Kerstgratificatie huishoudelijke hulp?

Discussie in 'De lounge' gestart door Poohbear82, 28 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Sinds een paar maanden hebben wij eens in de 2 weken iemand die 3 uurtjes komt schoonmaken bij ons. Nu vroeg ik me af of het gebruikelijk is haar iets voor de feestdagen te geven en zo ja, hoeveel dan?
    Ik zat zelf te denken aan 15 euro, een uur extra loon is dat.
    Ze komt overigens eens per 2 weken voor 3 uurtjes en krijgt dus 15 euro per uur.
    En misschien ook relevant: ze hoeft er niet van rond te komen maar doet het om een aantal uur per week bezig te zijn. Ze heeft meerdere adressen maar ik weet niet hoeveel precies.

2. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    Is het geen leuk idee om een soort kerstpakketje samen te stellen?

3. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.321
    10.286
    113
    Dat is in ieder geval zeer netjes, ik denk dat wat extra altijd leuk is. Wil je het niet in geld doen kun je ook een klein pakketje maken.

De zuivelhoeve heeft bijna elk weekend wel een leuk pakket voor een 10 die ze ook nog eens leuk inpakken.

4. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Wij geven een klein pakketje met flesje wijn, wat lekker en ene kleinigheidje. En met sinterklaas en verjaardag van haar kindje geven we nog een kadootje voor de kleine en een chocolade letter enz. En vaak de week voor ze op zomervakantie gaat een flesje rosé oid.

Het is allemaal niet veel qua geld maar ze vind het wel heel leuk. En wij ook :) vind het ook fijn als ze graag bij ons werkt. Ze doet ook altijd enorm haar best en werkt heel hard!

5. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Wat lief zeg!!

6. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij doen elk jaar wat anders, ene keer een pakketje voor het bedrag wat ze anders per uur krijgt, andere keer een cadeaubon of geld op een bijzondere manier geven( leuk verpakt of aan een zakje chocolade of iets)

7. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

16 mrt 2016
    3.656
    2.558
    113
    Ik zou ook iets kleins doen zoals een doosje bonbons van de bakker ofzo....:)

8. Martini

Martini Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.109
    622
    113
    Ik lees even mee, wil onze schoonmaakster ook wat geven rond de kerstdagen. Zat ook te denken aan een leuk kerststukje oid.

9. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Ik maak ook altijd een klein kerstpakket met een flesje wijn, chocolaatjes, leuk kaarsje etc. Daarnaast krijgt ze wat meer betaald, € 20 extra meestal.

10. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    wat leuk pandavliegen wat jullie doen!

11. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    Wij geven onze hulp (en gastouder) elk jaar wat extra's rond de. Kerst(rond 50 euro geloof ik)

12. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Ik denk altijd maar zo:

Ik vind het als werknemer heel fijn als ik eens wat extra krijg van mijn baas.

En de huishoudelijke hulp is toch ook een werkneemster (ook al is het part time.. of doet ze het niet als eerste inkomen, dat doe ik namelijk ook niet ;) en werk ook maar 32 uur, maar krijg toch gewoon die extra's op mijn werk). en daar ben ik werkgever van.

en een werkgever die goed voor zijn personeel zorgt, zorgt ervoor dat zijn personeel ook goed voor hem/haar zorgt. Denk ik dan ;).

Wel fijn om te lezen dat er meerdere mensen zijn die dit doen!!

Hoor namelijk ook wel echt hele ander verhalen.

13. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

22 nov 2011
    1.068
    0
    0
    Wij geven een cadeaubon met een flesje wijn of bonbons. Dat vind ik niet meer dan normaal. En heeft wat mij betreft ook niet veel te maken met of ze het geld nodig heeft om van rond te komen. Wij werken ook en hebben het kerstpakket ook niet nodig om tijdens de feestdagen van te kunnen eten. Gaat om waardering etc

14. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Wij gaven altijd een kerstpakketje. Zelf samengesteld. Gewoon voor het idee, een stukje waardering. En met een kaartje erbij met een leuke tekst.

15. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.871
    5.110
    113
    Ik stel een pakketje samen. Cadeaubon, doosje bonbons, thee, rituals ptoduct, tijdschrift etc.

16. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Wij geven elk jaar een bon aan de hulp en aan de gastouder

17. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Mijn vader gaf altijd 25 euro extra en dan een fles wij of kaas plakje die hij liet maken. Is ze gek op.
    Dit jaar ze extra geld dacht ik omdat haar man ontslagen is dus zql extra geld haar goed uitkomen.

Met haar verjaardag krijgt ze ook altijd een cadeau en met sinterklaas kreeg ze altijd chocoladeletters voor alle 3 de kinderen. Met pasen paaseitjes enzo. Denk dat ze dat echt niet op elk adres krijgt waar ze poetst.
    Ze is er wel elke week bij mijn vader voor 3,5 uur.

18. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Wat een leuk idee! Ik ga ook een pakketje zelf samenstellen voor onze schoonmaakster! :)

19. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    Wij doen dat elk jaar voor iedereen die ervoor zorgt dat ons drukke huishouden beter draait. Dus de huishoudelijke hulp, vaste dierenoppas (buurmeisje), gastouders en avondoppassen. Ik dacht dit jaar voor de volwassenen een leuk ontbijtpakketje en de jongeren een bioscoopbon oid.. Met een lieve kerstkaart erbij

20. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Wij geven ook altijd een zelf samengesteld pakketje. Ik vind het leuk om te lezen dat meer mensen dat doen. Het wordt altijd enorm gewaardeerd.

Deel Deze Pagina