Meisjes zijn gewoon wat sneller dan de jongens meestal dus je meisje doet het netjes volgens het "gemiddelde", leuk hoor! Bij mijn zoontje duurde het trouwens nog maanden voordat hij echt los bleef lopen na de eerste losse stapjes en bij ons meisje ging het razendsnel, die liep goed stevig los met 10 maanden. Vond ik trouwens helemaal niet zo leuk....... Is ze ook al een beetje aan het praten, losse woordjes zeggen? Een snelle spraak -en taalontwikkeling schijnt meer te zeggen over de verdere ontwikkeling dan een snelle (grove) motorische ontwikkeling volgens de kinderarts van mijn zoontje. Veel plezier met jullie kleine dame!
Mijn zoontje stond ook los rond de 9 maanden en kon overstappen! Lopen doet hij vanaf de 11 maanden helemaal los en hij is 1 maand te vroeg geboren!!! En ben maar super trots!!!
Nou, volgens het 'gemiddelde' loopt een kindje pas met 15 maanden. Dus dit zou ik echt niet beweren. Ze is echt hartstikke snel! Goed zeg!
Oh nee, ze brabbelt wel, maar woordjes kan ik er niet uit halen. Zou ook wel vroeg zijn toch? Ze doet wel paapapapappaapap ofzo. Maar goed, ik ben blij met hoe ze is hoor. Ik vind die lichamelijke dingen altijd zo drastisch. Opééns kon ze kruipen en is mijn hele huis niet meer veilig. Opééns kon ze staan en komen de pleisters uit de kast Bedankt meiden! Ik ben er nog niet veel wijzer van geworden eigenlijk, maar ik ben des te meer benieuwd hoe ons meisje dit gaat doen. Het zegt toch ook iets over je kind he, hoe ze zijn in hun karakter, hoe het het aanpakken. Heerlijk, die ontwikkeling!
Leuk is dat hé! Mijn dochter begon ook zo en daarna ging het supersnel binnen een paar weken liep ze los en toen was ze 10 maanden. Maar of dat bij iedereen zo is dat weet ik niet..
@Gentle: hey wat grappig om te lezen, mijn dochter is ook van 17 augustus 2009 en ze heeft van de week ook voor het eerst een paar seconden los gestaan vanuit kruipen opeens staat ze op en dan staat ze even en valt ze weer om. of ze leunt op de bank en dan laat ze even los .. echt zo grappig. maar het is inderdaad wel heel snel, maar precies wat hier al geschreven is, sommige zijn heel snel met de motoriek en sommige met de spraak etc. maar ik was gister bij het CB en die vonden het ook al heel snel, ze kan ook al zitten vanaf 5 maanden en omrollen vanaf 3 maanden.. dus lopen zal wel niet heel land meer gaan duren.. wel grappig dat onze dochters op 1 lijn zitten en ook dezelfde geboorte datum hebben
Knap hoor! Gaat snel zo he! Mijn dochtertje staat nu ook af en toe los en ze stapt over van de bank naar de tafel. Ze heeft afgelopen week ook een paar voorzichtige losse stapjes gezet tussen ons in. Heel wankel nog, maar wat was ze trots! Ben ook wel benieuwd hoe snel ze los loopt. Zou er maf uitzien denk ik, ze is heel klein haha.
Ff off-topic maar ik ben blij dat mijn zoontje nu net pas begint met staan in de box Als hij gaat kruipen of lopen, dan gaat hij geheid alles slopen. Dus: Veel plezier (Gemeen he)
Haha Skatje, wat vals.... Nee hoor. Maar even, Gentle. Julia is wel een inhaalslag aan het maken he. Goed zeg van je meissie. Echt knap! Noor heeft het tijgeren opgegeven. Volgens mij kost het haar te veel moeite. En een mama die er naast zit om het voor te doen is zoooooooooooooo niet interessant Ze zit het liefste en zo schuift ze wel naar de plek waar ze wezen moet, maar dat is echt nog maar in een straal van 1,5 meter om haar heen of zo. Ze babbelt dan wel honderduit. ie-ie (is onze kat Binkie) wa-wa (woezel of honden in het algemeen) hap, hebben en ba (bal of een vieze luier). Ze is dan ook wel wat zwaarder dan een 'gemiddeld' kindje, dus wellicht dat het daar aan ligt.
Sabinu, oh wat gaaf dat jouw dochter dat nu ook weer doet. Ze lopen idd gelijk op Julia staat nog niet los op hoor, daar moet een hand of ander (in meer of mindere mate) stabiel object bij helpen Maar aan een stukje t-shirt lukt het dus ook Wie weet lopen ze straks op hetzelfde moment Skatje, je hebt helemaal gelijk. Elke keer als er iets nieuws gebeurd, ben je 2 dagen helemaal blij en trots, en vervolgens baal je er stiekem van dat ze alles slopen, overal bij kunnen, niks meer veilig is Daan, knap dat Noor al zoveel kan zeggen!!! Julia kan alleen schreeuwen als we niet snel genoeg een hapje in haar mond doen Hoezo verwend!
het kan snel gaan maar ook nog wel even duren mijn dochter liep met 10 maand los en mijn zoontje met 14 maand