zwangerschapstest opeens lichter....help!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door duveltje, 6 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. duveltje

duveltje Bekend lid

6 nov 2008
    658
    0
    16
    He meiden!

Gisteren heb ik weer een beetje bruin bloedverlies gehad, alleen bij het afvegen, en heeft ook maar een paar uurtjes geduurd. Eerlijk gezegd maak ik me over dat bruinverlies niet (meer) zo'n zorgen. Je leest het regelmatig en bij de meeste zwangerschappen kan (bruin!)verlies geen kwaad.

Wel heb ik gisterenavond en vanmorgen nog een zwangerschapstest gedaan van het Kruidvat. En de teststreepjes waren wat lichter dan die ene hele donkere streep van vorige week (ze zijn nu net zo donker/licht als die eerste test op mijn NOD). Hier maak ik me dan weer wel erge zorgen over! De strepen horen toch donkerder te worden naarmate je HCG stijgt (en niet lichter), of was die ene hele donkere een uitzondering?

Afgelopen maandag heb ik nog een urinetest gehad van moeders voor moeders en die was binnen een paar seconden niet te missen donker positief!
    Ook ben ik sinds gisteren misselijk met overgeven en al. Pijnlijke borsten had ik al, maar lijkt vandaag wat minder.

Mijn vraag: alles wijst er op dat ik nog zwanger ben, behalve de lichtere KV testen (en misschien toch bruinverlies). Wie weet meer?

Ik heb nog geen verloskundige en/of gyn. en kan dus alleen terecht bij de huisartsenpost (weekend!). Daar zullen ze hetzelfde doen als vorige week, en geeft dus nog geen zekerheid!

Sorry voor mijn vele vragen en wellicht klaagzang, maar jullie snappen mij vast wel!

Liefs Duveltje

2. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    je HCG schommelt... dus het kan idd dat test lichter is dan een eerdere test. Je hoeft maar iets meer gedronken te hebben dan kan het al invloed hebben

mijn advies.. gewoon niet meer testen :)

3. Kimmie27

Kimmie27 Lid

24 jul 2008
    79
    0
    0
    Hoi Duveltje,

Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken, ze zeggen ook vaak dat later in je zwangerschap de testen niet meer werken, misschien is dat het wel...
    En zolang je geen buikkrampen en veel helderrood bloedverlies hebt, dan zit het wel goed toch?

Erg he die onzekerheid? Ik weet er alles van, bij elke poep en een scheet denk ik; zou het nog wel goed gaan? Ik zou ook niet meer testen hoor, heb ik ook niet gedaan na moeders voor moeders, wordt je alleen maar onzeker van.

Maak je niet teveel zorgen en geniet ervan!

4. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Maak je geen zorgen meid, ik heb ook zoiets gehad, mijn eerste testen waren knappositief, ik testen geloof ik met 5 weken nog een keer, en die test was minder blauw, ik was helemaal in paniek, kan me nog goed herinneren. Maak je geen zorgen hoor, dat zegt helemaal niks!

5. duveltje

duveltje Bekend lid

6 nov 2008
    658
    0
    16
    Hoi meiden,

dank voor jullie opbeurende woorden! Ik zal inderdaad niet meer gaan testen! Hopenlijk kan ik volgende week terecht bij een gyn. of verloskundige. Ik heb namelijk nog steeds dat bruinverlies en heb de indruk dat dat wat meer wordt.
    En Beertje; hopenlijk mag ik een voorbeeld nemen aan jou, je bent al flink op weg en hebt dus ook van die rare lichte testen gehad...Dat geeft hoop!

Liefs Duveltje

6. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Het lichter worden van de zw-test zegt niets. Ik heb dit bij mijn 1e afpraak met de vlk gevraagd. Ik vond het nl heel moeilijk te beseffen dat ik zwanger was, en deed gewoon zo eens in de zoveel tijd een test.
    Mijn vlk zei tegen mij een streep is een streep en nu ga je je alleen maar zorgen maken als hij een keer niet zo donker is. Dit is nergens voor nodig, want de kleur van de streep zegt niets over het wel/niet goed gaan van de zw-schap.

7. beby2

beby2 Actief lid

1 dec 2008
    371
    0
    0
    sterkte daar!

Deel Deze Pagina