Ik ga in ieder geval ibuprofen 600 in huis halen en idd wat zacht voedsel...stel dat ik ineens erge napijn ga krijgen heb ik voedsel waar je niet op hoeft te kauwen.. Het is trouwens niet zo dat ik echt als de dood ben voor de tandarts maar als ik eenmaal verstandskiezen trekken hoor schijt ik hem Komt ook mede omdat mijn broer helemaal blauw was na het trekken en hij er erge pijn aan heeft gehad. Maar het was ook onstoken...misschien dat het daardoor ook pijner deed. Maar ja ik heb nu ook gewoon pijn met kauwen en kan me mond nog steeds niet goed open doen dus ik hoop dat de tijd een beetje snel gaat en dat mijn tandarts die rot kies er zo uit kan halen.
Hoi Pluisje, vaak is de napijn - als je niet op tijd pijnstilling neemt, dus voordat je pijn krijgt, om de zoveel uur; of als je een ontsteking hebt zoals je broer - erger dan het trekken zelf. Dat klinkt wel heel eng, maar het valt uiteindelijk best mee. Het is iig zo over. Meestal heb je ook maar weinig nalijn hoor, als alles goed gaat heb je er niet zoveel last van. Sterkte!!
Pluisje die brufen 600 kan je niet 'even in huis halen' hè... Dat is enkel op recept (krijg je na de ingreep mee) Hier is het nu 5 dagen geleden en t gaat prima! Heb 1 dag de brufen 600 gebruikt en toen was t over! Succes... Het valt echt allemaal mee!
Ik heb gisteren tijdens de jaarlijkse controle m'n verstandskies laten trekken. D'r was zoveel verdoving gezet, dat mijn rechteroog besloot niet meer bestuurbaar te zijn, rare ervaring, want daardoor kon ik alleen fatsoenlijk lopen door één oog dicht te houden (anders keek ik scheel). Het trekken was in 'n poep en 'n scheet gedaan en voor de rest heb ik eigenlijk nergens last van. Gisteren een paar paracetamolletjes genomen, dat wel.
Ik denk dat ze het doen omdat je er vaak later last van kunt gaan hebben en hoe eerder ze het doen, hoe makkelijker het gaat. Ik heb ze ook alle 4 nog, maar ik mis 4 andere kiezen, dus zijn ze mooi doorgekomen en heb ik er geen last van.
bovenkaak kan de tandarts makkelijk zelf. Onderkaak raad ik je aan om naar een kaakchirurg te gaan. Mijn boven en onderste kies gaan er 6 augustus beide tegelijk uit. Dit doet een collega op mijn werk voor me, een kaakchirurg implantoloog.
Bij mij heeft de kaakchirurg ze er in twee sessies uitgetrokken. Wortels zaten helemaal om de wortels van de kiezen ervoor gedraaid, dus dat was wel een gepiel, maar je voelt er als je eenmaal verdoofd bent niks van hoor. Als de verdoving gaat uitwerken, is het wel gevoelig en ik moet elk uur 10 minuten koelen met ijs in een washandje, maar na een paar dagen had ik nergens meer last van. De hechtingen lossen ook vanzelf op. Ik had wel die ibu-600, dat was wel fijn, vooral omdat ik direct de dag na het trekken op vakantie ging met de Thalys (nog vrienden gemaakt met de gasten in de restauratiewagon, want daar ging ik steeds van dat gecrushte ijs halen om te koelen, hahaha)
Ik moest ze alle 4 laten trekken bij de kaakchirurg, in 2 delen. Ik was zenuwachtiger voor de verdoving dan voor het trekken zelf, maar de prikken (zelfs die recht in je gehemelte gaat) viel echt reuze mee! Het trekken was een ander verhaal... Ze moesten eerst mijn tandvlees een stukje opensnijden (is normaal als ze nog niet door zijn) en hij kon mijn kies gelijk goed pakken, maar hij zat zo vast dat tijden het trekken het bovenste deel afbrak en het onderste deel met wortel en al terug schoot. Zelf dat deel zat nog te vast en ze hebben toen de hele kies in kleine stukjes moeten boren en eruit moeten trekken. Ik heb ook goed last gehad van die kies en heb een paar dagen echt ziek van de pijn op bed gelegen. Pas na 10 dagen kon ik zonder pijnstillers. De tweede sessie ging het precies hetzelfde, ze wenste me zelfs toen nog succes Maar heb geen napijn gehad. Kon diezelfde dag nog gewoon eten en na 2 dagen hoefde ik geen pijnstillers meer te slikken.
Ik zet er niet voor niks bij NORMAAL GESPROKEN hé?! Tuurlijk, er zijn altijd heftige verhalen van de mensen bij wie het niet meeviel en juist die verhalen worden overal luid en duidelijk verteld. Gelukkig gaat het bij het merendeel van de mensen makkelijk en dat krijg je dan weer niet te horen! Trouwens, dat kaakchirurgen de hele dag niets anders doen is totale onzin hoor! Zowel een tandarts als een kaakchirurg geven heel vaak verdoving, dus aan de ervaring zal het niet liggen. Over het algemeen zijn kaakchirurgen nou eenmaal iets lomper aangelegd dan tandartsen doordat hun vak ook anders is...
Net als bij bevallen Laat je inderdaad niet gek maken Pluisje. Meestal valt het mee, soms niet, en dan vooral achteraf omdat het gaat ontsteken ofzo. En héél soms is het echt niet leuk, maar dat merk je dan op dat moment wel. Maar ga er niet van uit dat je niet zo'n pech hebt, hoor! Vrijwel alle mensen die ik ken hebben probleemloos hun kiezen laten trekken, en bijna iedereen vond het heel eng!
Heel goed Zilvervosje!!! Zo is het maar net hoor, al die horrorverhalen blijven hangen en voor de rest hoor je niks, dus ehh ik zeg DOEN!
Hier inderdaad wel, omdat er een topic over gestart word, maar mensen die hun verstandskiezen moeten laten verwijderen en geen topic hierover lezen krijgen meestal van allerlei familie leden, vrienden en bekenden alleen maar enge verhalen te horen. "Oh, moet je je verstandskiezen laten trekken? k Zou er maar niet aan beginnen, het was bij mij vreeeeselijk, heb er weken last van gehad!" Zo gaat dat over het algemeen toch? Tuurlijk, ik zeg niet dat er geen positieve verhalen zijn, maar door alle minder positieve verhalen ontstaat er een angst bij degenen bij wie het nog gedaan moet worden terwijl dit meestal helemaal niet nodig is...
Mwa kan ik eigenlijk niet zeggen... Ik heb al m'n verstandskiezen laten trekken en heb weinig negatiefs vooraf gehoord
Sorry, late reactie, maar ik heb dat geregeld via de kaakchirurg. Dus verwijzing vragen voor kaakchirurg en daar aangeven dat je het onder volledige narcose wilt