Geborrel en plopjes

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door fleur24, 21 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Hallo,
    Ik lees overal dat de mensen die hun kleine voelen het in het begin ervaren als een soort vlinders in de buik. Ik heb dat helemaal niet. Ik voel wel een soort geborrel en plopjes. Ik ben zo onzeker of dat het kindje is, of ik haar voel.. Ik denk het wel maar dit is mijn eerste dus weet ook niet zo goed wat ik moet voelen.
    Zijn er meer mensen die borrels en plopjes voelen ipv vlinders?

Groetjes

2. friezinne82

friezinne82 Bekend lid

6 mrt 2009
    719
    0
    0
    ambulant woonbegeleider
    Hoi!

Ik voel ook geen vlinders. Ik had in het eerste begin een soort zenuwtic die je ook in je ooglid kan hebben en nu (een week later of zo) heb ik het idee alsof de baby zich met alle macht tegen mijn buik aanstormt en dat veroorzaakt een soort golfbeweging in mijn buik.

Snap je het nog?

Je moet maar zo denken, iedereen voelt het weer anders! Ik denk wel dat ze dit is...

groeten

20w3d

3. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    Ik voel ook absoluut geen 'vlinders' hoor :) ook eerder plopjes en wat gerommel in mijn buik. Pas sinds kort ook. Soms voel ik ook een hele tijd niets....dan weer wat drukker...
    Iedereen zal dit anders ervaren/voelen...probeer je er maar niet te onzeker over te voelen, iedere zwangerschap is uniek!!

Geniet ervan!! :D

4. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    bij mij voelde het de eerste paar keren alsof er een boer in mijn buik gelaten werd :confused: Iemand anders die al een kind heeft vertelde mij dat dat zeer waarschijnlijk de baby was grin... dus idd..altijd anders...

5. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    Beetje vies verhaaltje misschien, maar je hoort ook wel eens van vrouwen dat ze het gevoel hebben dat er 'scheetjes' in hun buik worden gelaten (hihihi...)

6. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Bij mij voelde het alsof er iemand met z'n vinger in m'n buik prikte :D

Heb 's nachts m'n man wel eens wakker gemaakt omdat ik boos werd dat hij in m'n buik prikte... :oops: Arme schat was zich natuurlijk van geen kwaad bewust :)

7. Tineke333

Tineke333 Bekend lid

7 nov 2008
    688
    0
    0
    ik voel ook absoluut geen vlinders :D de eerste keer dat ik twijfelde of dat ik onze uk voel of niet was ja geen geborrel dat je heb als je honger heb. het was toch net iets anders. alsof ja bubbeltjes in water zeg maar. en ook ik heb plopjes gevoeld. toen was ik zeker dat dit de kleine is :D moest er wel om lachen de eerste keer want ik schijn met mn mond erg wijd open gezeten te hebben :D zodat me schatje me best raar aankeek zo van "wat krijgen we nou, nu draaid ze door" :) :)
    en nu word ik wellis wakker gemaakt s'nachts. er was een dag dat ik me zorgen maakte omdat ik niets voelde. droomde die nacht er zelfs van tot dat ik een vlinke schup kreeg zo van"HEY ik ben er nog hoor" :D werd lachend wakker en blij natuurlijk!!!

ik zou zeggen geniet lekker van alles dat je in je buik voel :D

8. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Bedankt voor jullie reacties!! Ben zeer zeker gerust gesteld. En weet nu echt zeker dat het de kleine wel moet zijn.
    Fijne zwangerschap allemaal!!

Groetjes

9. Linda1979

Linda1979 Actief lid

26 jan 2009
    320
    0
    0
    Ja hoor! Geborrel en plopjes! Daar begint het mee en dat blijf je ook voelen. De plopjes worden alleen steeds harder en op een gegeven moment kun je ze ook voelen met je hand. Bij mij althans. Ik zou niet eens weten hoe een vlinder voelt in je buik... :D

10. Maia

Maia Niet meer actief

ja hoor, ik heb ook geen "vlinders" gevoeld maar wat geborrel en zelfs dat was heel weinig.
    Tot ik opeens echt flinke ploppen voelde dus volgens mij heb ik het vlinderstadium overgeslagen ;)

Deel Deze Pagina