Mijn zoontje heeft volgens mij sinds gisteren ontstoken oogjes. Ze zijn knalrood, waterig en komt steeds ladingen gele troep uit. Als ik het weghaal, zit het er zo weer. Hij is ook verkouden, dus het zal daar misschien mee te maken hebben, maar ik vroeg me af wat ik het beste kan doen. Is het raadzaam om naar de huisarts te gaan? Morgenochtend heeft hij ook peuterspeelzaal, maar mag hij daar dan wel naartoe. Maar goed, dat kan ik morgenochtend wel even bij ze navragen voor ik hem erheen breng. De huisarts bellen gaat ook pas morgenochtend weer, na 11.00 uur kun je ze niet meer bellen.
Geef je nog borstvoeding aan je dochtertje? Vang dan wat moedermelk op en druppel dit in je zoontje zijn oogjes. Dit was een tip van mijn kraamverzorgster toen ons zoontje in de eerste week een ontstoken oogje had. Werkt goed! Anders met gekookt afgekoeld water schoon blijven maken. Voor de zekerheid misschien ook nog je h.a. bellen.
Hoezo na 1100 niet meer bellen? Ik moet bij de mijne 's morgens afspraken maken, maar dan zeg ik gewoon dat ik dat niet wist of de tijd vergeten ben ofzo en dan plannen ze me alsnog in (of je moet bedoelen dat hij gewoon niet aanwezig is na 11.00). Ik zou idd de ha bellen en ondertussen goed schoon blijven maken met schoon gaasje/wattenstaafje met afgekoeld gekookt water.
Na 11.00 uur gaat het antwoordapparaat aan die aangeeft wanneer je kunt bellen en waar je heen kunt bellen met spoedgevallen. Gewoon afspraken maken gaat dus niet. Maar ik zal de boel in ieder geval goed schoonmaken met afgekoeld gekookt water en bel morgenochtend even de huisarts. @UK2011, met borstvoeding druppelen gaat niet, ik geef helaas geen borstvoeding meer aan mijn dochtertje.
Oh, wij hebben zo'n oogontsteking net achter de rug. Van de huisarts mochten we het schoonmaken met of gekookt water of water met een klein drupje babyshampoo erdoor. Dat laatste was ook nieuw voor mij hoor. In ieder geval ging het met dat gekookte water maar niet weg en kregen we een zalfje, waarmee we gelijk verbetering zagen.
Als Anoeska ontstoken ogen heeft dan komt het altijd heel snel opzetten. Binnen een paar uur van een beetje etter naar dichte ogen. Ik ga dan altijd naar de HA, als hij er niet meer is dan ga ik naar de huisartsenpost. Anoeska krijgt dan een zalfje en met een paar dagen zie je verbetering. Zou eigenlijk niet weten of ze met ontstoken ogen naar de psz mogen? Het is wel erg besmettelijk. Beterschap!!
Mijn kindje had dat pas geleden ook. Wij hebben toen de huisarts gebeld en wij hoefden niet eens langs te komen en konden een zalfje ophalen (apotheekhoudende huisarts).
Bedankt voor jullie reacties! We hebben Liam thuisgehouden van de peuterspeelzaal, hij mocht niet komen, omdat het inderdaad besmettelijk was. Ik heb ook naar de huisarts gebeld en de assistente gaf aan dat ik niet de eerste was die erover belde, het schijnt te heersen hier. Ik moet nu 3 dagen eerst goed schoonmaken met afgekoeld gekookt water (deed ik al) en als er maandag geen verbetering is, moeten we even langsgaan.
Onze zoon heeft er nu al bijna 2 weekjes last van we moesten het eerst proberen met afgekookt water van de huisarts maar toch maarm et hem langs gegaan omdat ik het wel erg lang vond duren en geen verbetering zag en toen kregen we oogdruppels en gelukkig zien we daar meteen verbetering mee