o,jee sint maarten

Discussie in 'De lounge' gestart door mamamuts, 10 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ik zal er ook niet veel van merken... ;)

Ik moet zelf lopen met mijn dochter en een vriendin en haar dochters.. Dus wij zijn niet thuis ;)
    En daarna waarschijnlijk nog even langs mijn ma waar mijn dochter dan ook nog snoepjes krijgt... dus tegen de tijd dat wij weer thuis zijn liggen de kindertjes op 1 oor';)

Maaaaar ik vind het wel keigezellig hoor!

En die mensen die de deur dichthouden zijn idd gieren! Tis toch een alom bekend iets zeker...
    Je hebt er ook mensen bij die vinden dat het schooien is wat de kinderen dan doen.... Nou dan denk ik dat je echt totaal geen benul hebt van zo een feest ;)

2. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    ik woon ook in de buurt van utrecht en hier vieren ze het niet hoor, maar ons dorp is christelijk en sint Maarten is toch een katholiek feest?

3. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Wow! :confused:
    Bij ons kwamen er vorig jaar een stuk of 80 kinderen langs, en toen was ik al gesloopt. Laat staan 250....

Wij hebben dit jaar per stuk verpakte snoepjes (grote zak van 3 euro, bij Deen) en spekkies voor de kleintjes.

Over 2 jaar gaan we zelf lopen met ons ventje...leuk! :D

4. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    Hier wordt er niets aan gedaan.. ja, een mis in de kerk, een korte lampionnenoptocht en het grote vuur.. maar je kan je de moeite sparen om langs de deuren te gaan. Heb een paar jaar pogingen gewaagd met de kids, maar je zag de mensen op de bank zitten terwijl de deur gewoon potdicht bleef.

Jammer dus.. maar ja

5. mvamberenkeenan

mvamberenkeenan Fanatiek lid

29 mrt 2007
    3.135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    Vorig jaar waren wij net verhuisd naar onze nieuwe woning. Wij hadden ons helemaal voorbereid, omdat het een kinderrijke buurt is. Wat denken jullie, slechts 2 kindjes aan de deur.... Daar zaten we dan met al die zakken snoep.....

Dit jaar heb ik iets minder ingekocht, omdat ik denk dat de kindjes onze straat wederom overslaan helaas.....

6. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    wij wonen buiten het dorp.
    maar vroeger toen wij nog jonger waren toen kwamen hier wel heel veel kids langs de deuren.
    maar nu ook bijna niks meer.
    ik denk rond de 10 kids meer ook niet.

7. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Ik doe zakjes kruidnoten.

8. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Ik ga dit jaar voor t eerst 'juffrouw kikkerbil, die niks geven wil' zijn. Ik ben alleen thuis met de kleine en ben dan gewoon te druk met eten geven en naar bed doen enzo, dat het me écht niet uit komt.

Dus ik zet de bel uit en de gordijnen dicht, erg he :)

Wij zitten hier gemiddeld op zo'n 30 kids, dus valt wel mee. 250...jee dat brengt wel herinneringen boven van mn eigen jeugd hoor, toen ik zelf nog liep, toen haalden we die aantallen ook wel, had je de hele wijk aan de deur! :D

9. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Ik ken het niet anders dan 'op eigen inititiatief' Gewoon op school je lampionnetje maken en dan met wat vriendjes en vriendinnetjes de straten af, niks georganiseerds ofzo hoor.

10. Foxter

Foxter Niet meer actief

Klinkt als een katholiek iets, klopt dat?

11. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Idd, ik ken het ook niet anders.

12. mimi83

mimi83 Niet meer actief

wij eten zoals elk jaar bij mijn ouders en blijven daar , we gaan ook bij mijn ouders in het dorp lopen als de kleine groot genoeg is. veel gezelliger en we kennen iedereen. Hier zal het wel niet zo hel druk zijn denk ik, meeste oude taarten in de buurt

13. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

Ik heb er eigenlijk helemaal geen zin in, die zingende koters...gegarandeerd dat de kinderen wakker worden van de bel... :(

14. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik denk dat er hier niemand komt, volgens mij is het katholiek en het dorp is van de gereformeerde kerk..

15. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Daarom gaat hier de bel dus uit :)

Ik snap overigens niet zo goed wat het katholiek of gereformeerd zijn van een dorp er mee te maken heeft? Dit is tegenwoordig gewoon een kinderfeest, een traditie, en heeft weinig meer met kerk enzo te maken toch?

16. Foxter

Foxter Niet meer actief

De gereformeerde kerk doet dus echt niet aan feesten die niet van hun kerk zijn. Ik lees net dat het bij de katholieke kerk begon, dus ik heb vanavond gelukkig geen gedoe aan de deur :)

17. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Maar de kerk doet het toch ook niet? Ik bedoel, wij zijn van huis uit ook gereformeerd hoor, maar ik heb toch echt m'n hele jeugd st maarten gelopen met al mn andere geformeerdere vriendjes en vriendinnetjes. Dat is wat ik net ook bedoelde, het is gewoon een kindertraditie die je individueel beleeft, daar heeft een kerk niks mee te maken. Toch?

18. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    ik had snoep in huis, smarties..maar heb ze perongeluk opgegeten samen met mijn vriend enzo :oops: :)

wij eten dit jaar bij mijn schoonouders dus is ook niet zo erg ;)

19. Foxter

Foxter Niet meer actief

@ Esli, je hebt gereformeerd en gereformeerd ;) Ik heb ook gereformeerde vriendinnen, maar die zijn van de gereformeerde gemeente. Dat is heel anders dan de gereformeerde kerk.

20. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Haha ja dat klopt Marijke. Maar dat bedoel ik eigenlijk niet.

Ik bedoel...dat ik als kindje st maarten liep, liep ik gewoon als Ilse en niet als iemand van welke kerk dan ook. Dat stond en staat er wat mij betreft los van.

Het is wel zo dat het maar in bepaalde delen van het land gevierd word en dat heeft dan wel weer met die kerkelijke achtergrond te maken. Maar dat wil eigenlijk alleen zeggen dat in bepaalde streken die traditie wel of niet overgenomen is. Er zijn ook zat protestantse plaatsen waar het toch echt gevierd word. Religie speelt gewoon een steeds kleinere rol in de huidige maatschappij en ook bij dit soort dingen. De achtergrond van bepaalde feesten verwatert gewoon steeds meer.

Deel Deze Pagina