O oh, waar blijft de aandrang?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Birdie, 5 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    Hallo,

Weet iemand of dat hormoon progesteron ook de aandrang tot poepen (sorry) wegneemt?

Ik merk dat ik nu al op de derde dag zit en nog geen enkele aandrang tot poepen heb gehad! Daarvoor voelde ik dat elke dag!

2. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ik zou contact opnemen met de huisarts
    want als je nog langer niet poept gaat het erg hard worden en dan jaja lijkt het net of je uitscheurt als je wel moetpoepen , ja sorry heb er erg veel ervaring mee heb spastische darm vandaar dus al jaren last.

en je heb soms momenten dat je helemaal niet kan poepen omdat het gewoon helemaal vast in je darmen zit en je dus klisma moet nemen wat je niet snel krijgt tijdends de zwangerschap

ik hbe daarom speciale zakjes al jaren met extra vezels en andere zakjes die mogen helaas niet tijdends zwangerschap de laatste .

en veel volkoren dingen eten en vezels ik zou gewoon even bellen want dit is ook niets straks moet je geholpen worden omdat het te lang duurt

3. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    Ik schrok een beetje van je bericht, maar ik heb gelijk de huisarts gebeld en ik krijg lactulose. Kan het zo al ophalen. Mooi.

Dank voor je reactie, had er echt niet aan gedacht om daarvoor de huisarts te bellen! Thanks! :D

4. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    :oops: sorry wilde je niet zo hard laten schrikken
    juist ik hbe die lactulose ook gehad maar er staat 20 ml op ik zou het met wat water in nemen anders heb je kans dat je erge buikpijn krijg darm krampen dus.

maaaaaaaaaaaaar het helpt hoor
    nou ik hoor het wel sorry dat ik je zo liet schrikken maar misschien moest het even zodat je de huisarts zou bellen want anders als je nog langer wacht word het een giga probleem .
    weet zelf hoe vervelend het is vandaar
    ik ben toch blij dat je gebelt heb hoor :thumup:

5. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Die lactulose alleen helpt bij mij zelfs niet. Ik neem er ook elke dag roosvicee laxo bij. Dan is het enigszins te doen, maar het duurt soms alsnog dágen voordat ik weer naar het toilet ga :(

6. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    Ik ben ook blij dat ik gebeld heb! :D Thanks voor de tip! Ik heb het net ingenomen met wat vruchtensap maar dan wel 30 ml. En nu maar afwachten.. :(

Mikkie, dat is ook balen zeg. Heb je wel de huisarts gebeld ook? ;) Als het bij mij niet helpt nl. na 1 - 2 weken moet ik ook weer bellen.
    Tot een paar dagen geleden hielp de laxo en dadels en karnemelk en appels en veel drinken (noem het maar op) prima.

Je hebt natuurlijk al dat hcg hormoon in je lijf wat je darmen slapper maakt, die progesteron er bovenop zal wel de problemen veroorzaken. :(

7. valentijn14

valentijn14 Actief lid

8 jul 2008
    280
    0
    0
    sorry heb totaal geen moeite...ga zo een 3 x per dag ! buitenom voor het plassen...

ik zou veel vezels eten, en bijv. geen wit brood, banaan enz.

8. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    Tja, het kan je meezitten.

Mij zat het gisteravond gelukkig ook flink mee! Al een paar uur na inname floepte alles eruit! Wel dun op het einde. Ik was zo blij!

Ik heb het vanmorgen maar niet ingenomen, even overleggen straks met de huisarts hoe nu verder. Ook omdat gelijk na dat alles eruit kwam, ik een zeurende pijn in onderbuik en onderrug kreeg, vannacht ook last van gehad, nu vanmorgen iets minder last. :(

Goh, wat kan dat opluchten zeg, ff heerlijk poepen, hihi. :D

9. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ja die zeurende pijn had ik ook dat zijn echt je darmen
    zie je wel dat het helpt maar volgens mij stond er op de fles 20 ml en jij deed 30 ml dat kan het ook verklaren toch beetje darm krampen
    wat je kan doen om de ontlasting dus normaal te houden gewoon elke dag 5 a 10 ml nemen dat vertelde de huisarts en anders als jij 1dag niet geweest ben of 2 dagen dan weer dat spul gebruiken maar denk dat je dan weer darmkramp krijg omdat je darmen het spul niet gewend is.
    en dat het aan het einde erg dun was klopt was hier ook zo ben blij dat het je geholpen heeft :)

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Lactulose maakt de ontlasting alleen zachter, het doet niks aan je darmwerking!

Veel drinken, voldoende bewegen en veel vezels nuttigen. Ik zag dat je appels eet, maar die stoppen. Probeer eens een kiwi of sinaasappel op nuchtere maag of een glas lauwwarm water met het sap van 1 citroen!
    (Gedroogde) pruimen, rozijnen en noten daar kunnen je darmen ook wat mee, succes!

11. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ik heb nog nooit gehoord dat appels stoppen wel van bananen als ik nu appels eet stopt het bij mij niet wel alsik banaan eet en ik kan kiwi's en dergelijke eten en vezsels mja ik heb spastische darm dus dan helpen al die dingen niet qua fruit en vezels .
    veder doet dat spul wel degelijk wat met je darmen is mij verteld en het maakt dus ook zacht maar goed iedereen denk er anders over qua artsen

12. zogelukkig

Ik heb mijn leven lang al PDS, er zelfs voor in het ziekenhuis gelegen. Ik heb nu mijn leefregels en eetpatroon zo aangepast dat ik op en krampje na af en toe, nergens meer last van heb. Geen verstopping meer, geen diarree, maar iedere ochtend een prachtige drol (sorry). Soms zelfs 2x per dag nu ik zwanger ben!
    Mij is altijd verteld door mijn artsen en dietisten dat appels, bananen en bosbessen stoppen, maar van mij mag je ze eten hoor, eet ze zelf ook! ;)

13. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ja dat vind ik dus raar l heb zelf natuurlijk ook bij vele dietisten gelopen maar echt net als vk en alles vertellen ze je allemaal wat anders soms om gek van te worden
    denk dat we zelf uit moeten zoeken wat nu wel stopt en wart niet anders zouden we nog gekker worden hahaha

ik mag zelfs niet eens alles eten maar ik kan nog amar 1 keer per 2 dagen en soms 1 keer per 3 dagen al zoveel onderzoeken gehad nix dat werkt en dat is dan best vervelend maar hellaas niets aan te doen he haha

14. zogelukkig

Ik ben op gegeven moment bij een orthomoleculair arts terecht gekomen en sinds ik geen "witte producten" meer eet als wit brood, beschuit, toastjes, witte rijst en pasta maar ook geen geraffineerde suiker en geen vet meer eet (op een scheutje olijfolie of lijnzaadolie na), gaat het heel goed. En ik heb mezelf aangeleerd om veel te drinken, dat kon me zo tegenstaan, maar nu drink ik zeker 3 liter per dag.
    Ik had standaard 2x per jaar een colo, maar daar ben ik nu eindelijk vanaf!
    Iedereen moet doen waar ze zich goed bij voelt, maar het kan dus veranderen zoals je ziet! ;)

15. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Hier ook een spastische darm en ga maar 1x in de week, voorheen al en nu ook, nu duurt t soms wel 9 dagen.
    Nu ik meer op water en fruit let, moet ik zeggen dat ik nog wel 1x in de week ga maar het niet zo heel hard is.

16. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    In de bijsluiter van lactulose staat dat het op den duur je darmen lui worden van dat spul. Dus niet te veel gebruiken, alleen als het nodig is.

Dat zei de doktersass. ook. Het is waarschijnlijk gekomen doordat ik te weinig drink, want al die andere dingen eet ik wel (dadels, volkoren brood, karnemelk, pruimen, tutti fruttig, water op nuchtere maag).
    Ik ben flink aan het drinken geslagen. Vindt water ook best wel lekker.

De doktersass. zei dat ik het nu niet meer hoef te nemen, alleen als ik merk dat het weer niet goed gaat. Ja, zal dan inderdaad bengeltje weer die krampen krijgen, maar dat moet dan maar. Ze waren niet heel erg, die krampen, dus dat zie ik wel zitten een volgende keer. En als het blijft, bel ik de doc weer om het misschien dan toch maar wel dagelijks te nemen.

Zogelukkig: bedankt voor de tips! Kwist niet dat kiwi of sinaasappel ook kunnen. Ga k doen!

17. zogelukkig

'k Heb het idee dat het wel goed gaat komen! ;)

18. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ja en daarom heb ik movicolon zakjes en speciale vezelzakjes via de huisarts krijg je dus alleen als het chronisch is .
    en dat werkt erg goed de movicolon mag ik helaas tijdends de zwangerschap niet nemen maar toen ik deze 2 soorten medicijn niet had ging ik ook maar 1 keer per week
    dus misschien is dat ook wat voor jou ?

veder is het bij mij dan wel altijd erg hard :oops: als ik al 3 dagen niet ga

Deel Deze Pagina