een advies he

4. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Als je je er niet goed bij voelt uitstellen.

Maar de kinderarts adviseerde ons zo snel mogelijk vaccineren zo min mogelijk uitstellen. Onze dochter krijgt ook antibiotica (al 10 maanden). Operaties gehad, heel ziek geweest ed. Maar tussendoor wel haar vaccinaties gehaald zodra ze zich wat "beter" voelde. Dit heeft wel geresulteerd in dat ze nog steeds de 3e vaccinaties moet krijgen.

Misschien voelt het beter als je het 2 weken uitstelt?

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier stel ik de vaccinaties al uit tot 5/6 maanden. Ze begint nu net wat beter in haar vel te zitten.
    In geval van kinkhoest waren we denk ik wel eerder gestart.
    Persoonlijk vind ik het belangrijk dat een kindje goed in zijn/haar vel zit, jij als moeder kan dat het beste beoordelen.
    In jou geval zou ik ze uitstellen tot de volgende afspraak.

6. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Absoluut wachten!!! Dit kan echt cruciaal zijn voor de verdere ontwikkeling van zijn gezondheid. Door de antibiotica is het beetje afweer wat hij op die leeftijd al had, nog minder (afweer zit grotendeels in je darmen, antibiotica is funest voor darmflora) en op die leeftijd dan al die virussen en hulpstoffen die in de vaccins zitten moeten verwerken, zou absoluut teveel kunnen zijn voor hem, wat zich dan weer uit in nog meer gezondheidsproblemen. Laat zijn lichaam even tot rust komen en wacht nog een paar weken, liever een paar maanden en begin net zoals red88 pas met een half jaar met vaccineren. Jij bent de baas over je het lichaam van je kindje, laat je niks aanpraten!

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hangt van veel factoren af.
    Als er risico is dat je kind in contact komt met bijvoorbeeld kinkhoest, omdat er andere kinderen met jullie in contact zijn (brusjes, neefjes/nichtjes, buurkinderen) dan zou ik z.s.m. vaccineren, vooral omdat je kind al eens flink ziek geweest is.

Komt je kind niet met andere kinderen in contact, en zit je kind nog niet lekker in z'n vel, dan zou ik even wachten.

Wat ook meespeelt is of je kind borstvoeding krijgt of kunstvoeding. Krijgt je kind geen borstvoeding, dan mist het heel veel natuurlijke bescherming, dan is vroeg vaccineren belangrijker.

Toen Dirk baby was was de leeftijd net van 3 maanden naar 2 maanden gegaan...nu dus al met 6 weken...kreeg je ook te horen op het CB waarom het veranderd is?

Overigens...er is geen verband tussen vaccins en darmflora of antibiotica. Het gaat om heel andere 'beestjes' en het werkt op een heel andere plek.

8. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Ja, inderdaad Dikrsmama. Vaccins worden direct in de bloedbaan ingespoten waardoor de (afgezwakte/dode) virussen en hulpstoffen direct in de bloedbaan terecht komen zonder eerst de natuurlijke afweer barriëres te passeren, zoals de darmen en slijmvliezen. Het natuurlijke beschermingsmechanise van ons llichaam voor ziekte-indringers. Alles wat in die vaccins zit raast binnen een paar seconden door het hele lichaampje van je baby en bereikt ook de hersenen. Je kan hoog en laag springen en het tegendeel beweren, maar de hulpstoffen in vaccins zijn nou niet bepaald gezond en al helemaal niet voor een baby lichaampje van een paar weekjes oud. Baby's zijn veel minder goed in staat om afvalstoffen te verwerken als volwassenen en elke baby reageert anders op de vele vaccins die het toegedient krijgt. Persoonlijk vind ik het volkomen onverantwoord om zulke jonge baby lijfjes te belasten met zo iets als vaccins en raad TS daarom ook dringend aan een poosje te wachten gezien het medische verleden van haar kindje. Ook als ze kv geeft.

9. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Ons kindje heeft 2 weken in het zh gelegen en is bij 4 weken geënt. Hij had ook ab via het infuus. Hier heerste ook kinkhoest dus ik was blij dat hij ingeënt werd!

10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.204
    16.540
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik denk dat het vaccineren nu idd naar 6 weken is vervroegd ivm de opmars van kinkhoest.
    Je kind is sowieso pas voldoende beschermd wanneer het 3x DKTP heeft gehad.
    Je moet sowieso altijd contact opnemen met de huisarts wanneer jullie in contact zijn geweest met iemand die de verschijnselen van kinkhoest heeft.Is dit allemaal niet van toepassing dan kun je gewoon uitstellen totdat ze 2 mnd is.

11. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Absoluut uitstellen. Geef je kind even de tijd om te herstellen.

Ik vind het sowieso al absurd dat kleine kindjes vanaf 6 weken worden gevaccineerd. Andere landen beginnen ze daar veel later mee

12. Foxter

Foxter Niet meer actief

Mijn dochter heeft met 7 weken de eerste vaccinaties gehad, ze was toen gecorrigeerd 0 weken :) En had ook een ab kuur gehad, en lag nog in het ziekenhuis tijdens de vaccinaties vanwege rs. (daar was de ab niet voor ;) ).
    Ik heb haar toen zo snel laten vaccineren omdat wij in een gehucht wonen waar bijna niemand laat vaccineren, en er toen kinkhoest en de bof rond ging op het eiland.
    Op het moment van prikken woog onze dochter nog geen 3 kg maar ik was banger voor kinkhoest (omdat ze ook RS had) dan voor de bijwerkingen van de prikken. Ze heeft 2 dagen verhoging gehad en dat was het.

Als ze geen rs had en er geen kinkhoest heerste had ik gewacht, waarschijnlijk tot ze 2,5 maand was, omdat ze zo klein was.

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou dat persoonlijk een reden vinden om even uit te stellen. Antibiotica doen een enorme aanslag op de weerstand, die hij nodig heeft om de prik goed te kunnen verwerken. Ik zou hem dus nog even een maandje uitstellen en de volgende keer beginnen...

Deel Deze Pagina