OAD meningsverschil

Discussie in 'De lounge' gestart door Marieke1983, 15 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

8 maanden geleden heb ik met een vriendin een tweedaagse trip naar Disney geboekt. Hoop geld voor haar, daarom en omdat ik twee kinderen heb, maar twee dagen en geen drie. Reisbureau boekte voor ons bij oad.

Eergisteren word ik gebeld door het reisbureau: twee dagen kon niet, fout van oad maar moesten echt minimaal drie dagen zijn. Omdat oad de fout had gemaakt zouden we een gratis dag en nacht krijgen. Daar hebben we echt over na moeten denken.. Ik wilde niet langer weg van mijn kinderen en een extra dag kosten voor eten kon mijn vriendin eigenlijk niet dragen. Toch akkoord gegaan omdat het alternatief annulering is.

Word ik gister gebeld door het reisbureau, oad vergoed de extra overnachting maar niet de extra dag entree, terwijl we pas 8 uur s'avonds weer terug reizen. Of we zelf dir laatste dag nog willen betalen.

Daar ga ik natuurlijk niet mee akkoord! Wij wilden maar twee dagen, zij maken een fout (en geven dat toe) en willen nu niet voor de kosten opdraaien???? Yeah right!! Dat gaat er dus niet in hier.

Aantal keer gebeld, kom niet verder. Nu een mail gestuurd met mijn argumenten (waaronder dat de extra dag opvang die ik moest regelen al duur zat is, vriendin moet vakantiedag opnemen) en als ik nu nog niet verder kom wordt het een officiële klacht.

Ik vind het zo raar!!! Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen..

2. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Dan annuleer je hem toch alsnog ?

3. Marieke1983

Nou nee, ik ga geen reisje die we 8 maanden geleden speciale redenen hebben geboekt, om annuleren omdat Oad loopt te rotzooien!

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Tsja......of annuleren of zien er samen uit te komen. Disney is natuurlijk hardstikke leuk echter snap ik iets niet.
    Je kan wel twee dagen betalen, maar eten voor een derde dag kan door vriendin eigenlijk niet betaald worden. Als iemand krap bij kas zit of het geld er niet voor heeft dan ga je toch niet naar Disney?
    Misschien beter om te annuleren en van het geld iets anders leuks zoeken.

5. mh81

mh81 Bekend lid

29 jan 2009
    748
    11
    18
    Ik denk ook dat je niet veel verder komt. Ik vind het persoonlijk netjes van OAD dat ze die extra overnachting voor jullie betalen.. Ik zou dan annuleren en iets anders zoeken.

6. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen

Hier sluit ik mij bij aan.

7. kippiekip

Tja dan hoop ik dat je er uit kan komen met OAD, ben het ook wel met kwebbeltje eens dat ik niet begrijp dat eten voor 1 dag niet betaald kan worden door je vriendin, dan eet je die laatste dag toch bij een goedkoop restaurantje, op de village heb je volgens mij een Mac zitten toch ?? Zo extreem duur is het ook weer niet. Of je gaat wat eerder weg en eet onderweg wat ??

Ik vind het van OAD al netjes dat ze je die ene nacht gratis geven omdat het hun fout is, ik snap nooit zo goed waarom mensen dan weer meer moeten..

8. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Je kunt de derde dag misschien de stad gaan bekijken?

9. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    jammer dat het zo loopt

Er is nu een actie 1dag en nacht gratis
    Misschien dat je kan annuleren en dan opnieuw boekt met deze actie

10. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Je hebt ook een mac donalds in Euro disney... Dat moet er wel vanaf kunnen toch?

11. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

8 jun 2012
    1.628
    0
    0
    almere
    Nou.. ik snap de reacties niet helemaal.

Ze heeft misschien wel gespaard voor disney omdat ze heel erg toe is aan een weekend weg... of jullie dat financieel verantwoord vinden is toch totaal oninteressant.
    Maar goed.. zij boeken 2 dagen.. en dan krijg je later het nieuws dat dit opeens niet kan.. en dat je een extra nacht moet.. niet meer dan logisch dat oad daar voor opdraait.. je boekt 2.. alles wat zij niet kunnen regelen valt voor hun kosten.. dus niks netjes van hun.. dat zij die extra nacht betalen, dat is een verplichting.
    En ik vind t llm belachelijk dat ze dan tot 8 uur moeten rondlopen in parijs, of zelf de entree kosten moeten gaan betalen. Dat zou ook onder rekening van oad moeten vallen!.

of oad zorgt dat ze 2 dagen blijven voor de afgesproken betaling.
    En als dat niet kan.. dan zijn alle andere kosten die erbij komen kijken, omdat het niet lukt gewoon voor oad...

Ik zou iig niet annuleren. En maak er eventueel een echte klacht van, als ze niet toe willen geven.

12. kippiekip

Tja het is wel netjes wat ze doen, alles wat namelijk aangeboden in de gidsen of op de site is onder voorbehoud van eventuele druk fouten. Ze lossen het dus netjes op om die extra nacht voor hun te betalen, ze zijn niet verplicht om een extra dag disney bij te boeken, ze zorgen er voor dat jij onderdak hebt en wat jij die extra dag doet die je van hun krijgt is voor eigen rekening.

Ik snap alleen niet wat het verschil maakt als je die extra dag entree wel zou krijgen, dan moet je toch ook gewoon eten ? Je kan die extra dag toch ook lekker parijs in duiken ofzo ?

13. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Kan je niet annuleren en bijv. met de Thalys gaan (of Eurolines) en zelf een hotel boeken (bijv. via booking.com)? Dan kan je zelf bepalen hoe laat/hoe lang/wanneer je gaat :)

14. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

8 jun 2012
    1.628
    0
    0
    almere
    Als je geboekt hebt.. en je hebt betaald! Is er niks meer onder voorbehoud dan heb je gewoon je garantie.

Maar idd je kan de stad ingaan...(metro kost geen drol)

15. Marieke1983

En parijs is ten slotte een erg goedkope stad ;)

Het gaat niet alleen om een extra dag eten, vooral om de parkentree die er dan bijkomt.
    Wat apart dat jullie in haar portemonnee kunnen kijken, dat kan ik zelfs niet namelijk. Ik vind het helemaal niet netjes van oad dat zij het zo oplossen aangezien wij door hen een dag extra "moeten" blijven.

Sarah alles is idd betaald.

16. kippiekip

En dan, dan mag je wel een extra dag Entree, dan moet ze toch nog die extra dag drinken en eten kopen ?

Kosten maakt ze zowieso die derde dag, als dat niet haalbaar voor haar is ( wat ik uit jouw post haal ) dan snap ik niet dat je het niet annuleert en iets anders boekt.

17. Marieke1983

Het is echt niet zo moeilijk: zij heeft een begroting gemaakt en het kon nét. Nu worden de kosten ongeveer 75 euro hoger en dat heeft ze niet. Zo simpel is het.
    Trouwens, ik snap niet dat ik haar moet gaan zitten verdedigen, geloof niet dat dat de strekking van mijn verhaal was.

18. kippiekip

Of verwacht je dat OAD die derde dag vergoed en dan ook nog de gehele dag je eten en drinken ?

19. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Maar is die 75 euro incl een dag entree? Of zit die er niet bij? ( weet ff niet wat het kost de entree )

Maar opzich kun je echt heel goedkoop eten hoor in euro Disney.
    Ik ben er ook spot goedkoop geweest en heb de laatste dag gewoon bij de mac gegeten:D:)

20. kippiekip

Nee het gaat jou er om dat je niet genoeg krijgt van OAD, toch ?

Maar goed, ik denk dat je beter kan annuleren, als je die dag entree well zou krijgen dan moet je ook gewoon nog eten en drinken die dag. Dat bedoelde ik.

Deel Deze Pagina