In onze auto's hebben we voor onze dochter de mc Tobi. Ze is bijna 2,5 jaar maar weegt nog geen 11 kg. Nu heeft onze dochter ontdekt dat zij haar armpjes wel even los kan maken uit de gordels, ook al zitten de gordels goed strak aangetrokken, of te wel dat de gordel spanner goed op groen staat. Ik vind dit echt levensgevaarlijk. Meiden weten jullie misschien een oplossing hiervoor? Dank jullie wel Groetjes divi
hihi hier ook. In alle stoelen tot nu toe gelukt, in de grote stoel nu ook. Veel corrigeren helpt soms maar moeten we een heel stuk dan pak ik een veter en maak een strik. Bind die 2 stukken dus aan elkaar. Ook niet echt veilig maar ik maak de knoop zo dat ik m snel losheb als t nodig is.
Dat is de reden waarom ik mijn dochter tegenwoordig op de bijrijdersstoel vervoer. Ik kan het dan beter in de gaten houden en als ze het doet kan ik haar meteen corrigeren. En als ik dan voor een stoplicht sta kan ik haar armpje meteen weer terugdoen als dat nog nodig is.
dat is een bekend probleem van de Tobi........ Hier stopten we resoluut en kreeg de dame te horen dat het niet mocht, en dan reden we weer door.
Ons zoontje doet dit ook wij hebben mc prori ( als ik het goed heb) Weet ook niet wat ik moet doen. Vind het ook een beetje eng... Als er wat gebeurd zit hij niet goed vast
Wij hebben ook een mc (weet niet welk model), ze deed hetzelfde. Tot ik ergens op internet de tip las om de gordels die over de schoudertjes omhoog, achter door de gaten in het stoeltje gaan een gaatje hoger te zetten, dus niet op de laagste stand voor een klein kindje (ons kindje is een ukkepuk, en weegt nu denk ik rond 10kg). Op de een of andere manier werkt het. Het ligt veel minder voor de hand om de armpjes eruit te halen, hoewel het nog wel KAN. MAar het blijft vanzelf beter zitten.
Dit heb ik ook al een paar keer gehad en zie nu dat dit een heel goede oplossing is.... bedankt dus voor de tip, ga het gelijk invoeren thuis!
Hartstikke bedankt voor de tips meiden. Ik ga er zeker wat mee doen. @Ds, *ff offtopic* Ha mede-maart-mama-van-2008 Wat spannend bij jou!!!! Nog heel even en dan is jullie kleine uk er... Leukkkkk *en weer ontopic* Is de maxi-cosi die jij omschrijft heel anders als de tobi? Ik dacht dat S eigenlijk een vele grotere dame was als D? @Devy, Dat vind ik ook wel een goede tip, om haar mee te nemen op de bijrijdersstoel. Natuurlijk in de maxi-cosi. Dan kan ik gelijk haar armpjes er weer in doen. Debby 2007 kwam ook met een goede tip. Ga ik die eerst eens even proberen, en als dat niet lukt dan ga ik jouw tip eens proberen, thanx! @Debby2007 Thanks voor de tip, die gordels ga ik straks gelijk, als het gaat, even een gaatje naar boven doen. Baadt het niet schaadt het niet toch? Vanmorgen ging ik even met mijn dochtertje naar de bakker. We zitten nog geen 2 tellen en hoppa daar gingen haar armpjes weer. Ik ben gestopt langs de weg en heb haar duidelijk verteld dat het echt heeeeeellll gevaarlijk is als ze haar armpjes eruit haalt. Bij het woord gevaarlijk keek ze me met grote ogen aan. Dus ik denk dat ze het heel goed begrepen heeft. Op de terug weg heeft ze haar armpjes gewoon in de gordels gehouden.
Nee hoor, is een slankie . Ik heb haar zelfs tot 1,5 jaar in de normale mc in de auto gehad... haha. Ik heb nooit met een Tobi gewerkt, maar de MC die ik heb heeft dus geen kleurcode of wat dan ook om te zien of ze goed vastzitten. Het is een 5-puntsgordel. Misschien dat ik hem gewoon lekker goed strak heb zitten . In het boekje staat dat wanneer ze vast zitten, je maar maar een vinger tussen gordel en kindje in moet krijgen, dus zo strak zit ze er in. Hierdoor heeft ze geen speelruimte om haar armen eruit te wurmen. Ook stond er dat de gordel bij de schouders het liefst horizontaal over haar schouders lopen, en niet over een bochtje zeg maar. Dus dat hebben we ook. (Wat een crime was dat om die te verstellen zeg.....). Maar het gaat dus goed, en ze kan haar armen er dus gewoon echt niet uitkrijgen. In de buggy enzo lukt het haar overigens wel, dus daar gebruik ik de schouder gedeelten al eeuwen niet meer van. Ook heb ik vanaf het begin altijd geroepen dat eerst iedereen vast moet zitten, en dat we anders niet wegrijden, en ML (die rijdt) wacht ook echt tot hij mijn OK krijgt dat we kunnen. Ze is gek op autorijden, dus misschien dat ze ook daarom braaf blijft zitten?? Wanneer we instappen probeert ze zelfs zelf de gordels vast te maken, alleen dat is nog wat te moeilijk (die van de buggy lukt haar al wel). ***off-topic*** Kan niet wachten tot de kleine zich aandiend.
Wij hebben een andere autostoel , maar mijn zoontje krijgt het zelfs voor elkaar om de hele gordel los te krijgen en dan gaat hij ook nog janken als hij hem los heeft!
dat deed mijn zoon ook!! dat janken toen ie zijn armen vrij had...gek toch he. Misschien dat ze dan weten dat ze op hun donder krijgen en het zo tot een minimum proberen te beperken?
hier hadden we het ook.. streng toespreken en stoppen hielp.. en toen hij wat ouder was zeiden we dat de politie boos werd als hij niet in de gordel zit.. haha die helpt ook goed!!
Aha kijk aan! Ik dacht dat ik zowat de enige was met dit probleem. Wij hebben een Romer King Plus trouwens! En ons kindje weegt ongeveer 13kg, maar ze doet het al heel lang.(sinds we de stoel gebruiken ongeveer, of ietsje later) Heb de riempjes al een gaatje hoger gezet, en ze staan echt heel strak maar het helpt niks. Ook streng toespreken helpt maar heel eventjes. Als ik zeg dat de politie komt roept ze 'Jaaaaaa...K3! Bij de plisie!Pang pang pang!' We moesten een tijdje terug met een vriend meerijden die alleen een groep 2 autostoel had (was een noodgevalletje), dus met een 3-puntsgordel. Nou, daar bleef ze me toch mooi in zitten! Maar helaas is ze er eigenlijk nog te klein voor.