O wat heb ik toch een hekel aan...

Discussie in 'De lounge' gestart door Nescio, 13 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hier heb ik het voor nu gewoon even geacepteerd dat het een zootje is. ik ben voor school aan het leren, loop 2 dagen stage, ben fysiek niet 100 % en heb een peuterpuber en een 3 jarige die hard toe is aan school. ik doe wel wat huishouden maar de was ligt rustig 2 dagen te wachten totdat het of in de kasten ligt of opgevouwen is. Tja is even niet anders, als mijn examens minderen en de oudste naar school is gaat het vast wel weer wat beter. scheelt wel dat mijn man op zijn dag thuis (maandag) er een sport van maakt om zoveel mogelijk was te wassen, drogen en zo goed als hij het kan op te vouwen.. jeejjj dat scheelt heel veel

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Ja herkenbaar...

En nu met twee kinderen en een hond is het hier dweilen met de kraan open...

Ik moet echt extreem gaan weggooien anders is het einde zoek...

En elke dag stofzuigen en dweilen ( dweilen sla ik soms wel een dag over) maar dat kun je volgens mij net zo goed niet doen

Moet eerlijk zeggen dat als ik dus ongesteld ben dit mij meer frusteert dan anders

3. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hier ook precies hetzelfde! Heeft echt met hormonen te maken denk ik.

En dan bedenk ik me dat je bij mijn ouders dus altijd van de vloer kan eten en er nergens rommel ligt... mijn moeder was wel thuis maar ik zag haar nooit urenlang poetsen... ze had wel een vaste indeling voor alles maar dat was niet eens elke dag. Terwijl als ik een dag eens niets doe (behalve het hoognodige als vaat inruimen, etc.) het eruit ziet alsof het leger over de vloer is geweest.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Voor mij ook herkenbaar. Vind het huishouden niks aan om te doen, maar erger me wel aan de troep.
    Op dit moment accepteer ik maar even dat het is zoals het is, met alle gedoe hier lukt dat er echt niet nog even bij en is het dus best wel een zooi. Gelukkig komt er af en toe iemand helpen, en dan is het huis dus schoner/netter dan als ik het zelf doe... :):):)
    Ben er op zich wel goed in om, als het gewoon niet lukt om de dingen te doen door de omstandigheden, het ook gewoon van me af te laten glijden en ik ben maar gaan roepen dat als ik energie heb om me eraan te irriteren, ik dan dus ook wel energie moet hebben om er even wat aan te doen... ;)

5. prettymum

prettymum Niet meer actief

Iemand op dit forum heeft als onderschrift:

'good mothers have messy rooms, sticky floors and happy children'

Hier sluit ik me bij aan. Een keer per week stofzuigen is genoeg, bij een ongelukje evt een keertje tussendoor. En dweilen? Gebeurt hier 1x per maand. En ons huis ziet er redelijk netjes en opgeruimd uit door af en toen tussendoor te doen wat nodig is.

6. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Ja hoor herkenbaar... Opruimen en schoonmaken zijn de meest nutteloze bezigheden die je kan bedenken. Alles opgeruimd en 10 min later is er weer een bom ontploft ;)

Ik zorg dat we overdag een beetje normaal door het huis kunnen lopen en aan het einde van de dag, als de kids op bed, liggen ruim ik op. doekje over de tafels, speelgoed aan kant, stofzuiger door de kamer en klaar. Overdag maak ik me niet meer druk om de krummels!

7. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Goh ik zou het zelf geschreven kunnen hebben :)
    Als sinds de dag dat ik wist dat ik zwanger was had ik het al.
    Manlief wordt er soms gek van ;) Maar goed beter lekker opgeruimd en schoon dan verslonsd ;)

Deel Deze Pagina