Dag dames, Wij bouwen sinds gisteren een carport. Toen dacht ik gisteravond; moeten we niet een bouwvergunning aanvragen? Ik helemaal in de stress en dus gelijk op internet gekeken, volgens mij ( en de site rijksoverheid.nl) hoeven we geen bouwvergunning aan te vragen en kunnen de mannen dus vandaag gewoon wel lekker klussen.....maar het blijft knagen. Wie kan mij geruststellen? (of juist niet:x)
Dat hadden ze toch laatst afgeschaft? Dat je voor kleine dingen een vergunning moet aanvragen? Misschien kun je op de site van je gemeente wat vinden.
ligt eraan hoe hoog enz.. even op je gemeentelijke site kijken en daar de link zoeken naar bouw en bouwbesluiten..
nou ik zou het maar even goed na vragen bij de gemeente... wij hadden onze tuin 2 jaar geleden laten doen, kregen we brief over dat we vergunning voor hadden moeten aanvragen... (lelijke heg eruit, mooie heg erin.... dit jaar rest van de tuin gedaan, en ook hier moesten we vergunning voor hebben... terwijl we er alleen gras in hebben gelegd, en een mooi hek met klimop hebben geplaatst ipv een lelijke heg,... je kan beter even de gemeente bellen voor je een boete krijgt!~!!
Ligt een beetje aan de gemeente idd... wij hebben ook een huis gehad waar niet eens een carport aan mocht ookal was er plek en had niemand er last van.
Ik zal echt even informeren bij de gemeente. Een hele goeie kennis van ons hebben zonder vergunning een kleine aanbouw gezet. Ze dachten dus ook dat ze voor zoiets kleins geen vergunning hoefde te hebben. Ze gingen dus controleren en ze konde het boeltje weer afbreken.
ik zou ook gaan informeren bij de gemeente en zeker nu niet verder gaan met de carport, totdat je zeker weet dat je door mag gaan met de verbouwing!
Ja ik zou het wel even navragen bij de gemeente. Wij hebben van onze bestaande carport een garage gebouwd en daar hadden we een vergunning voor nodig incl een bouwtekening.
per 1 oktober heet het een omgevingsvergunning. Hier kan je de check doen... maar ik vermoed dat je een vergunning aan had moeten vragen. www.omgevingsloket.nl
Je moet er wel een aanvragen, hebben wij laatst oko gedaan en niet gekregen. onze bouwtekening voldeed niet aan de eisen.
Koekeloerie: dit hebben we gedaan. Daaruit kwam geen vergunning. Heb vandaag de gemeente gebeld, maar niemand neemt op. Straks weer proberen.
Gelijk weer gebeld (maak me toch zorgen) JOEHOE!!!!!!!!!!!!!! Het hoeft niet!!!!!!!!!!!!!! De man vertelde dat als je de vergunningcheck na waarheid invult de uitslag klopt.