O.M.G! Niet één, niet twee.. maar waarschijnlijk 3 kindjes!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door fantasia, 3 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fantasia

fantasia Lid

10 mrt 2015
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heyy ben erg druk bezig met alles.. maar het gaat nog vrij goed allemaal hihi. Heb wel steeds meer last van mijn rug *snik*
    Nu wil ik alles zsm afkrijgen, moet de halve bovenverdieping verhuizen om alles passend te krijgen hihi. Ben spullen aan t verkopen om extra ruimte te creëren. (Zonnebank bijvoorbeeld) en ga daar een kledingkast-kamer van maken haha. Heb ik die ruimte bespaard op de kinderkamer. :p ben nog tevreden op dit moment hihi.. en manlief is bezig met het kinderbedje zelf te maken.. moeten vrijwel alleen nog verven, ik elkaar schroeven en bedenken wat we met de zijkanten gaan doen. Ik wilde eerst de zijkanten van een eenpersoonbedje gebruiken, maar vind dit ergens zonde. Dus ben nu aan t twijfelen om toch zelf ff de zijkanten te maken. Maar ik heb nog even hahaha... ;) xx

2. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Fijn dat het nog goed gaat! :) Wat vervelend dat je nu al last van je rug hebt. Misschien kan je ervoor maar een fysio?

Jullie zijn al lekker vroeg zeg met het bedje enzo. :D Is gewoon 3 bedjes bij de Ikea kopen niet makkelijker? Haha

3. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    Wauwwww wat bijzonder!! 😍 3 dubbel gefeliciteerd ik ga je volgen hier dus wel lekker blijven posten he 😉

Leuk dat je veel zelf wil maken!!

4. fantasia

fantasia Lid

10 mrt 2015
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hihi dankjewel! Had ook gekund, maar vind het wel leuk om "zelf" (mijn man dan haha) het bedje te maken. We hebben samen het ontwerp getekend, dan samen geshopt voor de materialen.. gewoon van simpele planken naar een bed :p weet ook niet hoeveel het mij bij de ikea had gekost, zit nu op 175 euro voor verf/hout/schroeven etc. En dan 105 euro voor de matrassen (ikea). Dus 3 complete bedjes (in één) voor 280 euro. En ik heb nog 3 hartjes gehaald bij de action (€0.65 p.stuk, grijs met de tekst: made with love) die wil ik erop maken hihi. Terwijl ik dit bedje ergens anders had gezien voor €800,- (exclusief matrasjes) spaart alweer ruim €600,- hihi. Alleen is ons bedje nu natuurlijk aangepast naar onze smaak. Dus ziet er iets anders uit..

Woensdag "eindelijk" weer een echo.. heb er zin in! Gaan ze kijken of ze al iets kunnen zien van geslacht (natuurlijk geen zekerheid dat het ook klopt)..

Zijn wij toch wel verwend met die tig echos die wij krijgen. Moet er niet aan denken om te moeten wachten tot 12 weken - 20 weken.. geen idee met hoeveel weken daarna een echo komt zonder complicaties.. rond de 30 weken?
    Al begint t wel irritanter te worden qua gevoel. Zo in mijn buik duwen de hele tijd.. al heb ik t er natuurlijk wel voor over om mijn kleintjes te kunnen zien haha. Is ook nooit goed met mij ;) haha.

5. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ooh zo spannend :D
    En tof dat je man de bedjes zelf maakt. Iets uniekers kan niet!

Met een normale zwangerschap heb je bij 10-12 weken een echo en bij de 20 weken.
    Met 30 weken krijg je alleen een echo als ze de groei niet vertrouwen.

6. Iba

Iba Actief lid

26 mrt 2015
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Omg, gefeliciteerd!

7. wappelke

wappelke Actief lid

10 jul 2015
    274
    51
    28
    Vrouw
    Wauw zeg gefeliciteerd ik las het net en moest meteen aan die tv reclame danken drie, drie, drie echt kei leuk.
    Geniet er maar van en hopelijk blijft alles zo goed lopen als het nu doet!

8. Kingsdaughter

Kingsdaughter Actief lid

4 nov 2014
    276
    31
    28
    Vrouw
    Maatschappelijk werk
    Ohhhhhh wauw wauw wauw!!! Wat fantastisch! Driedubbel gefeliciteerd en geniet er lekker van zou ik zeggen. Dit is heel bijzonder! Kun je trouwens een eeneiige drieling krijgen? Of is dat een hele domme vraag haha

9. mevraardbei

27 sep 2014
    78
    0
    6
    NULL
    NULL
    Wow gefeliciteerd!!

10. fantasia

fantasia Lid

10 mrt 2015
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is zeker mogelijk om een eeneiige drieling te krijgen. Zover bekend heb ik waarschijnlijk een twee-eiige ipv de drie-eiige die we in eerste instantie dachten. En het is niet uitgesloten dat het toch een een-eiige drieling is.. het zou kunnen dat ze heel vroeg zijn gaan splitsen. Dit weet ik pas met de geboorte hihi. Een-eiige betekent eigenlijk dat ze identiek zijn.. T zelfde uitzien. En hoe meer eitjes, hoe verschillender ze kunnen uitzien. ^^

11. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Zelfs met de geboorte kunnen ze het niet 100% zeker zeggen, tenzij je een DNA test doet. Onze drieling zou drie-eiig zijn, maar soms denken wij toch twee-eiig. Andere mensen kunnen er 2 bijna niet uit elkaar halen. Als ze alledrie samen zitten of 2 samen en 1 apart dan weet je dat het 1 of 2 eiig is en anders weet je dat niet. Als ze heel verschillend zijn na de geboorteweet je het natuurlijk wel, maar dat zie je niet direct. Bij ons begonnen die 2 pas na een paar maanden op elkaar te lijken. :D

Hebben de kleintjes alles voor zichzelf of zitten er 2 of 3 samen in een vruchtzak? Bij mij hadden ze alledrie alles voor zichzelf en dan kan het dus zowel 1, 2 als 3 eiig zijn.

12. fantasia

fantasia Lid

10 mrt 2015
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja hihi bij mij hebben ze alles alles voor zichzelf, al is een dooierzakje opeens spoorloos??? Geen idee haha.. maar was op de eerste echo's wel te zien, dus had een discussie met de arts of ze nu 2 of 3 zakjes hadden.. maar de placenta (de zak waar ze in zitten toch? :p hihi)... Heeft wel ieder een eigen. Al zit er bij twee een mega dunne scheiding en een heeft een duidelijke dikkere scheiding... ik zou t eigenlijk moeten laten zien met de echo foto's... is misschien makkelijker uit te leggen wat ik bedoel.. Ben ook nog niet heel bekend met alle termen ;) hahaha.. maar dan doe ik dat evt. Via een pb op fb... heb t alleen nu even te druk, dus doe ik zo snel mogelijk mocht je t leuk vinden!
    Mijn gynaecoloog heeft mijn eerste echo's niet gezien.. Vandaar die discussie denk ik. Ik herhaal alleen wat ik eerder heb gehoord en gezien.. Verder (nog) weinig verstand ervan. Hahaha.. komt goed met mij ;)

13. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    hee hoe gaat het nu met je?

14. fantasia

fantasia Lid

10 mrt 2015
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heyy het gaat wel goed, ben wel aan t balen dat een van mijn "artsen" waarschijnlijk haar medisch beroepsgeheim heeft geschonden. Opeens weten allerlei personen (gelinkt met haar) dat ik een drieling krijg.. Dus baal nu heel erg dat mensen die er geen zak mee te maken hebben t weten.

Verder gaat t prima met de kindjes :) wij weten voor 99% het geslacht van ze haha.. maar houden wij nog even stil. Over twee weken een controle echo voor de zekerheid of de geslachten kloppen :D

15. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel

Wat ontzettend balen, en niet erg professioneel van je arts.. Maar probeer het naast je neer te leggen, verspilde energie waar je niets mee kunt om het te veranderen.

Fijn dat de ukkies het goed doen, en wat spannend. Ik ben benieuwd of het klopt wat jullie nu weten.

xx

16. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik lees ook even mee. Gefeliciteerd!

17. fantasia

fantasia Lid

10 mrt 2015
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goede morgen allemaal,

Even een kleine update.. ik ben zo druk bezig met alles en lekker vakantie natuurlijk dus soms vergeet ik om hier te reageren haha.

Gisteren de 16 weken echo gehad, vergelijkbaar met een vervroegde 20 weken echo. Ze hebben ongeveer 1.5 uur de tijd genomen om de kindjes van top tot teen na te kijken. Gelukkig was weer alles mooi in orde!!
    De ruimte die de kleintjes hebben wordt steeds kleiner natuurlijk, daardoor wordt het wel steeds moeilijker om ze alle drie op één echo te krijgen. Ik vond het wel geweldig om ze in 3D te mogen zien, wist helemaal niet dat een ziekenhuis dit ook kon haha.

We wisten de geslachten 2 weken geleden al, maar omdat 14 weken nog erg pril is hebben we het wel door 3 onafhankelijke personen laten zeggen (het voordeel van zoveel echo's haha) en ze gaven alle drie hetzelfde antwoord dus ik denk dat we er wel op kunnen vertrouwen dat het klopt!
    Meteen de kleertjes gaan kopen voor het moment dat ze voor het eerst kleertjes mogen aantrekken. (Gewoon voor elke baby 1 setje)
    Ook is de kinderkamer nu ver af. Nog een paar kleine afwerkingen, maar daar hebben wij nog alle tijd voor... heb ik nu wel alle rust om de kleintjes hopelijk lekker lang in mij te houden.

Ik ben iemand die graag de touwtjes in handen heeft en graag weet waar ik aan toe ben.. zodat ik alles alvast kan regelen haha. Nu is het wel soms lastig voor mij omdat ik dit niet in de hand heb. Gewoon wachten en geduld hebben en blijven duimen dat alle drie gezond ter wereld komen en natuurlijk gezond blijven.

Ook voel ik sinds 2 a 3 dagen mijn buik borrelen.. al heb ik meer het idee dat ik het hoor ipv voel. Maar als ik dan anderen vraag van bohh sorry dat was mijn buik.. dan hoorden zij niets zeggen ze.. Dus ik hoor het kennelijk alleen haha. De gynaecoloog zei dat T waarschijnlijk de kleintjes zijn en dat T nog veel vaker zal gebeuren .. ik vind het een mooi idee, maar ergens ook onwerkelijk.

Ik heb de verloskundige even stopgezet omdat ik nu wekelijks naar het ziekenhuis mag/moet. Heb binnenkort zelfs 2 afspraken achter elkaar in het ziekenhuis.. het wordt iets teveel. Ik vind het geweldig om de kleintjes te zien.. maar krijg mega rugpijn van het liggen de hele tijd (1.5 uur achter elkaar haha). Dus vind 1x per week wel even genoeg :D wel mag ik de verloskundige altijd bellen als ik graag een extra echo wil.. mega fijn!!!! Wat ben ik blij dat ik voor hen heb gekozen!

Hopelijk ben ik niets vergeten.. fijne vakantie allemaal!!

18. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Fijn dat alles zo goed gaat! Wees je vooral ook bewust van wat je nu allemaal meemaakt en richt je niet alleen op de toekomst. Het is allemaal zo bijzonder en voor hetzelfde geld maak je dit maar een keer mee.

19. AngelaSR

AngelaSR Bekend lid

3 sep 2014
    707
    1
    0
    rijswijk ZH
    Wat bijzonder zeg! Gefeliciteerd! En super fijn dat het goed gaat met de kleintjes! Geniet er van!

20. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Wil je een foto met ons delen van je echo?
    Ben zo benieuwd hoe dat eruit ziet :)

Fijn dat alles goed gaat met jou en en de ukkies!

Deel Deze Pagina