O,jee.. 2de bevalling sneller dan de eerste?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Huismus, 16 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toen ik eindelijk in de gaten kreeg dat die erge darmkrampen weeen waren, was mijn oudste twee uurtjes later al geboren. Dit ging heel snel;)

Bij mijn tweede braken eerst mijn vliezen zonder weeen, dat was weer even heel wat anders. Vier uur later begonnen de ween en nog eens vier uur later was ze geboren. Hier deed ik dus langer over en de tweede bevalling vond ik veel pijnlijker als de eerste;)

2. Wilma1978

Wilma1978 Actief lid

27 dec 2009
    249
    0
    0
    Bij mijn zoontje drie uur en drie kwartier. Ik ben in het ZH bevallen, maar ik had in de auto al persweeen. Mijn eigen VK was dus ook niet in het ziekenhuis aanwezig. Nu was hij wel een ukkie (2500 gr), maar het was niet verwacht dat het allemaal zo snel zou gaan.
    Ik heb, bij de intake bij de VK, al te horen gekregen dat ik moest bellen als ik het idee had dat het begonnen was. Ze zelfs letterlijk dat ze liever had dat ik drie keer voor niets belde dan dat ik te laat zou bellen.
    Nu hoop ik zelf dat deze kleine iets groter is dan de eerste en ik ga er dus een beetje vanuit dat deze bevalling ook zwaarder zal zijn (dan kan het ook niet zo snel tegenvallen voor mijn gevoel).
    Ik heb er al nachtmerries overgehad, dat ik 's nachts wakker werd, manlief nachtdienst en dat mijn zoontje van vijf de enige was die bij de bevalling was.

Groetjes,

Wilma

3. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Het zal je maar gebeuren :$. Eerlijk gezegd is dat ook wel iets wat door m'n hoofd gaat, dat je alleen thuis bent met je kind, ik moet er niet aan denken.

4. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    ik ben in 4 uur en een kwartier bevallen!

de vk kwam kijken en had ik 1 a 2 cm ontsluiting ze ging weg en nog geen kwartier later braken mn vliezen. en na een half uur heb ik haar moeten bellen dat t zo pijn deed en toen kwam ze een half uur later weer en zat ik al op 8 cm dus met een uur op 8 cm en ze vond t dus niet gek dat t zo zeer deed en ik had alleen maar rugweeen. de kraamhulp was bijna te laat ze kwam om 11.15 aan en ze is 11.20 geboren.

ook hier staat bij mij in mn dossier dat t snel is gegaan ik heb ook maar 4 persweeen gehad en toen was ze er al.

dus bij een 2e hebben ze al gezegt dat als ik t idee heb dat t rommelt dat ik gelijk moet bellen.

5. muffinmeisje

muffinmeisje Actief lid

7 aug 2009
    461
    0
    16
    Ik heb ook een snelle eerste bevalling gehad, 4,5 uur in totaal. Toen de verloskundige (voor de eerste keer) kwam kijken, zat ik al op 8 cm ontsluiting. Ik wilde zelf graag thuis bevallen, maar al had ik naar het ziekenhuis gewild, dan was dat nu dus al niet meer gelukt. Tijdens de nacontrole bij de vk begon ze er ook al over, dat mocht ik nog een kindje krijgen, ik gelijk moest bellen zodra ik het idee had dat ik weeën had, omdat de kans groot is dat het de 2de keer nog sneller gaat. Verder geen speciale tips of afspraken.

6. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik denk niet dat haar opmerking serieus was ;)

7. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Omdat het bij mij zo snel ging, hadden ze niks klaarstaan op het moment dat ik persweeën had, dus ik heb er 3 moeten ophouden.
    Het persen heeft uiteindelijk 14 min. geduurd, toen was ze er, maar als ik m'n persweeën niet had hoeven ophouden, was ze er dus nog eerder geweest.

Vind het wel grappig, ik hoor altijd alleen maar horrorverhalen over lange bevallingen en nu blijkt dat ik toch niet de enige ben met een "turbobevalling". :p

8. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    ow wat lijkt me dat erg zeg om ze te moeten ophouden ik kon t niet en mijn kant van t bed was opgemaakt maar de vk wilde dat ik naar de kant van mijn partner ging omdat dat voor haar makkelijker werkte. dus tijdens de weeen moest ik opschuiven en dat vond ik al lastig.

9. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Ik ben bij de bevalling van mijn dochter ingeleid en het is ook allemaal in drie uurtjes ontzettend snel gegaan. Was wel heel heftig, maar ik teken ervoor bij een tweede. Weet alleen niet of een natuurlijke bevalling anders is dan bij een inleiding, dus blijft voor mij afwachten. Zal tzt mijn man wel instructies geven mocht alle hulp te laat zijn en het zh niet meer redden.

10. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    @setti: Dat was inderdaad niet grappig dat ik de persweeën moest ophouden, maar goed het was maar even.. toen m'n moeder van mij moest bevallen, heeft ze het een half uur moeten ophouden, omdat de gyn. er nog niet was. ;)

@collo003: Ik zou ook zeker tekenen voor een zelfde bevalling, maar ik ben wel bang dat het nóg sneller zal gaan en dat er geen hulp zal zijn. Ik was overigens niet ingeleid, ze waren bezig met primen en toen ging ik spontaan aan de gang. ;)

11. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Hier ook een snelle eerste bevalling, vanaf de eerste lichte krampjes tot baby in iets meer dan 3 uur. Vk is er een uurtje bij geweest, ik had al 8 cm ontsluiting toen ze kwam.

Bij de tweede ging de verloskundige er van uit dat die waarschijnlijk nog iets sneller zou komen. Ik liep behoorlijk overtijd met de tweede en ze had met me afgesproken dat ik mocht bellen zodra ik iets kreeg dat een beetje op weeën leek. Zo gezegd zo gedaan, ze kwam en brak mijn vliezen en een uur later was de baby er.

Mijn ervaring is dus dat een verloskundige er zelf ook wel goed op let of je een snelle bevaller bent en dat ze daar zeker wel rekening mee houden. Ik heb ook uitleg gekregen wat ik moest doen als ik per ongeluk echt helemaal alleen zou bevallen.

Voordeel vond ik dat ik bij de tweede beter wist wat er te gebeuren stond en daarom ook veel sneller herkende dat ik weeën had. Bij de eerste lag ik op de grond te kronkelen van ellende en nóg dacht ik dat het vast alleen maar oefenweeën waren. Dat overkomt je echt niet nog een keer, haha.

12. mijody

mijody Lid

18 apr 2009
    56
    0
    0
    1e , 3 uurtjes thuis. gebeld, vk kwam, 8 minuten later zoon 1.
    2e , 41 minuten thuis. (ze hadden m'n vliezen gebroken omdat ik zo'n vochtbolletje was).

Wist dat het snel zou gaan, wilde sowieso al thuis bevallen en had een lijstje klaar voor m'n partner met dingen die hij moest doen mocht de vk er niet bij zijn.
    Dit gaf wel wat rust. Heb vertrouwen in je lichaam, komt vast goed!

13. mijody

mijody Lid

18 apr 2009
    56
    0
    0
    haha, luppy, echt precies hetzelfde wij twee.

14. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    Bij mij ging het ook erg snel: om 18.30 kreeg ik in de gaten dat ik echt weeen had en dat het niet een blaasontsteking was zoals eerder die dag was geconstateerd in het ziekenhuis ;). Om 19.30 was ik in het zkhs en had ik cm. Om 22.30 was onze dochter er al :$. Ze hadden jammergenoeg niks door in het zkhs en ik vind dat ik bijzonder weinig en vooral vervelende begeleiding kreeg van een ongeinteresseerde verpleegkundige. Officieel volgens het zkhs-verslag heb ik er dus 4 uur overgedaan. Zonder inleiding e.d.

15. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    lieve dames zouden jullie willen stemmen zie mijn onderschrift voor de verkiezing van juni????????

16. Hier ook de eerste vrij snel 4 uurtjes en ben erg benieuwd hoe snel deze er is ook inverband mijn dochtertje die nog ergens heen moet

17. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Mijn eerste bevalling duurde 12 uur
    De tweede 50 minuten
    De derde 2 uur.

De tweede was dan wel snel maar mijn hemel wat had ik een pijn. de vliezen braken om 23.00 uur en om 23.15 kreeg ik buik,rug en persweeen tegelijk.
    Ook de dagen daarna waren heftig. Ik moest het allemaal verwerken en had mega last van naweeen.

Geef me dan mijn derde bevalling maar. geen pijn en een heerlijk rustige bevalling.

@Debke: geloven mensen jou ook niet als je zegt dat je geen pijn hebt gehad? hier geloven ze er helemaal niets van en toch is het echt zo.

18. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    wat lijkt me dat heeeeerrrrrrrrrrlijk geen pijn!!!!

19. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Kimkivits: dat was het zeker. :D

Deel Deze Pagina