o,jee sint maarten

Discussie in 'De lounge' gestart door mamamuts, 10 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mariebel

Mariebel Fanatiek lid

10 jan 2006
    2.373
    0
    0
    Drenthe
    Moet zeggen dat ik het voor 4 jaar geleden ook niet kende...
    Mijn man zei ineens heb je wel snoep in huis voor vanavond :(
    Vond het raar dat kinderen langs de deur kwamen voor snoep... kende ik helemaal niet..
    Daarvoor woonden we op een flat en daar kwamen ze niet.. teveel moeite :(

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik heb beide onderwerpen over Sint Maarten samengevoegd.
    Elmo

3. Ellenk

Ellenk VIP lid

Bij ons leeft het helemaal niet.
    De enige die ik gisteren aan de deur had was de collectant voor het gehandicapte kind...
    En ze wilde niet voor me zingen ;)

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hier ook maar een paar kindjes.
    Veel snoep over ;)

5. mimi83

mimi83 Niet meer actief

wij gingen vroeger vanaf een jaar of 7 hele wijken af met een groepje, wel altijd netjes zingen en geen rottigheid . Maar we liepen echt van 5 tot 19.30. en dan hadden we ongeveer 2 grote plastic zakken vol..iedereen liep zoveel, mijn moeder had ook altijd veel snoep in huis.

Dat we kleiner waren ook een kleiner rondje natuurlijk.
    We mochten alles houden en opeten, tenzij we het niet lekker vonden natuurlijk.

tegenwoordig is het meeste verpakt wel prettig want anders gaat het zo plakken aan elkaar, maar ik heb echt zoiets van je kan overal wel panisch over doen, qua hygiene, misschien zit er wel iets in. Maar doen jullie dat ook in een restaurant , daaar zit ook de keuken brigade met de handen aan je eten en kunnen ze er ook wat in doen.stokbrood wordt met de handen gepakt op te snijden.. enz.
    ik maak me er geen moment druk om hoor maar het valt me op dat zoveel mensen tegenwoordig proberen hun leefomgeving enz. bijna steriel te houden. Straks krijgen de kleine een (geen bossen) haar binnen, eet ze zand of een bacterie, ja en dus krijgen ze weerstand van.
    Beetje weerstand opbouwen lijkt me heel gezond en dan kan je de snoepjes die door iemand anders zijn aangeraakt best hebben in mijn ogen.
    als er iets is gaan lekken in de tas ja dan is het een ander verhaal, wij deden trouwens de pakjes drinken apart in een andere tas, omdat ze door het gewicht inderdaad opengingen.

6. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    waar wordt eigenlijk St Maarten gevierd?
    Hier in Gouda niet

7. Saaya

Saaya Niet meer actief

wat voor rare dingen zouden er dan met snoep gedaan worden?

Loopy, Sint Maarten wordt door het hele land gevierd. Ligt maar net aan de buurt of ze dat wel of niet doen.

8. BoBam

BoBam Niet meer actief

Ik heb bijna 70 kinderen aan de deur gehad! Heel vel liepen gewoon door! Terwijl ik zelfs een kaarsje bij de deur had staan. Ach ja de winkels zijn belangrijker he!

9. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik heb het van huis uit ook altijd gelopen en vind er ook niets raars aan.
    Wel wil ik lampionnen en zingende kindertjes aan de deur en geen tieners die leuk denken te zijn.

Vorig jaar stond er ineens een jongen van een jaar of 12 voor de deur met de vraag of ik ook snoep uit deelde.
    Ik hoorde op de achtergrond een maatje vragen of hij er 2 wilde meenemen.
    Ja doei eerst zingen jij en wel hard op graag.
    Met rode wangen heeft hij staan zingen en heeft 1 reepje gekregen.
    Dat maatje durfde niet en kreeg ook niets.

10. Maia

Maia Niet meer actief

ik vond het gisteren hartstikke leuk. Wij zijn net in onze straat komen wonen dus ik wist niet precies hoeveel kids ik moest verwachten (wonen wel in een erg kinderrijke buurt) dus het was helemaal super. Het was echt heel erg druk aan de deur en al die lieve kleine kindjes die zo leuk zingen :) helemaal verliefd hihi

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja die kleintjes zijn geweldig, :D

12. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    :( bij ons is helemaal niemand geweest...

groetjes Setje

13. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik haalde altijd die verpakkingen met die kleine chipszakjes, is weer eens wat anders voor die kids dan mandarijnen.

Heb deze keer niet meegedaan, Luca is net 2 maanden en om elke 5 minuten wakker gebeld te worden is ook niets, dus had ene briefje op de deur geplakt.

Vind het trouwens triest als mensen de lichten uit doen.

14. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    vroeger ja,. nu worden ze gewoon bij de supermarkt gekocht want je ziet overal dezelfde. :)

Sommige hebben ook alleen een lampje :) :) :) omdat hun lampion dan door de regen uit elkaar is gevallen, LOL hahahaha

15. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Nou hier werd niets aan Sint Maarten gedaan geen leuke lampionnen niets niet, er kwam alleen een kind aan de deur en die stond al met het zakje open naar mijn gericht en zong heel snel een liedje, het was zo snel dat ik niet eens heb gehoord wat ze zong, :) .. ik heb dr maar een chocolade sinterklaasje gegeven ik had niets anders :)

Deel Deze Pagina