O nee, hij/zij kan het nog niet!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ratatosk, 12 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babyproject

babyproject Niet meer actief

@sanne: ook die dingen komen inderdaad vanzelf :)

"raar" en "laat" zijn woorden die niet in mijn woordenboek voorkomen ;)

2. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Hier ook niet haha, maar andere mensen kunnen dat soms zo zeggen :cool: Tja.... Ik kan haar toch niet dwingen in die dingen?

Anne kon omrollen toen ze 2 maand was: iedereen helemaal hysterisch blij, want dat was toch wel zo knap!!!! En ik... ik vond het eigenlijk alleen maar doodeng :D (bang dat ze met haar hoofdje in het matras/onder de deken kwam). Dat mocht van mij dan wel wat later :)

3. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Zo herkenbaar!!!!!!!!!!!!!!!!! (bij ons dan niet perse qua ontwikkeling maar eerder van voeding)

Soms maakt het me erg onzeker maar ach het is wel mijn mooie meisje en ik ben super trots op haar!!!!

4. babyproject

babyproject Niet meer actief

True. Ik ben het er trouwens niet mee eens in deze gevallen. Hoe laat en raar zou onze meid dan wel niet moeten zijn volgens die andere mensen?

En ja, zeker knap! Sterke meid hoor :)

5. Bri

Bri Niet meer actief

Bij onze dochter duurde het 11 mnd voordat ze 'eindelijk' de hele nacht kon doorslapen.
    Maar ik ben nu 40, en ik kan het nog steeds niet. Dus wie is er nou laat?

Natuurlijk moet er gekeken worden als een kind extreem is in z'n ontwikkeling, of er geen (ernstige) lichamelijke oorzaak aan ten grondslag ligt. Maar bij gewoon 'wat later dan gemiddeld' is daar geen enkele reden voor. Laat 't lekker allemaal van je afglijden!

6. Sanne1985

Nou, ik zou het me gewoon dan lekker niet aantrekken wat mensen zeggen ;)

Mooi meisje trouwens! En een zusje binnenkort :) Spannend zeg!!

7. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Mijn beide kinderen zijn 'snel' en 'langzaam' met verschillende dingen.
    De jongste is vrij vlot met zijn motoriek en liep aardig vroeg. Een vriendin heeft een zoontje van ruim een half jaar ouder en is juist weer vrij laat met zijn motoriek. Ik had dan ook erg de neiging om de negatieve dingen te benoemen van mijn zoon.. 'Oh, is helemaal niet handig hoor dat ie zo vroeg loopt' en 'maar hij slaapt slecht 's nachts!' etc:D Voelde me enigzins bezwaard ofzo. Maar mijn zoon praat nog niet, krijg daar dan weer opmerkingen over van oma's, tantes etc. 'goh, hij zegt echt nog niks he?' Eh nee, dat heb je goed opgemerkt.
    Kan er weinig aan veranderen. Komt vanzelf. Merk wel dat ik er bij de 2e wat makkelijker in ben geworden, bij de oudste had ik nog wel eens 'last' van dat soort opmerkingen.

8. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    @ Sanne
    Ik vind de dingen die jij opnoemt eigenlijk helemaal niet laat. Onze zoon (daar vergelijk ik dan maar mee :p) snapt pas sinds kort dat je zo'n tuitbeker omhoog moet houden. En toen gaf zijn gemene mama hem een rietjesbeker, haha!
    Die hebben we nu ongebruikt in de kast staan :p.

9. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Het is ook maar net hoe je het je allemaal aantrekt
    Het is veel moeders er vast niet om te doen om een ander onzeker te maken. Alhoewel het wel irritant kan zijn als er vaak vergeleken wordt. Ik heb namelijk zo'n schoonzus en zwager. Beste mensen hoor, maar af en toe...

In ieder geval is mijn zoontje nu 23 maanden en hij loopt sinds 2 maanden los. Daarvoor liep hij al tijden mee aan de hand.

Ook zegt hij nog geen woorden. Althans..verstaanbaar. Hij maakt volop geluid. Maar er komt geen zinnig woord uit. Het enige wat hij af en toe roept is Bumba. En heel sporadisch mamma. Wel begrijpt hij alles.

Weet je, ik kijk gewoon naar wat mijn zoon wel kan en dat is heel veel.

10. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

:D

Aiden slaapt ook nog steeds niet door.
    Krijg elke dag zowat de vraag van mijn moeder: En? Slaapt hij al door?
    Zucht......word er een beetje kriegel van zo langzamerhand.
    Ik heb zoiets van: dat doorslapen komt vanzelf. Ik maak me er niet zo druk om. Mijn omgeving daartegen wel. Hun probleem, niet de mijne!

11. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ja grappig he? sommigen zijn alleen verbaasd en maar zijn er ook wat die boos worden, op cb bijv, hahaha maar kom, kinderen MOETEN tegenwoordig zoveel en ook nog binnen een bepaalde tijd, ik vind het wel best en dat zeg ik ook, trek me daar weinig van aan. Bovendien is mijn ervaring dat een kindje wat vlot praat vaak wat later is met lopen en een snelle loper wat later met praten, logisch ze kunnen toch ook niet alles tegelijk???:)

12. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Laat praten........?
    Pfff een kind van 13 mnd....
    Nou mijn jongste is nu 15 mnd en die praat ook weinig !
    Hij zegt papa, mama, bah en oh oh en verder ook niks !
    Komt vanzelf !!!

13. Sanne1985

:D Ja, maar soms heb je ook moeders die je dan gaan lopen te vertellen hoe goed hun kindje al dingen kan, zoals super netjes uit een bekertje drinken.. Zonder kliederen ook vooral :cool: ;) Nou ja, die dame hier kliedert wat af hoor :D

14. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Tja er zijn er genoeg die met negen maanden uit een beker drinken. Dat had onze jongen vast ook wel gekund als wij er veel mee geoefend hadden maar dat hebben we niet gedaan omdat we geen zin hadden in de troep. Het komt wel..

Ik vind overigens 13 maanden en nog vrijwel niks zeggen ook niet laat hoor. Mijn omgeving wel.

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

hahaha mijn dochter is 20 maanden en zegt niet heel veel meer...

papa, mama, kick, pa (opa), bal, bel, maan, die, au, iau (poes), woef (hond), grn (varken), bah (luier), ojee, nee, ja

maar goed, ondertussen maakt ze alles kraakhelder! :D

16. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Die van mij zegt nog geen eens 'papa' of 'mama':D Alles is 'bop' of 'bap'. Heul logisch;) Maar hij weet heel goed aan te geven wat hij wil. Kan met een heel serieus hoofd gaan staan wiebelen/dansen en dan wijzend naar de laptop, oftewel: ik wil dansen op nijntje dansles:cool:
    Het grappige is dat ik soms niet weet wat hij wil maar mijn dochter weet het altijd precies, hihi.

17. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    :d:d:d

18. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Veel ouders gaan vergelijken uit hun eigen onzekerheid. En sommige ouders willen je de loef afsteken maar dat zijn er maar weinig... Ik kan me voorstellen dat als je eigen kind nog maar weinig doet en je hoort dat veel kinderen van dezelfde leeftijd iets al wel doen, dat je daar onzeker van wordt. Maar ik kan me ook voorstellen dat het een beetje voelt als vleeskeuring.

Ik heb 5 kids en elk kind is weer anders, hoe geweldig is dat?!

Mijn oudste was voortvarend. Ging zelf zitten met 5 maanden, doodeng... ik had toen zo'n engelse wagen en ineens trok meneer zich op aan de bak en zat ie rechtop... sindsdien geen houden meer aan. Maar hij wilde niet op zijn buik, niet kruipen. Hij heeft dus ook nooit gekropen. Met 9mnd trok ie zich op tot staan en 2mnd later liep ie. Maar de rest van zijn motoriek was volledig gestoord. Later bleek hij ook een ontwikkelingsstoornis in de motoriek te hebben en hij is dyslectisch (kruipen en dyslexie hebben een verband).

Mijn oudste dochter was juist heel erg traag... die deed iets pas als ze zelf zeker wist het te kunnen. zij heeft ook niet gekropen maar was een billenschuiver. Zij zette pas een stapje toen ze 19 maanden was. en praten? meer dan papa, mama en die kwam er niet uit. Totdat ze bijna 2 was en er ineens een hele zin uitgooide: "eva in de tuin spelen!" Uiteindelijk blijkt zij dus zo'n kind te zijn dat goed is in alle sporten die ze doet...

Mijn 3e was ook vrij snel met motorische zaken maar weer langzaam met het maken van puzzels bijv.

De 4e is vrij normaal met motorische ontwikkeling maar weer voortvarend met spelen, puzzels maken enz.

De 5e weet ik nog niet ;) maar van mij mag ze overal heeeeeel lang over doen ;) ze worden al zo snel groot!

19. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Mijn zoontje is nu 18,5mnd en loopt nog steeds niet los,wel langs tafel of als ie 1 handje kan geven maar loslopen heeft meneer geen zin in.Nou jullie kunnen je voorstellen hoe moe ik van de opmerkingen soms word! Probeer me er maar niks van aan te trekken maar soms wel moeilijk!

20. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Ik heb niet alles gelezen, maar ons zoontje was ook in alles errug laat. Ik vond dat ook best wel lastig. Commentaar van andere mensen, maar het was gewoon ook niet praktisch. Moest steeds zoontje nog tillen (zwaar!!), terwijl veel andere kinderen van zijn leeftijd al liepen. Zoontje liep los toen hij 21 maanden was. Maar goed. Ik merk nu wel dat bij onze tweede het me allemaal geen 'barst' meer uitmaakt wat de mensen zeggen. Komt heus wel goed. Ik ben nu wat dat betreft véél relaxter. Al moet ik er bij zeggen dat dochterlief toch wel ietsje sneller is dan zoontje...

Deel Deze Pagina