Onze kleine meid (14 weken) wordt verdacht van koemelkallergie en is sinds een aantal weken over op de neocate voeding. Dit is een hele uitkomst voor haar en ze is een heel ander kind geworden. Nou moeten we over een week of 8 naar het ziekenhuis om een provocatietest te doen. Ik zie hier behoorlijk tegen op, omdat ik blij ben dat het eindelijk beter gaat met haar. Ook ben ik bang dat ze toch zeggen dat ze niet allergisch is voor koemelk. Zijn hier andere mensen ook mee bekend? Is er ook uitgekomen dat hij/zij niet allergisch bleek te zijn? Wat gebeurt er verder wanneer dit het geval is? Ben erg benieuwd ...
Hoi hoi, Siem heeft 2 soorten provocaties gehad. Met 4 maand moesten we een provocatietest thuis doen. De eerste dag 10ml gewone voeding toevoegen aan de fles, 2e dag 2/3 koemelkvrij en dan 1/3 gewoon, 3e dag 1/3 koemelkvrij 2/3 gewoon een laatste fles helemaal gewoon. Op de eerste dag ging het al veel slechter, kramp/huilen/windjes/spugen/slijmvorming enz. Op dag 2 ben ik gestopt omdat hij weer zowat stikte in het slijm. CB gaf me groot gelijk. 2e provocatietest waren 2 observatiedagen. 26 mei en 16 juni zijn we een dag geweest. Ze weten niet wat hij op welke dag krijgt...en het wordt telkens opgehoogd, elk half uur, als het goed gaat. Om 12.15 kreeg hij een volle fles, als het na 2 uur nog goed ing, mocht je naar huis. De 1e dag leek goed te gaan, maar toen heeft hij thuis echt een paar keer flink gespuugd, echt met golven en ook weer heel veel slijm. 2x medicijnen moeten geven omdat het er weer uitkwam. 2e dag ging heel goed, niks geen last gehad. Dus we gaan er vanuit dat de 1e dag koemelk was. Ik zag er ook erg tegenop, want waarom zou je iets forceren als het toch goed gaat. Je hoort ook vaak dat ze pas na 1 jaar kijken of ze er overheen zijn...misschien dat je dat eens kunt vragen...ze zijn nog zo klein! Heb dus geen ervaring met niet allergisch zijn... Succes!
Mijn zoontje heeft een dubbelblinde provocatietest in het ziekenhuis gehad. Het waren 2 dagopnames (met een week er tussen), uiteindelijk van ongeveer 4 a 5 uur per dag. Hij kreeg de ene keer zijn eigen voeding (de placebo) en de andere keer zijn voeding waar koemelkeiwitten aan toegevoegd waren. Zowel de verpleegkundigen, als de artsen als wij wisten niet wat er precies in zat. De dietist maakt de voeding klaar en stopt de uitslag in een envelop. Gedurende die dag geven ze de voeding in oplopende hoeveelheden en wordt er bijgehouden welke reacties er worden vertoond. Het begint echt met een drupje op de lip, vervolgens 20cc (dacht ik), etc. Mijn zoontje leek de tweede keer een reactie te vertonen, maar achteraf bleek dat juist de placebo te zijn geweest. Dus hij heeft de stempel geen KMA gekregen. We hebben laatst zonder succes geprobeerd over te stappen op normale kunstvoeding. Binnenkort proberen we het opnieuw en gaan we langzamer opbouwen.
Mijn zoontje heeft ook kma (denken we)... Hij is nu 8 mnd en krijgt al maanden pepti... Ik ben zelf op pepti overgestapt in het weekend, omdat hij simpelweg weigerde te drinken! De ka had een sterkere voeding voorgeschreven zei later zelf, waarschijnlijk neocate, maar omdat mijn zoontje zo goed op de pepti regeageerde hebben we het z gelaten en heeft ze gelijk een machteging uitgeschreven voor een jaar! Wij hoeven ook geen testen of wat dan ook te ondergaan omdat de ka zelf ook blij was dat het eindelijk goed ging met ons mannetje!!! Dus daar waren we heeeel erg blij mee! Ook heeft hij verborgen reflux en krijgt hier ook medicijnen voor. Ben wel heel blij met mn ka, want had het niet getrokken als hij weer terug bij af zou zijn, hij heeft de eerste maanden zoveel gehuild, phoee als ik er nog aan denk... MAar heel veel succes met de test en hoop dat je kindje er niet teveel last van heeft!!!