o wat een groot misverstand zegt ze

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lennylenn, 17 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Mijn dochter gaat ook toevallig naar hetzelfde kdv als TO maar de vaste leidsters zijn echt goede meiden. Het ging inderdaad woensdag nergens over. Een inval en een uitzendkracht. Ik heb zelf ook op een kdv gewerkt en ik vond het ook niet fijn als we een inval kregen die amper ervaring had. Geloof me als vaste leidster vind je het ook niet fijn maar je moet er maar mee doen.

Toevallig hadden beide leidsters vrij. Een had al lang geleden vrij gevraagd voor die dag en de ander moest in de middag naar begravenis. Dus echt een noodsituatie was dit anders was de ander vaste leidster wel op de groep gebleven.

Hier geen klachten iig over dit kdv. De vaste leidsters doen alles wat we zeggen en inderdaad waar mensen zijn kunnen ook fouten gemaakt worden. Maar ik zou inderdaad wel een klacht indienen dat ze met betere inval/uitzendkrachten kunnen werken want dit kost hun wel een plekje van een kind. Ik bedoel ik weet zeker dat de vaste leidsters hiervan balen. En dat Maddox geen fles heeft gehad is echt NOT done.

2. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Meiden! :)
    Begrijp me niet verkeerd, zoals ik al eerder zei, ik begrijp héél goed dat er gezinnen zijn die niet de luxe hebben als wij dat oma 2x een middag bij ons thuis komt voor ons meisje.
    Maar ik ben zelf heel erg blij, na het horen van het zoveelste horrorverhaal over een kdv dat wij daar niks mee te maken hoeven hebben. En tuurlijk zullen er ook goede zijn! Mijn stiefvader staat zelf aan het hoofd van een aantal kdv's en bso's, dus ik weet wel dat het niet overal hetzelfde aan toe gaat.

En kinderdumpbedrijf? Ik vond het wel grappig gevonden door Yinthe! ;)

3. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    vind er niks grappigs aan .. !

4. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Onthou wel dat mensen zich eerder op een forum komen beklagen dan dat ze complimentjes komen strooien, dus dit geeft echt geen goed beeld van de gem. kwaliteit van de KDV's in Nederland hoor! Ik denk eerder dat er vele goede KDV's zijn, en er ook slechte zijn...

5. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

15 jul 2008
    1.081
    0
    0
    Ergens in NL
    Ik weet ook hoe het is vanuit allebei de kanten.
    Mijn kindje gaat zelf 2 dgn naar een kdv, ik was ook altijd erg kritisch op hoe en wat er gedaan werd met mijn dochter.
    Nu werk ik sinds 5 mnd zelf op een kdv waar 16 kinderen per dag komen met 3 leidsters.

Er worden bij ons geen voedingen overgeslagen of iets nieuws gegeven zonder dat ouders toestemming hebben gegeven. Zoiets heb ik echt nog nooit gehoord. Erg zonde want nu lijkt het net of zoiets vaak kan voorkomen op een kdv.

Ieder kindje onder 1 jaar heeft een schriftje, daarin schrijven de ouders het schema van voedingen voor die dag in. Wij schrijven dit meteen over op een formulier wat op het bord hangt.
    Als iets gegeven is dan schrijven we het op met de tijdstip en ook als er nog voeding over was.
    Ook worden alle slaaptijden, ontlasting etc bijgehouden.
    Ieder kind heeft een mandje met zijn/haar naam erop.
    Op de flessen en torentjes moet de naam van het kindje staan.
    Spenen zijn trouwens wel een ramp, iemand schreef al eerder kinderen spugen ze uit of gooien de speen uit een bedje.
    Namen op de speen zou al een heleboel schelen.
    Als wij niet meer weten van wie de speen was dan steriliseren we hem en leggen hem onder het bord. Het kindje krijgt dan een reservespeen van het kdv.
    Kleding verwisselen kan een x voorkomen. Als iets te drogen ligt en iemand anders kleed het kindje weer aan bijvoorbeeld.....

Ik hoop dat iemand ook eens wat positieve verhalen kan vertellen over hoe ze een kdv vinden :)

En anders zou ik eens zeggen kom eens een dagje meedraaien op een kdv dan weet je pas dat we ons altijd voor de volle 100 % inzetten en vaak helemaal afgedraaid zijn na een dag. Het is echt geen simpel werk zeker niet als je op een verticale groep werkt.

Sorry ik moest dit echt even kwijt na al die negatieve verhalen!

6. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    amen ! kaatje !

ons motto is ook om de kinderen elke dag weer n top! dag te bezorgen !
    en doen daar (zo goed als ) t zelfde als jij beschrijft.. en moet zeggen dat ik altijd (bijna.. ) weet van wie welk speentje is bijv.. en anders maak ik er n naam op met n lettertang bijv..

ik vind kinderopvang helemaal goed voor kinderen en zeker niet alleen om de kinderen op te vangen.. we voeden de kinderen mee op ( naar wensen van de ouders natuurlijk ook .. )
    ik ga mijn kindje ook naar de kinderopvang brengen alleen al omdat het goed is voor de kinderen kwa omgang / manieren / andere kinderen enz enz enz !

xx

7. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

Daar moet ik je echt gelijk in geven. Ze zorgen toch voor een hoop kindjes met eigenlijk weinig man. Ik zelf kan soms mijn eigen zoontje niet aan. In de zin van phoeee wat is hij druk en met hem bezighouden. Maar jullie moeten alle kindjes toch tevreden houden. Kan me heel goed voorstellen dat je kapot ben van een dag werken. Wel petje af hoor voor het kdv

8. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw

Dat mag jij vinden. Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde, dan zal het een saai forum worden! ;)

9. adi

adi Niet meer actief

Werk jij niet toevallig op 'onze' kdv? Zo gaat het bij ons dus precies, en mijn kindjes zitten in een verticale groep. Alleen maar positieve verhalen gehad.

En tja, ik denk dat geen ouder heel blij is als ie zijn kind brengt en daar een invalkracht aantreft. Je weet dan dat zij je kind niet kent, en toch alles net iets anders zal doen dan gewend. Zo ervaar ik het altijd. Heb tot nu toe 2x een invalkracht gehad, eerste keer was het niet zo'n succes. Zij kwam totaal passief over, en mijn zoontje was volgens mij maar 1x verschoond die dag, kwam zeiknat thuis. Tweede keer was een andere invalster en deze beviel heel goed, was heel aardig en enthousiast en vroeg heel veel 's ochtends zodat ze de zorg goed kon oppakken voordat de vaste leidster kwam.

Je hoort op een forum inderdaad voornamelijk slechte verhalen.

10. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

15 jul 2008
    1.081
    0
    0
    Ergens in NL
    Natuurlijk heeft iedereen recht op zijn eigen mening wat betreft kdv's zolang we maar niet over 1 kam worden geschoren ;)

11. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

15 jul 2008
    1.081
    0
    0
    Ergens in NL
    Wie weet is het van dezelfde stichting Adi ;), we zitten door heel NL....hihi

Wij zijn trouwens ook nooit echt blij met invalkrachten hoor.. je hebt goeie en slechte erbij. Een inval betekent voor ons dubbel zo hard werken en alles checken. Binnen ons team proberen we onderling eerst eruit te komen voordat er een inval wordt ingezet.
    En ons locatiehoofd vraagt altijd na afloop of het goed is gegaan met de invaller. Zijn er meerdere mensen op verschillende dagen die echt niet tevreden zijn dan wordt er een gesprek aangegaan met de invalkracht en soms zien we diegene ook dan niet meer terug.....
    Klinkt hard maar je wilt toch een bepaalde kwaliteit van zorg bieden op het kdv.

12. 078mama

078mama Niet meer actief

Mijn dochter zit ook op een kdv en zowel zij als ik vinden het geweldig! Ze gaat er met een grote lach naar binnen en komt er vrolijk weer uit! Ze slaapt en eet precies hetzelfde als thuis en vindt de andere kinderen om haar heen reuze interessant. Elke dag als ik haar ophaal krijg ik te horen hoe het is gegaan en ze hebben me zelfs al een paar goede tips gegeven wat ze opvallend vinden aan Lotte die ik als normaal zag. Maar ik had natuurlijk nog geen ervaring en zij wel. Ik ben denk ik ook een vrij makkelijke moeder voor de dames daar. Ze mogen van mij in principe alles te eten geven wat zij verantwoord vinden en als zij vinden dat Lotte iets wel of niet kan doen dan is dat hun beslissing en daar twijfel ik eigenlijk nooit aan. Maar die meiden weten gewoon goed wat ze doen. Ik heb trouwens ook weleens mijn vraagtekens gehad bij bepaalde dingen maar ja, alsof het thuis altijd helemaal perfect is! Een voeding vergeten zou ik ook echt niet leuk vinden! Toen Lotte nog aan de fles zat was ze heel precies en die meiden hebben mijn schema altijd goed gevolgd.

Al met al ben ik dus heel positief en ben ik blij met mijn beslissing. Ik kan echt met een gerust hart gaan werken!

13. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    welke stichting dan kaatje ??? ( ben wel benieuwd.. )

14. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    Jeetje, dat kan echt niet!

Voedingen vergeten is gewoon te erg voor woorden. Echt zielig voor de kindjes.
    Erg goed dat je actie onderneemt. En idd zeker een klacht indienen, dit moet veranderen.

En kinder dump verblijf vind ik persoonlijk overdreven.
    Al denk ik dat er wel ouders zijn die het zo gebruiken. (blijkt wel uit het verhaal van hanneke)

Wij zijn tevreden. Tot ze 1 werd kregen we elke dag een stukje in een schrijftje geschreven over voedingen (wat, hoe laat), slaapjes en of ze heeft gepoept die dag (en hoe vaak). Ze vragen ook wat ze wel/niet mag qua voeding.
    Kleding: ieder kind heeft een eigen bakje voor reservekleding. Toch hebben we al eens een verkeerd shirtje meegehad (kwam manlief thuis: volgens mij heb ik een verkeerd shirtje mee, weet t niet zeker) Kan gebeuren denk ik dan. Afgelopen week lagen haar kleertjes (in een tas) in het bakje onder die van haar. Tja, in de drukte kan dit gebeuren.
    Ze hebben ook weleens haar reservekleding aangedaan en dan de vieze kleertjes al voor ons uitgewassen!

15. patriesja

patriesja Fanatiek lid

26 jul 2007
    2.183
    0
    36
    Ik werk ook op een kdv en het is hier ook het geval, dat als wij niet tevreden zijn over een invalkracht, deze ook niet meer komt.
    Wij hebben ook een invalpoel met allemaal vast invalkrachten, dus erg vaak gewoon vertrouwde gezichten.
    En iedereen is ook gediplomeerd.

Wat ik verder nog vreemd vond aan het verhaal van de tekstschrijfster.
    Dat daar eigenlijk 2 onbekende mensen op de groep stonden? of heb ik het nu verkeerd gelezen?
    Want dat mag bij ons dus ook echt niet! in geen geval!
    Dan moet er maar een vaste leidster van een andere groep daar gaan staan met de invalkracht.
    Bij ons heeft ook elke kind een eigen bakje, haakje voor de speen, kapstokje met vakje etc
    En er wordt noukeurig met tijden op een groot bord op de groep bijgehouden wanneer iedereen heeft gegeten en geslapen en alle bijzonderheden.
    Je ziet dan ook meteen wanneer een kind zijn laatste fles heeft gehad.
    Verder geven wij ook nooit iets zonder overleg, ook al is het nog zoiets simpels..

16. Elea

Elea Fanatiek lid

17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland
    Jammer dat he zo is gegaan zeg... En dat je nu je kindje met een naar gevoel thuis houdt. Maar wel weer fijn dat je een ander kdv hebt gevonden. Hoop dat die beter bevalt!

Hier goede ervaringen met het kdv. Er is altijd wel wat op een ander aan te merken natuurlijk ;) maar ze waren heel lief voor mijn dochter en zij was net zo dol op hen :) Dat zegt wat mij betreft genoeg. Ook mijn dochter kwam wel eens met het verkeerde thuis (en altijd zonder sokken :D), maar dat kan gebeuren. Voeding vind ik wel erg belangrijk dat ze dat goed doen. Bij ons werd dat wel besproken van te voren en zo hoort dat ook.

Je zoekt uiteindelijk voor je kinderen de plek waar het voor jou en je kind het beste voelt. Iedereen maakt daarin andere keuzes en niet iedereen heeft evenveel opties. Maar we willen allemaal het beste voor ons kind en het is ook wel weer erg fijn dat er kdv's, gastouders en grootouders zijn die daarbij kunnen helpen!

Ik hoop dat je ventje het super naar zijn zin krijgt op zijn nieuwe kdv!

Liefs Elea

17. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    @patriesja: zoals ik al eerder schreef. MIjn dochter zit op dezelfde groep als TO. En toevallig waren beide vaste leidsters er niet en hadden we 1 vaste inval en 1 uitzendkracht (Nog nooit gezien).

Maar vaste leidster heeft wel de hele ochtend gewerkt alleen de middag had ze vrij ivm begrafenis. En de andere vaste leidster had al weken geleden vrij gevraagd. Dus echt een noodsituatie want dit gebeurd echt NOOIT dat ze er allebei niet zijn. En vrijdag nog vaste leidster gesproken (ik ken haar ook persoonlijk) en ze zei ook dat ze erg baalde van wat woensdag gebeurde want het zijn ook 'haar' kindjes zoals ze het zelf noemt. Ze is erg gek op alle kindjes en ze werkt er al jaren.

Dus wat die dag gebeurd was nooit gebeurd als er vaste leidsters waren geweest.

@to: uitzendkracht komt iig NOOIT meer terug ;)

En zelf ben ik super tevreden over dit kdv. Het is dus een fout omdat er geen vaste leidster op de groep zat en dit gebeurd volgens mij geen tweede keer.

18. patriesja

patriesja Fanatiek lid

26 jul 2007
    2.183
    0
    36

Ik heb idd niet alle berichten gelezen ;) maar nu snap ik het..
    Bij ons is dit nog nooit gebeurd idd, maar ik weet niet als er zo een situatie zich voor zou doen, wat er precies zou gebeuren.
    Nee ik denk idd ook dat het geen tweede keer zal gebeuren.

19. VrouwtjeRomy

VrouwtjeRomy Niet meer actief

Ik ben ook niet blij met mijn cheche... Soms moet je dingen gewoon uitleggen en uitleggen tot je erbij neervalt. Ze zullen in jou ogen nooit goed doen namelijk. Daar heb ik ook zo'n last van...

Je reactie is zeker niet overdreven! Laat ze maar weten wat jij vind!! Maar meer kun je niet doen. Een ander kdv zal weer wat anders fout doen namelijk...

Dat ze maar 1 leidster hebben 1 invalkracht en 5 babies is niet professioneel daar zal ik ze zeker over aanspreken!!!

Als mijn dochter niet slaapt word ze niet te handelen, ze slaapt overdag 2 keer 2 uur bij mij. Daar is dat al 1 keer 1,5 uur geworden en vind het al lastig om haar rustig te krijgen dan in de avond... Nu woensdag helemaal niet meer, daar heb k wat van gezegt, ja maar ze lag alleen maar te spelen. Dus ik zei, dan leg je haar een uur later weer op bed probeer je het nog een keer. thuis doet ze dat ook en als ik dan naar haar toe loop en zeg: "meis nu is het afgelopen, lekker gaan slapen." Dan is het over!

"ja mevrouw maar we kunnen niet elk kind een speciale behandeling geven"

Toen zagen ze gelukkig zelf ook wel wat stoom uit mn oren komen dus ze zeiden meteen: we zullen ons best doen.

donderdag weer opgehaald van kdv... niet geslapen...!

Ik mompelde iets als "word dus weer een hele gezellige avond thuis! bedankt"

En ze keek me heel schuldig aan...

vrijdag opgehaald van het kdv, had ze 2 keer geslapen! 1 keer anderhalf uur en de andere keer een half uur.

Gewoon blijven vertellen wat je niet fijn vind.

M'n dochter mag ook geen suiker, kom ik binnen, zit ze gewoon snoep te eten daar. "oh sorry vergissing" toen heb ik ook bot gezegt "Ik geef haar in de ochtend wel een keer snoep, kijken of jullie dat gezellig vinden met haar de rest van de dag"

Nooit meer snoeppies gehad daarna! :D

be that bitch!

tis jou kindje, JIJ maakt de regels en wat je vraagt is hartstikke redelijk!

20. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

15 jul 2008
    1.081
    0
    0
    Ergens in NL
    Het is altijd goed om al je wensen uit te spreken aan de leidsters van je kdv.
    Bij ons worden alle gemaakte afspraken ook gelijk in een overdrachtmap opgeschreven. We werken nl met 5 verschillende leidsters op een dag.
    Alle bijzondere afspraken mbt eten en drinken worden op een gekleurd cirkeltje opgeschreven en die wordt vervolgens op de koelkast in de keuken opgehangen. Zo zien we meteen of een kindje bijvorbeeld geen snoep of appelsap etc mag hebben.

Wat betreft het slapen, op een kdv is het altijd anders dan thuis.
    Als ik bij naar mijn kdv kijk wij hebben 16 kids van 0-4 jr oud per dag.
    We hebben 2 slaapkamers met in iedere kamer 6 bedjes.
    Er zijn dagen bij dat somige kindjes echt niet gaan slapen, ze houden elkaar echt wakker ook al gaan wij er dan bijzitten en zijn ze stil, zodra we dan na bijv. 10 min weer uit de slaapkamer zijn gaan ze weer feesten.
    Het gebeurd regelmatig dan ik dan kindjes er even uithaal zodat de andere wel in slaap kunnen vallen en zodra de rest dan slaapt probeer ik dat kindje weer terug te leggen.

Deel Deze Pagina