O.R.S. Zelf (aan)maken of kant en klaar?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Athina, 29 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hoi allemaal,

mijn dochter is wat ziekjes, wilde vandaag eigenlijk niet zo eten, maar een tijdje geleden is ze écht goed ziek geweest, dus nu maakte ik me eigenlijk niet zo druk (nog) . Maar als ik nu terugdenk, besef ik dat ze vandaag maar erg weinig vocht heeft binnen gekregen.

120 cc vanochtend met haar fles (meer wilde ze niet)
    fruithap weigerde ze
    paar slokjes sap bij de boterham (die ze ook niet wilde)
    125 gram groente + zo'n 100 cc pap

de fles dronk ze net keurig leeg, rustig aan, half spelend, maar 5 minuten later kwam hij er weer in zijn geheel uit...
    Dus al met al, is het niet erg veel. Maar oke, morgen weer een dag. Maar dan moet het beter gaan...
    Zo niet, dan overweeg ik zeker om morgen -als haar 1e fles er ook uitkomt- om O.R.S te geven, zolang ze drinkt tenminste (vorige keer, kregen we er niets in, dus ook geen O.R.S.)
    Nu heb ik van die tabletten in huis. Maar vorige keer in het ziekenhuis, kreeg ik een kant en klaar flesje van Friso mee. Voor m'n gevoel geef ik liever zo'n kant en klaar flesje, uit angst dat ik wat verkeerd doe, als ik het zelf maak. Maar hoe doen jullie dat? Gewoon zelf maken, zoals beschreven in de bijsluiter/op de verpakking? Of hebben jullie kant en klare pakjes of flesjes?

groetjes
    Athina

2. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ik had van die poeder die ik moest aanmaken; kan vlgs mij niet zoveel mis mee gaan..

3. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik heb het nooit nodig gehad, maar ik heb idd ook gewoon die zakjes in huis.

Als je idd gewoon de gebruiksaanwijzing volgt kan er weinig mis gaan. Je hoeft er toch alleen maar een bepaalde hoeveelheid water bij te doen? Dat is een kwestie van goed afmeten.

Beterschap voor je dochter, het is zo vervelend als ze ziek zijn...

4. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Ik heb ook van die zakjes van norit. 200 ml water en een zakje poeder. Kan niet veel mis gaan.

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ok, thx :) mijn man heeft het vanochtend klaargemaakt, maar voor het zover was, had ze 150cc van haar melk op, dus de O.R.S. hoefde ze toen natuurlijk niet meer.

Het is idd eigenlijk logisch, maar het voelt weer een beetje zo onzeker, net als toen we de 1e keer een zetpil gaven... pfff vond ik ook zo rot, dat je er medicijnen 'induwt' bij zo'n heel kleintje... Ik geloof dat ik het daarom nu ook weer wat eng vond...

De fles is er overigens weer half uitgekomen en de rest via 3 of 4 diarree luiers al deze ochtend (pff wat een put-lucht..) . Maar ik hoef het nu echt niet aan te bieden (melk ook niet), want ze wil het toch niet nu, omdat het haar 'tijd' niet is. Hopelijk gaat fruit straks wel weer...

Deel Deze Pagina