De bewuste moeder zal het misschien niet bewust gedaan hebben, maar ze krijgen wel een lijst waar ook verjaardagen op staan. Dan kijk je toch op die lijst of er een kindje in die periode jarig is en dan ga je toch overleggen....... Bovendien was het feestje in september en heb je als je in december jarig bent (wat idd een drukke maand is) ook nog keus uit, oktober, november, januari en februari. Dus keus genoeg.
Ik zie nu idd dat het over september gaat, vreemd. Het krijgen wij overigens geen lijst met verjaardagen. Heb nu ook feestje gepland voor onze dochter en echt geen idee of er een ander feestje gepland stond.
Oké, dat zal dan niet overal zijn misschien. Hier is dat de adressen/telefoon/verjaardagslijst. Wel handig. Zou wel makkelijk zijn als ouders op een of andere manier konden zien of er een kindje in de buurt van je eigen kind jarig was.
Blijkbaar is jouw sociale gedrag ver te zoeken. De wereld zou een stuk mooier zijn als mensen rekening hielden met elkaar. En ja, ik vind dat je met iedereen in de klas rekening houdt, ongeacht of je daar wel of geen contact met hebt. Dit gebeurt hier normaal gesproken inderdaad ook, wij hebben ook een verjaardagen lijst hangen
Maar bij ons hangt geen lijst. Ik spreek ook niet elke ouder en mocht mijn dochter niet uitgenodigd zijn voor een feestje dan zou ik dus echt niet weten dat er al een feestje gepland stond. Dat is geen onwil. Als er dan een moeder boos op mij af zou komen met het verhaal dat ik een feestje plan op de dag dat haar kindje een feestje geeft zou mijn eerste reactie ook zijn; je zoekt het maar uit. Bij gewoon overleg is van alles mogelijk maar anders zou het wat mij betreft snel klaar zijn zeker omdat ik het niet expres gedaan zou hebben.
Inderdaad. Daarnaast heb je als moeder een voorbeeldfunctie en die andere moeder leert haar dochter op deze manier in elk geval niet dat je rekening met elkaar moet houden.