cursus volgen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jingels, 17 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Wie gaan er allemaal op cursus? Is het nou echt nodig om op cursus te gaan, zijn er alternatieven. Kan je puf-en inhalatietechnieken ook uit een boek leren?

Ik kwam er van de week achter dat ik eigenlijk al te laat ben om in te schrijven..... teveel aan mijn hoofd.
    Is het nou echt nodig om zo'n zwangerschapscursus te volgen?
    Graag jullie ervaringen.

2. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Ik zit een beetje met dezelfde vraag, ik kan me nu nog opgeven voor de cursus 'samen bevallen', maar aan de reacties merk ik dat de meningen erg verschillen van wel/niet de moeite waard.
    Ik twijfel dus ook nog steeds.

3. Hester

Hester Niet meer actief

Hmm, ik denk ook niet dat ik zo'n cursus ga doen :-s

4. Mima

Mima Actief lid

10 okt 2006
    227
    0
    0
    ik zie wel hoe het gaat...ik hou van naturel... vroeger gingen mensen ook niet op cursus en toen kwam ook alles goed. Bovendien heb je nu mensen om je heen die er alles vanaf weten...

ik zou dat geld beter kunne gebruiken op dit moment...

5. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik heb de cursus Samen Bevallen gevolgd. Alle informatie die ik kreeg, wist ik al ruimschoots via deze site. En van dat puffen werd ik licht in mijn hoofd. Tijdens mijn bevalling heb ik wel mijn weeen weggepuft (voelde best goed) maar dus zonder cursus, want ik deed nooit mee.

Ik denk dat een cursus wel nuttig was geweest als ik geen Internet had gehad. Maar ik heb hier zoveel gelezen dat ik het allemaal al wel wist.

6. Monique76

Monique76 Niet meer actief

Het is niet noodzakelijk, maar ik zelf heb yoga gedaan en ik heb hierdoor een goede voorbereiding gehad. Ik heb totaal geen spijt dat ik deze cursus gevolgt heb, en heb er tijdens mijn bevalling veel aan gehad. Het is maar wat je zelf wilt.

Groetjes Monique76

7. N22

N22 Actief lid

5 dec 2006
    119
    0
    0
    Bediende
    Antwerpen
    Heb deze vraag dus ook aan mijn gyn gevraagd, en die zei toen tegen mij, bevallen kun je niet leren, het heeft op zich geen zin om zo'n cursus te volgen, vermits je alle hulp krijgt tijdens de bevalling zelf.

Hij zegt dat het meer gaat over sociaal kontakt met anderen zwangeren.

Dus ik ga deze cursus niet volgen.

Groetjes,
    N22

8. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    Ik heb gisteren pas mijn eerste cursusles gehad, zwangerschapcursus met partner (niet Samen Bevallen btw) en het is mij ook meer te doen om contact te hebben met zwangeren van dezelfde periode. Mannetje wilde mee dus vandaar deze keus.
    Het is onze eerste beeb, dus is het wel fijn om wat ervaringen uit te wisselen (live hahaha) en wat tips te krijgen.

9. arielle

arielle Actief lid

27 jun 2006
    355
    0
    0
    ik vind de cursus wel fijn. Er is ook een gedeelte theorie bij en daar leer je toch wel van. Ook alsje specifieke klachten hebt kun je oefeningen krijgen van degene die de cursus geeft.
    Ook is het goed te leren hoe wie wat waar je moet ontspannen, en wat je absouut wel en niet moet doen.
    Het is niet te laat om je op te geven hoor want mijn cursus is pas in de 32 e week begonnen.

10. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Ik heb me wel opgegeven. Ja zal er vast wel iets van opsteken en de VK raadde het ook aan.
    Ik begin alleen pas als ik 34 weken ben, dat is wel jammer...

11. Lieltje

Lieltje Lid

6 aug 2006
    63
    0
    0
    Ik heb de vorige keer wel een cursus gedaan, maar heb er totaal niets aan gehad.
    Dus ik doe het deze keer lekker niet. Zonde van de tijd en het geld. (in mijn ogen)
    Bevallen lukt me ook wel zonder cursus.
    Maar dat is natuurlijk ieder voor zich. Want er zijn zat vrouwen die er wel veel aan hebben.
    succes

12. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Hier is het gratis via de thuiszork/kraamzorg.

13. Niet meer actief

Ik heb na lang twijfelen me gisteren opgegeven voor zwangerschapsyoga en ik kan direct maandag al beginnen :confused: . Duurt tot het einde van de zwangerschap.

Het gaat mij ook wel om sociale stuk, maar ik wil niet kletsen over de kleur van de babykamer, maar over wat het moeder worden met je doet (laagje dieper of anders zo je wilt), vandaar dat ik de yoga koos. Ik heb geen idee of het me gaat bevallen.

Ik heb trouwens express gekozen voor een docente die ook fysiotherapeute is, en gevraagd of ze niet een zweverige variant van yoga gaf. Dat fysio omdat ik rugpatient ben en niet extra klachten wil krijgen door de oefeningen.

14. Ayvida

Ayvida Actief lid

28 nov 2006
    321
    0
    0
    Hoorn
    Ik heb bij de eerste zw.gym gedaan, maar er geen bal aan gehad tijdens de bevalling. En dat gemeut met die andere meiden had ik ook niet zo'n trek in. Bij nr.2 dus niets gedaan, en die kleine was er nog veel sneller dan de eerste ;) Dus bij nummer 3 ook geen cursus. Die kleine komt er toch wel uit, met of zonder cursus.

15. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Ik geloof ook wel dat de ukkies eruit komen zonder dat mams een cursus heeft gedaan of niet ;) . Ik ga wel een cursus doen om me voor te bereiden op wat het met me zal doen. Ik wil gewoon wat tips en trucs leren die misschien wel werken en waar ik zelf niet op zou komen. :) Daarnaast ga ik ook voor het sociale aspect. Lijkt me erg leuk om andere meiden te ontmoeten die net als ik zwanger zijn. Tenzij het een zweverig en jankerig groepje is :( , dan zal ik er snel klaar mee zijn!

16. diana1980

diana1980 Actief lid

12 jan 2007
    232
    0
    0
    ik heb bij de eerste wel zwangerschapsgym gedaan.Het is nu 2 1/2 jaar geleden dat ik bevallen ben maar we hebben nog steeds contact.Dan weer een babyochtend, inmiddels peuterochtend hihi, en ook 1 a 2 keer per jaar met de vrouwen alleen uiteten ofzo...de cursus zelf vond ik wel leuk om te doen, mede door het contact met andere zwangeren, maar heb er eigenljk niks aangehad, ook omdat ik een keizersnee heb gehad.

groetjes diana

Deel Deze Pagina