Net zindelijk maar erg veel moeite met poepen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door pinguin72, 11 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Mijn dochter is sinds 2 weken zindelijk.
    Ze zei zelf dat ze geen luier meer aan wilde en sindsdien blijft ze droog.
    Alleen heeft ze met poepen nogal moeite.
    Ze heeft een keer of 2 in d'r broek gepoept en dat hebben we samen netjes in de wc gegooid.
    Van de week werd ze 's avonds wakker en riep ze dat ze op de cee moest plassen. Ik heb haar eruit gehaald en toen heeft ze op d'r potje geplast en gepoept. Ze gilde dat ze had gepoept en dat er vies uit d'r billen was gekomen.
    Daarna heeft ze donderdag nog bij mijn moeder op de wc gepoept(een aantal keer) maar sindsdien dus niet meer :(
    Ze geeft aan pijn in haar buik te hebben, gaat veel op het potje zitten(uit zichzelf) maar het lukt haar dus niet.
    Nu heb ik net de hulplijn van het cb gebeld maar die muts die ik daar sprak vond dat ik haar maar weer helemaal terug de luiers in moest doen.
    Ik wacht nu op telefoon van mijn dochter haar eigen verpleegkundige. Die kan misschien wat beter advies geven.
    Ik heb het idee dat ze het een beetje tegen houdt plus dat het erg hard is.
    Daarom krijgt ze nu roosvicee laxo & activia met pruimen.
    Zijn er dames die hier ervaring mee hebben en me wat advies kunnen geven?

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    M is helemaal zindelijk overdag, maar poepen doet ze in een luier. Ze zegt dan dat ze moet poepen, even proberen op de wc en dan een luier. Ze heeft hele stevige tot harde poep en staand gaat het gewoon het beste ...

Misschien is dat een idee?

Overigens zou ik de voorkeur geven aan 100% luiers dan een kind dat is geobstipeerd, dus ik snap de reactie van CB wel hoor. Je wil niet dat je kind een poepangst krijgt. Misschien huisarts bellen - lactulose of movicolon oid?

3. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Hier dus ook hetzelfde probleem. Hij wil gewoon niet poepen op de wc. Nu krijgt hij ook een luier als hij moet poepen, want hij kan het ook heel lang ophouden en krijgt dan dus ook idd buikpijn.

4. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    In een luier doet ze het dus ook niet.
    Heb zelf ook al aan lactulose zitten denken. Maakt het net iets soepeler allemaal ;)
    Ze gaat wel veel op het potje zitten maar er komt dan gewoon niets.:(

5. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Inmiddels heeft ze vandaag al 2 x op het potje gepoept.
    Denk dat ze wat verstopt zat. Hoop dat de pruimenyoghurtjes en de roosvicee laxo wat helpen. Die hou ik er in ieder geval wel even in ;)

Deel Deze Pagina