Tenenloper

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Mama81, Oct 4, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

May 2, 2007
    1,477
    0
    0
    Mijn zoon doet aan de hand de eerste stapjes en ook langs de tafel probeert ie te stappen, alleen, zoals de titel al zegt: hij loopt continue op zijn tenen. Ik probeer zijn voetjes plat neer te zetten, maar na 2 tellen staat ie weer op zijn tenen hoor.

Wat kan ik hier aan doen? Of gewoon op zijn beloop laten en hopen dat ie het binnenkort goed gaat doen??

2. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Komt vanzelf wel goed hoor.

Dean loopt al een tijdje en loopt nu af en toe op zijn tenen.
    Komt vast wel weer goed.

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

Heeft mijn zoontje ook! Hij had als klein hummeltje al dat ie continu zijn teentjes verkrampte. Ook bijv. tijdens de borstvoeding. Maar ik heb geen idee wanneer dit over zou moeten gaan?

4. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,029
    1,852
    113
    Provincie Groningen
    Volgens mij beginnen bijna alle kinderen met lopen op de teentjes.
    Daarom is het ook zo belangrijk om ze op blote voeten te laten lopen, of op soepele slofjes/schoentjes.

5. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

May 2, 2007
    1,477
    0
    0
    Maar juist omdat hij op zijn tenen loopt kan hij nog niet los blijven staan, hij wiebelt dan alle kanten op :D. Hoe kan ik hem daarbij helpen? Het is niet de bedoeling dat ik hem push of zo hoor, maar hij wilt zo graag lopen en alleen los staan, dus vroeg me af of ik het hem op de één of andere manier iets makkelijker kan maken.

6. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

Jul 31, 2007
    2,139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    mijn dochter deed dit ook altijd!
    maar het gaat echt vanzelf over!

ze is nu 14 maanden en loopt nu 2 maanden en ze loopt nooit meer op der teentjes.

7. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,232
    0
    0
    Velsen
    Luca begon ook met op zijn tenen lopen en staan. Op een gegeven moment had hij door dat hij minder stevig stond en ging meer plat op zijn voeten staan. Hij loopt nu een week of twee echt en doet dat half op zijn tenen en half op zijn platte voeten. HIj is erg bezig met evenwicht en los staan en kijken hoe hij moet vallen, dus waarschijnlijk gaat het bij jou ook vanzelf lukken. Wat je misschien kan doen is met hem oefenen, door hem kleine duwtjes te geven zodat hij zijn balans beter kan voelen, dus evenwichtsspelletjes te doen. Ook de bal schoppen is leuk en moet hij op een beentje een beetje staan kan ook helpen voor de balans. Maar hij zal het zelf moeten leren en dat komt wel.

8. luuus

luuus Niet meer actief

hier ook een meisje dat op dr teentjes loopt...
    ik ging met mn dochter naar een fysio (voor overstrekken) en daar zeiden ze dat je het niet af kan leren, het word vanzelf minder..
    fergie doet het nog steeds maar wisselt het ook af met een plat voetje lopen. en daar letten ze wel op dat ze niet alleen maar op de teentjes lopen.

Share This Page