typisch jongens of meisjes speelgoed?

Discussie in 'De lounge' gestart door moes, 11 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    wat vinden jullie?

horen jongens echt alleen jongensspeelgoed te krijgen?
    en meisje alleen poppen enzo?

of mogen jongens ook poppen vragen voor 5-12 ?
    en meisjes een racebaan? bv.

ik vraag dit hierom:

ons zoontje is net 3 jaar en is dol op makeuppen!
    hij heeft al eens vaker een makeup setje gekregen en dadelijk
    5-12 krijgt hij er weer 1, hij vind het echt heel leuk!
    meestal wel alleen als we niet weggaan, want zijn hele gezicht zit dan onder. ook heeft hij graag roze nageltjes, wat zijn zus graag voor hem doet.

maar mijn zus (heeft geen kinderen) noemt hem dan gelijk
    homo, mietje of watje (waar ik dus erg boos om wordt!)

wat vinden jullie?

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    haha vind het wel schattig.. maar weet niet of ik zo'n jochie ook echt een make-upsetje zou geven uit mezelf. Dat hij ermee speelt van een nichtje of zusje kan ik nog begrijpen, maar zou het zelf niet kopen als ik een zoontje zou hebben, hoe leuk hij het ook vind.
    Voor een meisje vind ik een make-up setje trouwens ook niet echt leuk speelgoed, maar dat is iets van mezelf.

3. joepies

joepies Bekend lid

9 okt 2007
    579
    0
    0
    tuurlijk mag dat!
    waarom niet, ze moeten al zoveel steeds.Lekker laten spelen en fantaseren met wat ze zelf willen, heel triest om een kindje dan watje, of homo etc te noemen

4. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

In mijn ogen geen probleem ... vind dat altijd zo'n onzin, Kyano vind het geweldig om op de princessen slippers met hakje ;) te lopen van nichtje en zijn nichtje vind het weer geweldig om met de auto's te spelen van kyano ... Ik heb nu kyano's nicht een auto gegeven en kyano zelf slippers met glitters hahahahhahaha :) nou ze zijn er beide erg blij mij ...

Heb al van vele de opmerking gekregen over kyano : Hoe creeer je een homo :(
    Nou sorry hoor ten eerste hoe durf je het te zeggen en ten tweede so what dat hij later homo word, ik zal hem echt niet anders gaan behandelen hoor !

5. pauly

pauly Bekend lid

9 nov 2007
    825
    0
    0
    Rotterdam
    mijn zoontje speelt echt alleen met jongensdingen zoals auto's en ballen enzo maar vind dat kinderen lekker moeten spelen met wat ze zelf willen.

Vroeger had ik heel veel lego en actiepoppen van He-man ed hahaha

het zou mij allemaal niets uitmaken

6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    het zijn nog maar kids hoor en zie het probleem ook niet zo. als alicia een race baan wil krijg ze die en als ik een zoon krijg en hij wil een pop of make up krijgt hij die ook. denk dat mijn vriend er niet zo simpel overdenkt wat betreft roze en make up voor een jongen haha want is niet matcho maar ja een kind beseft niet wat voor jongens en meisjes is en doet gewoon wat hij leuk vind.

ken een jongentje dat persee een prinsessen loopauto wilde en die kreeg hij dus ook. ze probeerde hem wel de cars aan te praten maar hij wilde de roze :). je merkt wel dat mensen rare gezichten trekken. ik zelf speelde als klein kind met raceautotjes en garages en pas rond 6 jaar begon ik poppen leuk te vinden

7. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

weet je wat ik zo raar vind, mensen vinden een meisje met een race wagen minder vreemd dan een jongetje die met bv princessen slippers loopt...

Laat die kinderen toch ze beseffen dit toch allemaal niet ...

8. pauly

pauly Bekend lid

9 nov 2007
    825
    0
    0
    Rotterdam
    idd...laat kinderen lekker zelf beslissen waar ze mee willen spelen. Ze zijn op die manier veel gelukkiger! Boeiend wat andere mensen ervan denken :D

9. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Dat maakt niet uit nee. Ik vind dat je moet geven wat het kind zelf leuk vindt om mee te spelen en niet geven wat volgens anderen 'hoort'. En wat een vervelende opmerking van je zus zeg, heel gemeen om zoiets over/tegen een kind te zeggen!

10. Niet meer actief

Misschien gewoon smink kopen voor hem?
    Is iets minder meisjes achtig en daar kan hij zich ook lekker mee uitleven.
    Toen ik klein was had ik kleine neefjes en die liepen ook soms met wat gelakte nageltjes rond. Nu zijn ze volwassen en zeker geen homo of wat ook. Ik denk dat jeje er niet druk om hoefd te maken hoor!

11. mamv1

mamv1 Niet meer actief

als je zoontje dat leuk vind dan geef je hem dat toch
    En niks van die reacties zoals homotje enz aantrekken hoor

Mijn broertje speelde ook altijd met barbies terwijl ik meer met autootjes speelde ;)

12. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.601
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Wat maakt dat nou uit?
    Mijn dochter is helemaal wild van kranen,auto's en vliegtuigen.
    Voor een meisje vinden mensen dat wel stoer,maar een jongen is al gauw een "mietje"als ie van poppen houdt... :(

13. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    ik maak me er niet druk om hoor!
    maar vroeg me wel af hoe anderen daar over denken.

hij krijgt een hele grote makeup doos deze 5-12, dezelfde als zijn zus. hahahaha,
    weet nu al dat hij die helemaal super gaat vinden.
    hij speelt ook gewoon met auto's en traktors en zo, maar dit vind hij ook heel leuk.

kan me idd wel kwaad maken om hoe mijn zus reageerd. ze zegt ook tegen mijn zoontje: je bent echt een mietje, met die roze nagels kom je er bij mij echt niet in hoor! :evil:
    daar kan ik me wel heeeeel kwaad om maken!

bij mijn ouders krijgt hij stoffer de pratende stofzuiger,
    zal mijn zus ook wel weer wat over te zeggen hebben...

14. pauly

pauly Bekend lid

9 nov 2007
    825
    0
    0
    Rotterdam
    Ik wil je zus wel eens horen als zij een ventje krijgt die alleen met poppen wilt spelen :D

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Lekker laten joh! Ze zijn nog zo jong.

Ik zou me ook kwaad maken, helemaal als ze dat tegen je zoontje zeg. Hij is nog zo jong, wat sneu.

Mijn zusje heeft altijd alleen maar met jongensspeelgoed gespeeld, nou daar zie je echt niks meer van terug hoor. Vind het zo dom dat mensen er nu al labeltjes op gaan plakken.

@chantal: vind ik nou ook. Een meisje met playmobil wordt lang niet zo raar gevonden als een jongen met een barbie.

16. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    youame wil niet met poppen spelen maar liever met auto's treintjes en stoeien met papa

mijn broer speelde altijd met poppen en verkleede zich altijd
    mijn zus speelde ook altijd met auto's
    mijn nichtje ook met auto's de meisjes bij ons in de familie willen niks van poppen weten maar van auto's

ik klom vroeger altijd in bomen enz
    en had alleen maar jongens als vrienden meisjes waren te saai

wat je zus dat ook zegt vindt ik niet kunnen
    ik zou ook kwaad worden

laat hem toch lekker spelen met make up enz

17. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    heb ik haar ook al eens gezegd, maar krijg steeds 2 dezelfde antwoorden:

- die krijgt hij gewoon niet (die poppen enzo)
    - mijn leven draait niet om kinderen.

(de mijne dus wel)

18. pauly

pauly Bekend lid

9 nov 2007
    825
    0
    0
    Rotterdam
    ach...ze komt er nog wel achter ;)

Meid..gewoon lekker doen waar je je goed bij voelt

19. Ellenk

Ellenk VIP lid

Och ik speelde vroeger ook liever met auto's.
    Mijn oma probeerde het nog met het geven van wandelwagen en poppen als cadeau maar die lagen na 5 min al ergens om nooit meer aangeraakt te worden.

Ons buurjongetje (5) wilde met zijn verjaardag per se een roze fietsje met een bloemenmandje. Daar fiets ie nu op rond.

Wel jammer dat je zus zo reageert hoor. Tis een kind. Proberen gewoon lekker in sop gaar te laten koken...

20. jolanda1976

jolanda1976 Bekend lid

29 dec 2006
    919
    0
    16
    Telemarketing
    Arnhem
    Dat ze er mee spelen van een zusje oid ok, maar ik zou t zelf nooit kopen als ik een jongentje had!

Deel Deze Pagina