Meiden.. ik ben erg in de war! Dit is mijn eerste zwangerschap en alles is nieuw voor me. Sinds een paar dagen heb ik heel veel last van jeuk en ik kan het ook niet laten om te krabben. HA gebeld maar die heeft pas volgende week de tijd voor mij. Gisteren heb ik bij de drogist Lactacyd gehaald die helpt tegen menstruatie,zwangerschap,menopauze irritaties...is vloeistof zeep die je met water moet spoelen... na het gebruiken daarvan kreeg ik juist MEER jeuk en toen ik vanmorgen op de wc zat en langs de geiriteerde plekjes veegde kwam er zo'n puntje bloed (echt heel klein, was geeneens een druppel) op de papier...waarschijnlijk heb ik zo erg zitten krabben dat ik het gewoon opengekrabd heb... Ik ben daarna voor een spiegel gaan zitten en 'het' is helemaal rood, geirriteerd .. het is zo rood dat ik dacht dat het 'droog' bloed was... maar na het schoonmaken ging het er niet uit en werd het me duidelijk dat het gewoon echt irritatie is! Nu weet ik niet of dit een alergische reactie is op Lactacyd... of schimmelinfectie... of gewoon irritatie omdat ik zo erg moet krabben telkens... ! HA heeft geen tijd voor mij zegt ze... maar als het zo erg blijft ga ik gewoon langs de eerste hulp... anders weet ik echt niet wat ik moet doen! Normaal is het zeker niet.... laat staan gezond!
Nou, we kunnen mekaar de hand schudden, zit in t zelfde schuitje... Heb gisteren via mijn VK in het ziekenhuis zo'n vaginaal-pil voorgeschreven gekregen. Je kan ook ff nar de apotheek gaan om Miconazol te halen, dat is een creme die je kan smeren, misschien wel een idee omdat je pas volgende week naar je HA kan. Maare, vind het wel heel belachelijk dat je pas volgende week kan komen! heb je ook tegen de assistente gezegd waar je last van hebt en dat je er echt heel erg last van hebt? zou ik wel ff doen hoor! En anders mss ff via je VK iets regelen ofzow? Succes meid!
Geen lactayd gebruiken...dit is sowieso al erg slecht voor je vagina. Gewoon schoonmaken met lauw water. Ik zou nog een keer naar de huisarts gaan en zeggen dat je denkt dat je een schimmelinfectie hebt en dat je vergaat van de jeuk. En dat je een afspraak eist!
Lactacyd werkt vaak averechts bij een schimmelinfectie, je kan dan beter helemaal geen zeep oid gebruiken! Ik zou niet op eigen houtje miconazol gaan halen, want ik hoor je niet over overmatige afscheiding maar alleen over irritatie en roodheid? Dus het kan ook iets anders zijn dan een schimmelinfectie. Huisarts maakt maar tijd, kan je ook niet morgen terecht? (Kan me soms zo opwinden over huisartsen dat als je donderdag belt pas dinsdag terecht kan!).
geen lactacyd meer gebruiken (maar daar was je geloof ik zelf al achter gekomen..) en het klinkt misschien heel stom, maar probeer eens iets luchtigs aan te doen. als je thuis bent bv een beetje losse joggingbroek en GEEN ondergoed.. kan het even lekker luchten daar beneden! Succes ermee
Klinkt als een schimmelinfectie. Wat vervelend dat je HA geen tijd heeft zeg! Het is namelijk maar een minuut of 2 werk om een receptje uit te schrijven. Ik zou gewoon naar de huisartsenpost gaan, 's avonds of zo...
Hey meiden... ik wil jullie bedanken voor jullie antwoorden en adviezen! ik vind het ook belachelijk dat ik niet terecht kan... soms duurt het ook eeuwen voordat ze de telefoon opnemen daar...! Een tijdje geleden namen ze ook niet op... toen is mijn moeder daar persoonlijk heen gegaan voor het maken van een afspraak, zei de assistente: alleen via telefoon! Heeft mijn moeder haar mobiel gepakt en voor haar neus gebeled... zegt ze: dat mag niet heel raar allemaal.. anyway.. ik heb ze duidelijk gemaakt wat er aan de hand is maar ze zeggen dat het wel over gaat als het niets is en anders krijg ik volgende week wel iets tegen.... maar als het zo blijft ga ik vanavond echt naar de HA post of eerste hulp.. ik word er echt gek van...!