Deze week een groeiecho gehad, nu loopt ons zoontje met zn buikomtrek 3 weken achter (28 +4 na aantal metingen) zn gewicht word geschat op 1399 gram. We worden nu doorgestuurd naar gyneacoloog. Wie heeft hier ervaring mee? maak me best zorgen.
Tjee, je zal vast denken, reageer dan niet. maar Maak het nu niet mee wat jij mee maakt, wel iets anders maar wil je toch even een riem onder het hart steken hopelijk komt het allemaal goed!! ik duim voor je. sterkte! en anders bel je de Verloskundige op om dit met haar te bespreken zij heeft denk ik wel wat inzicht hierin lijkt me Hoe je er mee om kunt gaan en misschien kan ze je iets vertellen of zo ik weet het niet
Hier bij 32 weken 1600 gram en dat lag ietsje onder het gemiddelde, is 1400 gram bij 32 weken dan zo laag? En hebben ze meerdere metingen gedaan? De gyn houd hier een marge aan van +/- 10% en dan ligt het er nog aan hoe nauwkeurig ze meten Sterkte, hopelijk heb je snel meer duidelijkheid
Wat een verschillen dan zeg: gisteren te horen gekregen dat onze kleine met 32+1 ruim 1900 weegt. Maar is het niet zo dat het gemiddelden zijn waar ze vanuit gaan? de een krijgt nu eenmaal een grotere baby dan een ander. Mijn dochter was bijna 10 pond bij de geboorte, was ook een grote dus. Was de groei tot nu toe wel goed dan van je kindje?wanneer kun je terecht bij de gyn? Sterkte meid
Bedankt voor jullie reacties. kan gelukkig vanmiddag al bij gyn. terecht. Ben benieuwd! hopelijk valt het allemaal mee.
Succes vanmiddag. Weet wat je doormaakt qua onzekerheid, ons eerste kindje werd met 34 weken geschat op nog geen 1500 gram. Ze is ook eerder geboren en was dus klein. Ik hoop voor je dat het allemaal meevalt!!
Onze dochter werd rond die termijn ook op een gewicht van 1300 geschat. Dat is inderdaad niet zo groot, maar ieder beebje volgt zijn eigen curve en heeft op een ander moment nog een spurtje. Probeer zo veel mogelijk rust te houden, dan kan je kindje echt alles pakken wat hij/zij nodig heeft. Succes! Dochter werd trouwens met 40+2 geboren en woog netjes 3290 gram .
Ik denk dat het nog niet eens om het gewicht gaat, maar om de reden dat de omtrek van zijn buik niet goed is of ja achter ligt... Dit kan meerdere redenen hebben, waar onder dat het kan zijn dat jij een snelle stofwisseling hebt en veel doet?! Dan kan het zijn dat de gyn je straks 2 a 3 weken rust voorstelt, vaak komt een baby dan wel weer aan... Kan op nog wel meer dingen wijzen, maar zou me niet te druk maken, al snap ik dat wel hoor... Hoe laat heb je je afspraak?!!
Ik heb ervaring... rond de 27-28 weken werd een groeiachterstand van 2-3 weken geconstateerd tav het buikje. Meteen met spoed doorgestuurd naar de gyn. 3 x week ctg, uitgebreide echo in maastricht, bloedonderzoek, 1 x week doppler en 1 x 2 weken groeiecho. Ik ben gestopt met werken en de echo van maastricht was de laatste echo met zo'n grote achterstand, toen is ze gaan inhalen. Met 37 weken kwam ik terug bij de verloskundige. Ikzelf ben altijd positief geweest en heb nooit geloofd dat er wat aan de hand was. Alles voelde goed, de baby bewoog ook zeer goed en nog. Uit geen enkel onderzoek is iets vreemds naar voren gekomen. Dus... wees blij dat ze het voor de zekerheid doen maar weet ook dat het heel goed loos alarm kan zijn. Heb vertrouwen in je lichaam en je kindje! PS: ze houden altijd rekening met afwijkingen qua wat ze meten. Het is een hulpmiddel, geen wetenschap. Schatten blijft moeilijk.
gisteren bij de gyn geweest. ik moet per direct stoppen met werken. Verder 2 keer in de week doppler echo laten maken en iedere 10 dagen groeiecho. Sta dus goed onder controle. Belangrijkste is in ieder geval rust. Ik hoop dat ons mannetje vanaf nu weer lekker gaat groeien. Ik heb er het volste vertrouwen in!