"O, een tweede is veeeel makkelijker!"

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamaMarije, 19 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Is jouw tweede makkelijker?

1. Ja, mijn tweede is een makkelijkere baby en ik ben zelf rustiger

2. Ja, mijn tweede is makkelijker, maar zelf ben ik nog net zo bezorgd.

3. Nee, mijn baby is helemaal niet makkelijker, ookal ben ik zelf minder gestressed

4. Nee, mijn baby is niet makkelijker en ik ben zelf net zo gespannen en bezorgd!

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben zelf veel relaxter, dat absoluut.

Mijn 2e is in sommige opzichten makkelijker dan mijn oudste, maar een aantal dingen vind ik toch wel lastiger. Met stip bovenaan: de oudste sliep met 2 maanden door, de jongste kwam vannacht om de 3 uur...

2. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Toch wisselend dus! Al komt het er min of meer wel op neer dat we zelf als mama's relaxter of minstens zo relaxed zijn als bij de 1e.

@ Elfje: het klopt idd wat je zegt. Die onrust in de eerste paar maanden vond ik bij de 1e ook heftig, als er maar enigzins een ritme in zit, scheelt dat al een hoop. Wellicht dat dat nu ook meespeelt!
    De bv op verzoek helpt in dit geval ook niet mee denk ik...

3. Elfje81

Elfje81 Bekend lid

3 jan 2009
    509
    3
    0
    @ MamaMarije: ook hier borstvoeding op verzoek en wederom herkenning! Ik denk (ondanks dat ik groot voorstander van bv ben en mijn oudste 9 maanden heb gevoed) dat je met flesvoeding toch vaak sneller rust en regelmaat te pakken hebt!

Toch fijn om iemand 'in hetzelfde schuitje' te 'spreken'!

4. MamaMarije

Nou idd, ook heel toevallig dat onze oudsten beide van sept 2009 zijn en de jongsten van april 2011 :D

Ik denk idd ook dat je met fv wellicht wat sneller een ritme hebt (en dan heb ik het niet over doorslapen!). Ik heb dit keer ook al een paar keer op het punt van opgeven gestaan omdat ik er zo klaar mee was :). Ik ben ook een groot voorstander van bv, maar vind het soms best pittig om het allemaal zelf te moeten doen. Het zou zo lekker zijn als mijn man of mijn moeder ook af en toe een borst kan geven, hahaha.
    Wel van plan om het minstens 6 mnd vol te houden!

5. Sensea

Sensea Niet meer actief

nee, mijn tweede was absoluut niet makkelijker. en hij is nog steeds ( hij is 14) degene die voor de meeste problemen en onrust en werk en kopzorgen zorgt in huis.

ik denk dat het puur willekeurig is welk kind makkelijker is en dat dat zeker niet perse de tweede hoeft te zijn hoor. elk kind is een inividu.

6. Seth

Seth Niet meer actief

Weet niet of jullie nog een derde willen....??
    maar hier liep de tijd van doorslapen steeds op.... ;)

laatste pas met 8 maanden... en idd om de 2 uur...!!

7. Seth

Seth Niet meer actief

ben ik het helemaal mee eens!!!
    maarja.. vanwege allergieen weer 9 maanden bv gegeven.. ;)

8. Koffieleut

Koffieleut Niet meer actief

Jup, mijn 2e kindje was/is veel makkelijker en zelf zijn we ook een stuk relaxter en 'losser'.
    Ze verschillen dan ook best wel van karakter. Onze dochter is gewoon een stuk rustiger/geduldiger dan zoonlief. Maar ook qua slapen, voeden etc ging het bij haar allemaal een stuk makkelijker.

9. Yukl

Yukl Niet meer actief

Hm lastig in te vullen. Aan de ene kant kent mijn jongste veel meer medische problemen en issues. Zijn start was dan ook veel heftiger. Maar.... hij kan zich wel veel beter vermaken! En past zich ook veel makkelijker aan. Hij tijgert al even de hele woonkamer door en vindt alles interessant. Terwijl mijn oudste toen veel meer vermaakt moest worden.

Of ik zelf rustiger ben? Ik denk het wel, maar niet opvallend ofzo. Komt denk ik ook doordat ik bij de oudste al niet zo bezorgd was of iets dergelijks.

10. Elfje81

Elfje81 Bekend lid

3 jan 2009
    509
    3
    0
    Ja, ik heb de eerste weken ook regelmatig getwijfeld of ik niet beter met de borstvoeding kon stoppen... Ik wil echter (ook i.v.m. astma en allergieën) in ieder geval tot een half jaar doorgaan en het liefst weer tot negen maanden. Maar 't is wel pittig! Ook al geloof ik dat de pittigste weekjes nu wel achter de rug zijn...

11. MamaMarije

Ja, dat denk ik ook wel... ik merk ook dat het rustiger wordt in huis. Iedereen is wel weer gewend aan de situatie!
    En voor je het weet, zijn ze alweer van de borst af, het gaat zo snel!

12. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Ik ben nu zelf veel relaxter als bij de eerste. Hij had ook veel last van oorontstekingen de eerste 2 jaar. De tweede is echter een veel pittiger kind, dus wat dat betreft zeker niet makkelijker.

Nou moet ik er wel bij zeggen dat ze allebei vrij makkelijke kindjes zijn, dus daar heb ik weer geluk mee.

13. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

totaal niet mee eens.
    nr 1 liep met 8 maanden al... wel nog tussen tafel en bank in. met 10 maanden liep hij los en kon hij al snel lopen....
    sliep met 6 wkn door.

nr 2 lief kind hoor, maar is nu ruim 8 maand heeft 2x gerold.... dus erg langzaam. Vannacht voor het eerst doorgeslapen.....
    Hij heeft koemelkallergie en zijn we best laat achtergekomen.
    Als nu 2 onze eerste was geweest, dan had ik er niet nog een kindje erbij gehad denk ik. Gewoon omdat nr 2 echt een huilbaby is. En we echt uitgeput zijn, we hebben maanden uren met hem opgezeten, ontroostbaar.....
    Wil ze voor geen goud missen en 2 kindje s is echt geweldig, ze zijn stapel op elkaar en wij op hun......

maar ik vind het pittig en zwaar.......Maar wel erg blij met 2 kindjes, heerlijk hoe gelukkig ze samen zijn...

gr brenda

14. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

8 jun 2009
    6.894
    0
    0
    Ons tweede kindje is een stuk makkelijker, al heeft hij ook zijn nukken hoor. WE hebben ook ziekenhuis zorgen met hem gehad zeg maar,
    dus dat waren andere zorgen.

Ik vind wel dat ik na ons eerste kindje meer weet hoe bepaalde dingen werken, en je dus ook eerder of direct een oplossing voor iets hebt.
    Dus rustiger etc.

Echter vind ik het wel ECHT ZWAAR een tweede, want je moet allebei even veel aandacht geven, terwijl ze het allebei ook tegelijkertijd willen hebben en nodig hebben.
    De één de fles geven, de ander brood en melk geven.
    De één douchen/badderen allebei drogen etc pfffff en zo veel meer,
    dat vond ik tot circa een half jaar echt heel zwaar hoor! ;)

15. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Nee tweede vind ik juist een stuk lastiger en ik was super gestrest. Mijn jongste heeft verborgen reflux en KMA. Gelukkig kwamen we er snel achter en is het nu onder controle. Ik had ook een postnatale depressie dus dat maakt het ook niet makkelijker.

Nu gaat het super en hij is nu wel een stuk makkelijk dan de oudste. Toen zijn reflux en KMA onder controle was werd hij een super relaxed vrolijk mannatje. Hij slaapt veel en slaapt goed, hij duimt dus kan zichzelf perfect troosten. Hij huilt echt nooit (in tegenstelling tot de eerste weken/maanden). De oudste heeft een goede eigen wil en laat dat ook goed merken, ook al toen hij zo jong was. De jongste wil heel veel maar wordt blijft er altijd vrolijk onder. Ik kan hem overal mee naartoe nemen.

Als hij zo vanaf het begin was geweest dan had ik waarschijnlijk iets anders geantwoord maar heb best een PIEP tijd achter de rug want ik niet zomaar vergeet helaas. Maar hoe hij nu is maakt heel veel goed alleen een rottige start met je kindje blijft je altijd bij en heb nog steeds spijt van die periode. Had het waarschijnlijk niet anders kunnen doen maar doordat ik een postnatale depressie had heb ik veel mooie momenten gemist.

Deel Deze Pagina