ik zit met een vraag over vrouwenmantel thee. ik lees veel op internet dat het aan het eind van de zwangerschap de bevalling zou kunnen bespoedigen. Dat sommige vk het zelfs aanraden vanaf 37 weken of zelfs vanaf 34 weken, vroeger mag dan weer niet. maar op sommige sites staat dat vrouwenmantel thee tijdens de zwangerschap absoluut niet gedronken dient te worden. Hoe zit dit nu? is het aan te raden om vanaf 34 weken, of later in de zwangerschap, 2 a 3 kopjes per dag te drinken? en wat zou de werking kunnen zijn? ik ben een zeer late bevaller (alle 3 de keren dik overtijd waarvan laatste 2 keren ingeleid wegens lang overtijd) zou zo dolgraag thuis willen bevallen en dat het spontaan begint. Ik weet dat de meeste tips vooral fabels zijn, maar hoe zit het met vrouwenmantel thee? geldt hierbij ook baadt het niet het schaadt ook niet? of is dit toch wat anders aangezien het op sommige sites zelfs afgeraden wordt?
Hoi, Het wordt afgeraden omdat het mogelijk de bevalling kan bespoedigen, maar vanaf 37wkn mag je gewoon bevallen natuurlijk. Ik zou het niet eerder nemen dan 37wkn. Groeten Evelien
hallo evelien, dank je wel voor je reactie, dan ga ik dus vanaf 37 weken gewoon aan de vrouwenmantel thee. En wie weet beval ik eens op tijd.
Hallo, Misschien is acunpunctuur of druk punten massage iets voor jou. Dit kan ook invloed hebben op de bevalling. Er zijn ook homeopatische middeltjes die je kan drinken/slikken wat evt. invloed heeft om je bevalling te laten starten. Het werkt helaas niet altijd, het lichaam moet er wel klaar voor zijn. Groetjes Ineke
Dank je wel Ineke voor je reactie. Ik heb zelf inderdaad ook al wat op internet gekeken en me wat verdiept in acupuntuur. Wat me nog tegen houdt is dat de werking niet gegarandeerd is, dat ik meerdere sessies nodig heb en het niet vergoed word met mijn verzekering. Ik denk er toch nog eens over na. Dank je.