O.M.G! Niet één, niet twee.. maar waarschijnlijk 3 kindjes!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door fantasia, 3 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Allereerst gefeliciteerd en wat een suuuperleuk topic dit.

Ik wilde even reageren op wat je zei dat er een besloten groep op fb is en dat niemand kan zien dat je lid bent.
    Bij een besloten groep kunnen mensen wel zien dat je lid bent hoor! Alleen de inhoud is niet zichtbaar.
    Ik ben zelf na het overlijden van mijn dochtertje een besloten groep gestart en ik kreeg regelmatig "klachten" van meiden bij wie het toch op hun tijdlijn verscheen. Alleen de inhoud is niet zichtbaar.
    Gewoon, om geen verwarring te voorkomen ;)

Veel geluk!

2. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Vreemd, ik heb nog nooit iemand gehoord over dat ze dingen van die groep kunnen zien.. Of dat ze überhaupt zien dat ik daar lid van ben. Misschien als ze naar die groep zelf toe gaan en de groepsinformatie bekijken, maar verder komt er niks op je tijdlijn. Misschien heeft dat ook met je eigen instellingen te maken.

3. fantasia

fantasia Lid

10 mrt 2015
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja haha kon je de geboorteplaats maar zelf uitkiezen :p
    Als die helemaal besloten is, dam lijkt het mij erg leuk! Ben zoveel dingen aan het Googlen haha om te kijken of het normaal is, maar vooral veel te vinden over tweelingen.

Maar jij kreeg toch ook met een aantal weken elke week een echo? Ik heb gehoord dat ik straks elke week moet gaan en richting het einde bijna elke dag voor controle. Al baal ik nog steeds een beetje dat ik niet tot het einde bij mijn nu al vertrouwde verloskundige kan blijven, al mocht ik gewoon komen zei ze de vorige keer. Dus krijg ik misschien nog wat extra echo's hihi. Ik ben al een echo album begonnen ;) heeft geen nut om ze bij de kindjes zelfs in het fotoalbum te plakken omdat ik toch niet weet wie wie is. ;)

k Ben van Smorgens tot savonds misselijk en mega moe, maar ik heb pas één keer moeten spugen en dat kwam puur omdat ik iets verkeerds had gedronken, de diksap was verkeerd gevallen haha. Dus dat is toen ook als enige eruit gekomen.
    Daarom dacht ik in eerste instantie al dat het geen tweeling zou zijn (mijn moeder zei mij voordat ze stierf dat ze dacht dat ik een tweeling zou krijgen zodra ik zwanger zou worden.. ongeveer 3 jaar geleden). Daarom denk je er natuurlijk wel over na.. maar mijn verloskundige lachte al toen ik zei dat k niet hoefde te spugen, maar wel zo extreem misselijk was de hele dag.. en zei dat het dan wel degelijk kon. Zo is gebleken hahaha

4. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Stuur me even een pb, dan zal ik je de naam doorgeven van de groep!

Ik heb nooit elke week een echo gehad, dat is denk ik in ieder ziekenhuis anders en ook vooral bij elke zwangerschap anders. Tot en met 20 weken kreeg ik elke 3 weken een echo, daarna elke 2 weken. Bij mij verliep alles zonder problemen dus het was ook niet nodig om het elke week te doen.

Oh zeker wel dat je straks weet welk kindje wie is! :D Ik weet op mijn echo foto's precies wie wie is hoor en dat weet jij straks ook! Nu de eerste weken kunnen ze nog alle kanten op, maar straks worden ze wat groter en dan weet je het wel. Sowieso krijgen ze in het ziekenhuis nummers of letters. Dus baby 1, baby 2 en baby 3 en die volgorde blijft hetzelfde Ik heb alle echo foto's nu een jaar later nog steeds in mapjes in mijn tas, was ook de bedoeling om ze in een fotoalbum te doen, is er alleen niet meer van gekomen haha. :D

Hmm, dan zal het door de misselijkheid komen waardoor je toch minder eet en daardoor weer afvalt, denk ik? Ik had ook nooit verwacht dat het een meerling zou zijn bij mij , want ik dacht dat je bij meerlingen heel erg ziek moest zijn, maar niets is minder waar. Ik ben nooit misselijk of ziek geweest. Heel even moe, maar dat kwam doordat ik heel veel moest werken die periode. Ach, laten weten blij wezen en hoop voor je dat de misselijkheid snel weg is en je je verder goed blijft voelen! :) En mooi dat je moeder dat gezegd heeft! Hier helaas ook geen moeder meer.. Rot hè dat je moeder nooit je kindjes zal kennen.. :(

Btw, om nog even op je geslachtsbepaling terug te komen. Vraag dit rond je 14 of latere echo in het ziekenhuis! Gratis en voor niets. Bij mij konden ze het met 14 weken nog niet zien, maar net 16 weken wel. Dus gewoon vragen tegen die tijd of ze het misschien al kunnen zien!

5. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Gefeliciteerd meiden! :)
    Wat een super leuk topic dit. Ik schrok me al te pletter toen ik zag dat ik zwanger ben van 2 kindjes :D.

6. fantasia

fantasia Lid

10 mrt 2015
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tot nu toe heb ik ook nog geen klachten haha. Al moet ik bekennen dat ik het ergens toch spannend vind morgen.. Is toch de vraag of alle hartjes nog steeds kloppen. Al zei ze dat ik mij geen zorgen hoefde te maken zolang ik geen bloedingen heb.. dus ik blijf vertrouwen hebben dat het nu goed blijft gaan.. meer kan ik toch niet doen.

Wel leuk om te weten dat we toch weten wie wie is :D vond mijn man ook leuk om te horen toen ik het hem voorlas hihi. Zo kijk je toch weer Nog iets positiever naar de echo ipv de gedachten dat je nooit zult weten wie wie is hihi. Dankjewel!

Ik eet best veel hoor.. alleen eet ik nu veel gezonder. Ipv de mcdrive zou ik nu een appel of mandarijntje eten ;) en ipv een zak chips eet ik eerder 4 crackers met kaas haha. Dus denk dat het echt met het eten te maken heeft. Ik drink ook geen cola meer, nu veel water en melk sapjes. Ik wilde 10 kg afvallen dus het kan geen kwaad hihi. Maar ik ben er niet bewust mee bezig. En klopt.. heel jammer dat ze de kleine niet zal kunnen zien en vasthouden, maar ik probeer hoop te houden dat ze mij in dit proces gaat begeleiden en dat zij ervoor zorgt dat alles goed blijft gaan hihi. Hoop van zegen!!!!!!

Super qua geslachtsbepaling! Zal ik zeker doen :D weet ik tenminste wat ik mag aanschaffen.. had gisteren de kraamzorg maar gebeld, die wilden pas met 7 maanden langskomen.. een beetje laat haha. Dus ik.gebeld.. was ze eerst 5 minuten aan t lachen dat ik een tweeling kreeg ftw lol.. Daarna eindelijk omgezet naar 5 maanden, zou ze mij vandaag over terugbellen. Al zei mijn zus dat ik t waarschijnlijk niet eens nodig heb. Al wil ik liever preventief wel regelen dan uiteindelijk mezelf tegenkomen omdat ik het niet heb geregeld. Hoe heb jij dat gedaan toen?

7. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Ja dat kan maar niet iedereen weten hoe zijn of haar instellingen zijn.
    Ik zeg het omdat wij een groep hebben en ik heb nog wel eens "boze" reacties gekregen dat het bijv wel te zien was op hun tijdlijn.
    Dat lag nogal gevoelig.

8. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    Van harte proficiat met je zwangerschap! Ik vind het wel een erg leuk topic om te volgen :) hoe was je echo?

9. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

25 jun 2014
    5.359
    3
    36
    Zuid Limburg
    O wauw! Twee drielingen!!! Ik blijf jullie volgen!
    Van harte gefeliciteerd meiden!

10. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.052
    941
    113
    Vrouw
    K ben ook erg benieuwd hoe je echo was :)

11. Kola

Kola Bekend lid

3 feb 2015
    604
    0
    0
    Ja he was je echo gisteren??

12. fantasia

fantasia Lid

10 mrt 2015
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey allemaal,

Sorry voor de late reactie, ik heb weer eens liggen vechten met mijn wachtwoord haha. Ik snap er niets van.. heb een vast wachtwoord maar hij werkt telkens niet als ik hem invoer, mega irritant :( Maar gelukkig is het weer gelukt na een 3e wachtwoord reset ;)

Betreft de echo: hij was super!!! We konden alle drie de kindjes duidelijk zien, we zagen het hoofdje, voetjes en handjes. Ze waren zelfs al een beetje aan het spelen (bewegen) met de handjes en voetjes, zooooo schattig :D En één was aan het 'happen' met zijn/haar mondje hihi. We waren ook de gelukkige en mochten voor het eerst het hartje horen (1 hartje van de 3 :p hihi). Nadat we naar mijn eigen darmen hebben mogen luisteren, hoorden we een goede hartslag van 160 slagen per minuut. Ook zijn de kindjes alle 3 op schema met groeien, echt fijn om te horen en zien! En alle 3 de hartjes klopten nog steeds zoals het zou moeten :D

Volgende week donderdag mag ik voor het eerst naar het andere ziekenhuis, de poli gynaecologie afdeling, voor het intake gesprek. De week erna mag ik alweer een volgende echo bij mijn verloskundige en de week daarna hebben we hoogstwaarschijnlijk de 12 weken echo in het ziekenhuis. Het is een druk, maar mega leuk schema. Is natuurlijk het voorrecht van een drieling: lekker veeeeeel echo's :D Ik denk dat ik nu al iets van 25 echo foto's heb. Misschien nog iets meer, ik zou ze dadelijk eens moeten tellen.

Ik ben ook begonnen met het inplakken van de echo's in een foto album. Heb zelfs vandaag mijn eerste brief geschreven aan de kleintjes hihi.

Nu duimen en vertrouwen blijven houden dat alles goed blijft gaan, meer kan ik toch niet :D Ik zorg goed voor mijzelf en ben wel alweer wat afgevallen hehe. De verloskundige zei dat dit geen probleem is, omdat ik wel voldoende eet. (Op dit moment circa 3.7kg afgevallen).

Hoe plaats ik trouwens een foto van de echo?

13. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.052
    941
    113
    Vrouw
    Geweldig om te lezen! Als je op meer opties klinkt en dan bij beheer kan je foto's toevoegen.

14. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Wauw wat fijn om te lezen! Geniet ervan 😃

15. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Bij ons is de kraamzorg langs geweest voor een intake, maar ik heb uiteindelijk geen kraamzorg gehad, daarvoor lagen ze te lang in het zh. Geloof dat als ze langer dan 8 dagen in het zh liggen, kraamzorg niet meer vergoed wordt je kan dus wel kraamzorg krijgen, maar voor eigen rekening. Is tot 8 dagen na de geboorte. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ze ook niet gemist heb, maar dat zal bij iedereen anders zijn natuurlijk. In het zh leren ze je al heel veel. Thuis ging hier alles vanzelf. Bij mijn inschrijfformulier had ik al gelijk aangegeven dat ze eerder zouden komen en toen zijn ze dus ook eerder langs gekomen, maar weet niet meer hoeveel weken ik zwanger was eerlijk gezegd.

Super goed dat je echo goed was! 😄

16. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    fijn dat de echo goed was. 1 tip, scan de echo's eerst voor je ze in plakt. Dan weet je zeker dat je ze mooi houd op de pc. En heb je altijd een back-up voor als ze verkleuren oid..

17. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Als je aanvullend verzekerd bent komt je vaak wel in aanmerking voor couveusenazorg dus een kraamverzorgende voor ongeveer 12-15 uur verspreid over 3 a 4 dagen. Kan soms best prettig zijn om even op te starten. Bovendien moet je idd wel kraamzorg voor jezelf regelen. Ik heb kraamzorg voor mezelf gekregen ivm keizersnee. Toen ons zoontje na bijna 5 weken thuis kwam kregen we nog couveusenazorg. Tezijnertijd even je verzekering bellen of je er recht op hebt! Nog gefeliciteerd met je goede echo!

18. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Oja, ik vergeet er inderdaad bij te zeggen dat ik zelf een gewone basisverzekering heb.

Heb het voor mezelf ook niet echt nodig gehad, maar kan soms vast fijn zijn inderdaad. Hier kwam mijn schoonmoeder 1 keer in de week schoonmaken en verder was ik zelf super eigenwijs en deed alles wat niet mocht na mijn keizersnede. Ik liep zelfs na 4 weken al met alledrie de kindjes in de maxi cosi de trap op en af, omdat ik alleen thuis was en toch de deur uit wilde en niemand ermee lastig wilde vallen om me te helpen. Eigenlijk heel stom, had daarna ook heel veel wild vlees op de wond, maar dat is gelukkig allemaal goed gekomen, maar voor de genezing van binnen is dat natuurlijk ook helemaal niet goed.

Check dus inderdaad je verzekering goed ja en vraag het anders allemaal even na sowieso bij je intake met de kraamzorg.

19. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Fijn dat alles goed was!
    Heb je een foto van je echo?
    Ben zo benieuwd :D

20. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Oh wat leuk twee 2ling zwangerschappen.
    Super gefeliciteerd meiden!

Natasjeee: leuk dat jij hier je tips en ervaringen komt delen, hoe gaat het met jouw boys?

Deel Deze Pagina