Daag dames, Heb jullie hulp hard nodig! Ik ga volgende week 10 dagen naar Nederland, en ik mis hier zo vaak dingen uit Nederland die hier niet verkocht worden! Nu heb ik besloten een lijstje te maken met dingen die ik wil eten/meenemen uit Nederland, maar julie raden het al; als puntje bij paaltje komt kan ik niets meer verzinnen! Dus daarom; help mij een lijstje te maken met hollands lekkers! Ik heb nu; - wokkels - chocotof - rookworst - frikandel - kaassouflee - chocoladekruidnootjes - ...
Kaas, hagelslag, pindakaas, pepernoten, taaitaai, chocolade letters... Wat ik zelf ook miste toen ik in het buitenland woonde, waren waxinelichtjes. Niet eetbaar, maar wel gezellig met de wintermaanden in aantocht.
stroopwafels verkopen ze hier, drop ook Serafijntje; Pindakaas is een goede! waxinelichtjes hebben ze hier wel gewoon Heb corned beef en boterhammenworst aan mijn lijstje toegevoegd, hier kennen ze echt alleen ham als broodbeleg
marsepein? drop? leverworst? chips met joppie saus smaak? stroopwafels? peperkoek? (hoe ga je trouwens frikadellen en kaassoufflé's meenemen? Die zijn toch bevroren?)
haha nee ga ik niet meenemen, maar als ik kom vraagt mijn moeder altijd wat ik wil eten, dus ik schrijf ook dingen op die ik per se wil eten als ik daar ben Heb al sinds februari geen frikandel meer op!
ohh zo, ja nu zie ik het, er stond ook eten/meenemen.... tijd om te gaan slapen geloof ik hahaha mijn man zegt: hagelslag, blik snert
Leuk topic! Weet niet of ik je nog kan helpen met dingen verzinnen, maar heb voor mijn zusje die binnenkort naar Engeland verhuisd, een NL mand gemaakt met daarin: drop potje zwart/wit salmiak pannenkoekmeel stroop stroopwafels zelfmaak tompoucen appelmoes pindakaas nougat Dutch Blend thee speculaasjes Wilhelmina pepermunt