o,jee sint maarten

Discussie in 'De lounge' gestart door mamamuts, 10 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Ik bedoel met 'georganiseerd' dat je wel eens ziet dat bijv. buurtverenigingen dit soort dingen organiseren zeg maar, kindertjes van dezelfde straat lopen samen dan. Dat was bij ons vroeger het geval.

En volgens mij is sint-maarten idd vanuit oudsher een katholiek feest. Maar iedereen die zin heeft doet nu mee toch?

Wat ik wel eens heb meegemaakt is dat er soms van die verveelde pubers aan de deur staan.
    Staan ze daar een beetje lacherig een liedje te zingen voor een snoepie! echt zielig.

2. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Oja das echt erg. En dan soms met een zaklantaarn in de hand haha....hoezo jezelf voor schut zetten.

Wij hadden nooit buurtverenigingen ofzo, dus dat ken ik niet ;)

3. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ja ik snap dat het kerkelijke ervan verwaterd, maar bij de gereformeerde kerk vergeten ze dat niet.. Die gaan trouwens zowiezo niet feesten geloof ik :) Ze zetten niet eens een kerstboom neer met kerst, stel je voor dat het gezellig wordt...

4. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    In onze regio is het helemaal niet bekend. Ik heb ook geen flauw idee wat het voor een feest is. Waarvoor is St Maarten?

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Jeetje is dat nu alweer.... ik heb er helemaal geen zin in, al die ongein. Dan ben ik maar een gier maar ik vind het idd schooien. Sorry hoor, maar als ik 250 kinderen van snoep en fruit moet gaan voorzien is mijn boodschappengeld er zo doorheen. Ik heb het vroeger nooit gedaan ook.

6. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Bel eruit halen, gordijnen dicht en tv aan....dan hoor je ze ook niet kloppen :)

Ik doe er ook echt niet aan mee hoor. Ben ook als de dood dat Lindsey wakker word en vervolgens niet meer in bed te krijgen is.

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Isabella gaat zelfs een klein stukje mee.

In het dorp waar mijn vriend vandaan komt lopen ze met een hele groep van 17.30 tot ongeveer 18.00 a 18.15.

Dus dat is leuk voor die kleintjes.

Wij zijn er dus helaas niet.

Ik vind het echt heel erg leuk.

Ik heb voor Isabella een nijntje lampion gemaakt. Heel leuk geworden.

8. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Uit mijn jeugd weten dat we op eigen initiatief gingen. Later ben ik verhuisd en had ik ook zakken snoep in huis en wat denk je ... NIEMAND aan de deur, bleek dat de buurtvereniging iets organiseerde en dat ze niet bij ons kwamen.

Waar ik nu woon komen misschien 10 kinderen en dan is het al veel. Ik ga dinsdag met Annika en mijn neefjes bij het bejaardentehuis zingen en dan weer lekker naar huis, zeker als het zulk weer is als nu.

9. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    ♫ Sinte sinte maarten, de koeien hebben staarten, de meisjes hebben rokjes aan, daar komt sinte maarten aan :) ♫

*houd tasje open voor digi snoep*

:)

10. melisjuh30

melisjuh30 Bekend lid

17 jun 2008
    854
    0
    0
    Haha,

Ik ben altijd bang dat ik te weinig in huis heb.
    Heb net bij de lidl 2 grote zakken chips waar 24 zakjes chips in zitten gekocht.
    Manlief moet bij de deur staan want ik moet werken hihi, en dat vind ie leuk!( NOT)

Heb vast weer veel te veel in huis. maar ach we lusten zelf ook wel een zakje chips, eerlijk gezegd heb ik er nu al zin in haha!

11. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38

Ajb.

12. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Of het katholiek is? Ben zelf gereformeerd (niet van de meest strenge kant ofzo) maar ben opgegroeid met Sintemaartenzingen. Toen we 8 jaar geleden naar Brabant (hoezo katholiek) verhuisden.... kwam er dus echt NIEMAND aan de deur.
    We wonen nu echt buitenaf, dus komt er sowieso niemand bij ons de deur.... alleen collectanten die de gok wagen

13. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
  14. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Je moet naar dit feest kijken vanuit kinderogen, niet vanuit je nuchtere volwassenenverstand. Kindjes steken hun ziel en zaligheid in het maken van de mooiste lampion, zingen een mooi liedje en krijgen daar een snoepje voor, vind je dat echt schooierig? Hoe ga je dat dan doen wanneer je eigen kind groot genoeg is om te lopen?

15. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Naja... we zien wel of er iemand komt! :)

Ik haal morgen wel wat extra mandarijnen en rozijntjes idd. En als er niemand komt eet ik ze allemaal wel op. Waarschijnlijk zit ik dan wel de rest van de week op de wc!

Ik weet nog van vroeger dat wanneer er fruit uitgedeeld werd, ik dat niets aan vond, ik wilde gewoon snoepies! :evil:

16. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    ik wilde ook snoep :) fruit enzo gaf ik aan mijn mamsie :)

17. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik vond dat fruit juist wel lekker. Weet je wat ik goor vond? Die taaitaaipoppetjes....bluh! :sick:

18. moesje jolanda

moesje jolanda Actief lid

8 nov 2008
    100
    0
    0
    mama van 2 zoontjes zwanger van de 3de
    beverwijk
    ik heb ook geen idee of het bij mij in de buurt druk word eigenlijk...woon hier nog maar 6 maanden haha
    maja ik ga heerlijk zelf met men jongens lopen dus ach ik heb maar niets in huis gehaald...

19. Dragonfly

Dragonfly Niet meer actief

Ik vind het feest op zich wel leuk, alleen het weer werkt nooit mee. En dat vind ik dan weer zielig voor al die kindertjes die met hun lampionnetje langs de deuren moeten. Staan ze helemaal verkleumd hun liedje te zingen voor een snoepje.

20. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Hier komt niemand aan de deur!

Er is wel een optocht voor de kinderen met lampionnetjes.

Sint Maarten gaat mee op zijn paard.

Samen gaan ze naar een veld waar een groot kampvuur wordt aangestoken en warme chocomel wordt uitgedeeld met speculaas.

Deel Deze Pagina