ik heb vanmorgen besloten om te stoppen met roken. Laatste sigaret uit het pakje opgerookt en toen de app quit buddy gedownload. nu 8 uur later lijk ik wel de antichrist. Ik kan volgens mijn aanstaande niet meer gezellig reageren, ben sacherijnig, doe en wil niks. En dat klopt. Ik voel me rot. Heel heel heel heel heel heel heel erg rot. Ik heb zo'n zin in een sigaret. Ik zal een moord plegen voor een sigaret. Oke geen moord maar serieus wel veel. Ik voel een druk op mijn borst, voel me duizelig voel dat ik op elk moment kan gaan huilen en heb geen zin om maar iemand om mij heen te hebben. Het enige wat ik wil is een sigaret of een doos bonbons en een hele zielige huil film. Waarom voelt dit zo rot? Ik ben toen ik zwanger raakte van mijn zoon ook gestopt met roken en dat deed me echt niks. Ik ben geen dag sacherijnig geweest heb geen dag me rot gevoeld of maar iets wat lijkt op hoe ik mij nu voel. Waarom ik dan toch wil stoppen? Voor mijn gezondheid die heel erg achteruit gaat, voor mijn gezin die hier een gruwelijk hekel aan heeft en voor mijn portemonnee. Ik geef het geld veel liever uit aan leuke dingen of aan mijn zoon. En ondanks dit in mijn achterhoofd lukt het niet om het los te laten en ben ik op het punt om naar de snackbar te lopen om sigaretten te halen. Wat ik hier mee wil, helemaal niks. Moest het echt even kwijt zonder dat mijn aanstaande alle haren uit zijn hoofd trekt.
Die druk op de borst herken ik wel... Neem dan een glas met water...dan gaat het beter... Nog even een paar dagen doorbijten...daarna wordt het makkelijker. Sterkte...en zet m op....het gaat je lukken.
Mijn tante heeft bij elke trek naar een sigaret een mandarijn gegeten. En ook dan blijft het moeilijk natuurlijk. Helaas afkickverschijnselen!
Ik ben gestopt met nicotine zuigtabletten die ik toen van de huisarts 'kreeg'. Je rookt niet maar die hele erge drang is weg en die tabletten neem je steeds minder van. Nu al 3,5 jaar gestopt en heb er echt geen trek meer in. Succes!
Heel goed dat je gestopt bent. Ik ben zelf alweer een paar jaar geleden gestopt en voor mij hielp afleiding erg goed. Het is even door bijten, maar met een weekje ging het al veel beter. Zelf gelukkig weinig last van afkickverschijnselen gehad. Het komt goed, echt! En straks ga je weer beter ruiken, ademen, niet meer hoesten, geen 'stress' omdat de sigaretten bijna op zijn, je houdt veeeeel geld over, kleding stinkt niet meer. Er zijn alleen maar voordelen Zet m op! Je kan het!
Ik bedacht afgelopen week ook dat ik ging stoppen , heb t twee dagen volgehouden maar toen toch weer aan de sigaretten, toch wil ik ergens wel stoppen maar vind t ook moeilijk Ook een heel paar jaar geleden gestopt en toen lukte t me no problemo, nu dus toch wel lastiger Denk dat ik na dit pakje toch weer probeer te stoppen, ik hield t twee dagen vol om heel veel water met een rietje te drinken, klinkt dom maar had in mijn idee nog enigszins iets weg van een sigaret Vorrige x hielpen lolly's wel erg goed, zal die eens in huis halen, misschien voor jou ook een tip? Met dat water of de lolly's? Of wat hier boven al genoemd is, van die pleisters of zuigtabletten? Succes!!
Ik ben nu (na een goeie terugval) 10 dagen gestopt met roken. Ik heb allen Carr gelezen en heel eerlijk.. voor mij werkt het. Sinds donderdag al rot nieuws gehad en zaterdag weer en nog steeds niet gerookt! Het is niet makkelijk, het zit tussen je oren... je moet het ook niet als opoffering zien. Je gaat een gezonder, rijker, energieker leven tegemoet!
Ik heb nu de elektronische sigaret. Een goede, niet die bekende brol van op de reclames. Het werkt echt heel goed! Stoppen is nog nooit zo gemakkelijk geweest. Dit keer zei ik niet te gaan stoppen maar wilde die elektrische eens proberen. Ik rook nog maar nu doe ik 15/20 dagen met 1 pakje. Hiervoor rookte ik 1 pakje per dag! Alleen op mijn werk rook ik nog. In België is het nog onbekend en wilde niet teveel vragen krijgen maar sinds vorige week gebruik ik die ook op het werk. Allen car heeft bij mij 2 weken gewerkt. Prostop 6 maanden Zwangerschap 8 maanden Cold turkey 4 maanden Altijd had ik wel zin in een sigaret. Nu met die elektrische helemaal niet meer, gewone sigaretten haal ik alleen nog maar uit omdat de elektrische nog niet overal bekend is en ik het haat om in het middelpunt te staan. Alleen nu ik vaak dagen oversla en niks meer rook word het tijd om die echte stinkstokken niet meer te kopen Ik hoest al niet meer, voel me ook echt al beter, meer energie en dat door al heel fel te minderen met die echte stinkstokken zonder enige moeite
Mijn vriend is paar dagen geleden gestopt, rookte 1,5 pakje per dag. Op mijn advies met pleisters gestart en heeft nergens last van. Vraagt zich zelfs af waarom het zo makkelijk gaat. Nou moet ik zeggen dat hij meer dan 4 maanden geleden al deze datum had geprikt om te stoppen dus Mentaal was hij er ook al helemaal op voorbereid. Dus misschien pleisters of andere nicotine vervangende dingen proberen de eerste weken? Heel veel succes!!!
Dag 2.5. Ik word lichtelijk gestoord. Vandaag een extreme k u t dag... Alles ging mis. Kleine heel vervelend ik niet lekker in mn vel overal rokende mensen om me heen. Ik wil niks liever dan nu sigaretten halen alleen m'n aanstaande houd me tegen.
Volhouden! You can do it! Denk aan alle voordelen van stoppen en eet of drink even iets (fruit, kauwgom, grote kop thee)
Hou vol!!! Je gaat zo trots op jezelf zijn! Het gevoel wat je nu hebt wordt echt minder, je gaat echt steeds minder zin hebben in die sigaret. Lolly's helpen echt en bij mij ook van die antiflu snoepjes! Zet door, JE KAN HET!
kom op hoor! je bent een pittige tante *hier op zp dan* dus wees net zo goed pittig tegen jezelf! je kan het! stoppen was bij mij een kwestie van de knop om. pakje weggegooid en nooit meer aan denken. krijg nu ook een migraine aanval als ik in een rokend huishouden kom. dat alles even tegen zit, had als je niet gestopt was met roken net zo flut geweest.. dan was je ook blij dat de dag voorbij was. nu je niet meer rookt geef je dat (onbewust) de schuld van je rotdag omdat je nu niet aan dat ding kan zuigen om je gedachten op orde te brengen! relativeren en blij zijn dat je gestopt bent!
Oh, meid: been there! Volhouden hoor! Dan maar een tijdje de antichrist, het maakt je zoveel blijer uiteindelijk. Geen gestress meer (waar zijn mijn peuken, heb ik er nog genoeg, waar kan ik peuken halen), geen stinkhaar, handen, kleren etc. meer en lucht! Als je nu weer gaat roken, voel je je zó kl*te. Stop je geld wat je normaliter aan peuken uit zou geven in een spaarpot en koop eind van de week iets leuks voor jezelf: heb je helemaal zelf verdiend
Hier ook toen gestopt door de elektronische sigaret, heerlijk vind ik hem! Na mijn zwangerschap weer begonnen , dombo dat ik ben. Nu straks weer met de elektronische verder. Veel succes, je kan het echt!