Deed het zetten van de ruggeprik pijn?

Discussie in 'De bevalling' gestart door maja82, 4 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Deed het zetten van de ruggeprik pijn?

1. Ja!

2. Nee!

3. Een beetje..

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Voor de dames die een ruggeprik hebben gehad.. Deed het pijn?
    Poll spreekt voor zich.. (hoop ik:D)

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Nee niks gevoeld. De weeën opvangen tijdens het zetten was daarentegen wel pijnlijk. ;)

3. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    vond het net zo'n prikje als bij bloedsuikerprikken, meer de "schrik" die je voelt

4. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    nee, de weeen deden veel meer pijn....

5. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ik voelde hem wel goed maar echt dat het veel pijn deed Nee
    ik kreeg hem voor de keizersnede, ze moesten helaas wel 9 keer prikken voordat hij goed zat :x

6. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    @maja ik heb hem niet gehad voor te bevallen maar voor een operatie en ik vond hem pijnlijker dan gedacht maar ik denk ook dat het een hele hoop scheelt wie hem zet en in welke toestand ;) maar 1 ding is zeker de bevalling doet meer pijn dan de prik . maar dat ik nou zeg jeetje wat een pijn nee dat nou ook weer niet.

7. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik denk dat het inderdaad heel erg ligt aan de situatie waarin je hem krijgt (en door wie het wordt gezet) Ik had zulke pijnlijke weeën, dat ik van de ruggeprik niks heb gevoeld (alleen wat 'druk' op de plek waar ze hem zette)

8. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ok, bedankt dames! Ik ben nogal een mietje en een controlfreak:) Wil me enigzins kunnen 'voorbereiden' op de ruggeprik, maar ik weet helemaal niet hoe de bevalling gaat verlopen;)
    Toch fijn om te lezen dat het bij de meeste dames wel te doen was.
    Ik ga gewoon bij mijn eerste wee om een ruggeprik vragen:D

9. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Haha, nou ik vond de rugweeen al pijnlijk genoeg :D
    Het zetten van de ruggeprik heb ik niet eens gevoeld, ze hebben me zelfs na ongeveer een uur een nieuwe moeten geven aangezien de 1e niet goed zat ;)

10. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hoihoi!

Hier ook geen pijn van het zetten van de ruggenprik. Vond het idd vervelender dat je even een paar weeën doodstil moet zitten omdat ze uiteraard goed moeten prikken.... en als je al een uurtje of wat flinke weeën achter de rug hebt, is dat niet echt prettig.

Gelukkig had ik een hele fijne anesthesist die in 1x goed prikte en heel snel werkte, daarna een klein weetje gevoeld en toen een paar heerlijke uren helemaal niks!

Liefs!

11. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ik vond de ruggeprik zelf helemaal niet pijnlijk....wat wel wat pijnlijk was, is dat ze bij mijn 2e ks (geplande ks, dus een spinaal) erg hebben moeten zoeken naar de goede wervel (loop al jaren bij de fysio vanwege rugklachten). Ze BLEEF maar drukken en duwen, dus dat was wel een mooie blauwe plek! Daarentegen zat de ruggeprik dan wel in 1x! ;)

12. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Ik heb 2x een ruggeprik gehad (voor curretage) en vond het erg meevallen hoor. Je voelt het wel, maar het is echt niet heel pijnlijk. Belangrijk is dat je je goed ontspant (voor zover mogelijk) en dan zit de prik er echt zo in.

13. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik had al zo'n 10 uur weeën (inclusief persweeën die steeds heftiger werden) toen de ruggenprik gezet werd. Ik had alleen wat moeite met stilzitten, maar van heel die prik heb ik niets gevoeld. Wat een genot was dat zeg! Zeker omdat er een spoedkeizersnede volgde die ik liever niet zonder ruggenprik had gehad. ;)

14. Seth

Seth Niet meer actief

heb een ruggeprik gehad ivm een operatie aan mn blaas en van het zetten geen pijn gehad.

wil ik wel even bij vermelden dat ik DAARNA weken pijn in mn rug heb gehad (kon mn sokken nog niet aankrijgen) en mn moeder ook last heeft gehad van nare bijwerkingen.

15. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ligt eraan wie ´m zet... de eerste keer niks van gevoeld maar de 2de keer deed het echt zeer. Ook nog maanden last van gehad in mn rug bij bepaalde bewegingen. Voelde ik weer zo´n steek.

Echt goede weeèn zijn iig pijnlijker dan een prik laten zetten

16. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik had geen weeen want kreeg een keizersnee. Maar ik heb die hele ruggeprik niet eens gevoeld. Ik zette me schrap maar toen zei de anesthesist eeeeh... hij zit er al in hoor :)

17. Gusam

Gusam Niet meer actief

ik heb nee geantwoord.

ik vond het moeilijker heel stil te blijven zitten als ik een wee kreeg,Ik zei dan tegen die arts even wachten omdat ik weet dat het gevaarlijk is om dan te bewegen, maar de prik deed niet zeer.

XXX Gusam

18. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Tussen een epiduraal en een spinaal zit wel een verschil. ;)

19. Sabkesam

Sabkesam Actief lid

18 dec 2009
    127
    0
    0
    Bij de bevalling van Lars* hebben ze geprobeerd om een ruggeprik te zetten. Tot 4 keer toe!!! Maar op een of andere manier wilde het niet lukken en moest het uiteindelijk nog zonder. :x

20. Seth

Seth Niet meer actief

ff nagelezen... (en weer wat geleerd :)) wat ik lees heb ik idd spinaal gehad... dus ook nog eens door de vliezen heen geprikt.... in tegenstelling tot epiduraal....
    dus je zou verwachten dat dit eerder pijn zou doen... maar dus ook niets gevoeld....
    maar wellicht wel de oorzaak dat ik nog weken pijn in mn rug heb gehad....

de ruggeprikken die mn moeder had gehad waren trouwens wel epiduraal... ook bevallingen...
    en dus bij beiden hele heftige hoofdpijn in het kraambed...

Deel Deze Pagina