Ik word een beetje moe van beide namen eigenlijk, ze beginnen een beetje op een hype te lijken . Ineens vindt iedereen ze leuk en kom je ze in ontzettend veel lijstjes tegen. Daar houd ik echt niet van. Los daarvan is Feline voor mij ondanks de hype nog steeds het vriendinnetje van bambi en het Engelse woord voor katachtige, dus nee, ik vind het echt geen leuke naam. Olivia vind ik dan iets leuker, maar de O is geen favoriete letter van mij dus liever Livia.
Olivia ik vind Féline of het engelse woord feline lijken en associeer het dus met katachtig. Maar das gewoon mijn associatie, beide namen vind ik overigens heel netjes
In mijn omgeving (hoogopgeleiden uit de Randstad) afgelopen jaar ongeveer 10 babies erbij gekomen, waarvan 3 Feline heten! Kan de naam niet meer horen, zoals anderen zeggen beetje gehypet Olivia ken ik van het jaar dat ik in een Engelstalig land woonde. Vind de Engelse uitspraak mooi (O-lih-vi-a) als je dan ook in een Engelstalig land woont, maar het Nederlandse O-lie-vi-a vind ik niet zo mooi klinken. Doet me ook aan Olijfje denken ofzo Maar wel mooier dan Feline vind ik. Livia of Lilia ook mooi Succes met kiezen, zo lastig!