alweer spruw!!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door baby1985, 31 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baby1985

baby1985 Bekend lid

21 jan 2012
    780
    0
    16
    hallo,

ons zoontje van 12 maanden heeft alweer spruw!!! hij is er heel gevoelig voor zodra hij ziek is of geweest dan kan ik de klok er op gelijk zetten dat hij weer spruw krijgt. hij is nu een goede week ziek geweest en zie dus nu weer spruw is zijn mond!
    wie heeft er een goede tip? ik gebruik normaal daktarin dat andere gelige spul helpt niet en daar word hij misselijk van.

2. Janneke1979

Janneke1979 Actief lid

23 dec 2011
    448
    1
    16
    NULL
    NULL
    Meid, wat een ellende! Zelf heb ik er (gelukkig) geen ervaring mee, maar misschien kun je eens aan je huisarts vragen of je langere tijd mag behandelen, ook als het al weg is zeg maar om te voorkomen dat je zoon het weer krijgt. Succes!

3. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Je moet zien dat je zijn algehele weerstand kan verhogen. Misschien een goede probiotica voor baby's? Veel fruit en groente (als het even kan biologisch) absoluut geen suiker en of kleurstoffen, want daar leven schimmels van.
    Ik gebruik(te) zelf altijd biologische koudgeperste kokosolie voor spruw, werkt hier super!

4. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    ooooooooh hier ook weer terug sinds een week :( ik gebruik peau d'arco thee...heeft de vorige keer geholpen...ga er nu maar weer mee beginnen :( hopen dat het weer over gaat!!

hij spuugt ook ineens weer veel meer!

5. xfifix

xfifix Actief lid

23 sep 2008
    402
    0
    16
    Mijn zoontje had het ook, heb ook de daktarin gekregen en dat hielp super alleen kwam het vrij snel terug. Heb toen op advies van huisarts ook nadat de spruw verdwenen was nog een flinke tijd door gesmeerd en toen is het niet meer terug gekomen!

6. baby1985

baby1985 Bekend lid

21 jan 2012
    780
    0
    16
    bedankt voor de tip en waar kun je dit halen?

7. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Probiotica en misschien ook die olie wel: in de natuurwinkel of op internet, bijv abc dophilus, is een poeder dat je oplost in wat water. Dat is ieg voor zuigelingen, misschien mag hij al een andere, dat weet ik niet precies. Je kunt ook multivitamine geven, bijv optimax oid, voor zijn weerstand.

Idd suikers vermijden.

Verder als hij spruw heeft super hygienisch zijn met alles wat in het mondje komt: dagelijks uitkoken 10 min, of heet wassen (60 graden).

Ik hoor je niet over jezelf, je geeft geen bv denk ik?

Als hij er weer vanaf is: liefst niemand met z'n vingers in zijn mondje laten, wij dragen allemaal candida bij ons, de schimmel die spruw veroorzaakt.

Deel Deze Pagina