Hi meiden, Omdat ik een latex contact allergie heb, vroeg de verloskundige of ik wilde zorgen voor steriele latexvrije handschoenen. Onsteriel hebben ze zelf nog liggen. Heeft iemand enig idee hoe ik er via internet aan kan komen? Wil zo lang mogelijk wachten met mijn eigen apotheek bellen, want daar betaal ik vast de volle mep..
Je verloskundige kan dat gewoon bestellen waar ze ook haar andere materiaal en instrumentarium bestelt! Ik vind het best raar dat ze het door jou laat regelen.
ik zou ze zelf ook aanschaffen ongeacht of de vk ze wel of niet aanschaft. Als je kraamzorg ze ook nodig heeft dan heb je ze in huis. Die van je kraamzorg hoeven dan niet steriel te zijn. ff kijken naar nitrile handschoenen. Vaak kun je bij de apotheek ze juist wel t beste bestellen je hoeft dan geen hele doos af te nemen! (die van Klinion zijn erg fijn, maat m meest gangbaar) De meeste dozen bestaan uit 50 paar, dat lijkt me wat veel. Ik zou dus bij de apotheek een stuk 4paar bestellen (steriel) en verder een doosje niet steriele, die heb je ook van klinion en die zijn een 10tje per doos ongeveer
Thanks! Ga van de week dan toch maar even richting apotheek niet steriel had ik sowieso al in huis, werkte ik ook mee in de tuin.. Overigens geen schoonmaakhandschoenen om verwarring te voorkomen
ow fijn dat je die al had. Mensen in de zorg/thuiszorg enz hebben handschoenen alleen zijn dit 9van de 10 keer latexhoudende.
Waarvoor heeft ze die nodig (nieuwschierig) Ik kan me niet herinneren dat ze bij mij seriele handschoenen heeft gebruikt. En als het voor een keizersnede is moet je dan niet naar het ziekenhuis en moeten zij dan niet zorgen voor latex vrije handschoenen?? Je zou ook nog lang de apotheek in het ziekenhuis gaan. Zij hebben meer in het assortiment i.v.m kosten. XXXX Marinka
Ik neem aan dat een vk ook steriele handschoenen gebruikt om te toucheren (bij mij iig wel) en naderhand te hechten bijvoorbeeld. Ik zou ze gewoon bij de apotheek halen, desnoods eerst je verzekering bellen en navragen of je het vergoed kan krijgen als je huisarts het bijvoorbeeld voorschrijft.
@Pruk: Hihi helemaal niet aangedacht en voor het hechten lag ik onder narcose op de OK dus dat niet helemaal maal mee gekregen !
Als je thuis gaat bevallen zijn steriele handschoenen overbodig. In je eigen huis hangt je eigen bacterieflora die dus voor jou geen kwaad kunnen. In het ziekenhuis behoren ten alle tijden latexvrije handschoenen aanwezig te zijn. Tegenwoordig is dit verplicht in alle zorginstellingen.
ik ben 2x thuis bevallen, maar voor het hechten zijn 2x steriele handschoenen gebruikt. Voor toucheren enz niet, maar hechten wel. Mss verschilt het per verloskundige?