Daar heeft hij toch met een van zijn begeleiders over gesproken,die vonden ook dat hij door ging slaan en toen is hij het weer wat rustiger aan gaan doen. Kijk 2 uur sporten per dag is heel veel,ik zou het niet kunnen,zou er geen tijd voor hebben maar ook al zou ik het wel hebben dan nog niet maar je valt natuurlijk niet zo veel af van alleen maar gezonder en minder eten. Wat ik wel altijd erg vind om te zien in die overtollige huid,dan heb je al zo veel moeite gedaan en zon prestatie geleverd maar heb je nog een hele weg te gaan.
Op dinsdagavond is er ook altijd een programma van dik naar dun, na het late shownieuws bij sbs Dat is in amerika, dat vind ik ook een mooi programma om naar te kijken
ik voel me nu best een loser.... hij 160 kilo in een jaar!!!! ik probeer al jaren 10-20 kilo eraf te krijgen ik denk dat de inzet per persoon het verschil is!!!
Bizar idd! Tjeeeeeeeeeeez! En de bachelor, haha. Ik herkende hem ook al 'ergens' van en zei nog tegen mijn vriend dattie op Emile Ratelband lijkt. Maar de bachelor kan ik me ook wel enigszins in vinden
Net via RTL.nl bekeken. En hihi werd er gewoon een beetje emotioneel van om die kerel zo via het programma te volgen. Geweldig dat het hem op deze manier gelukt is!! Sympathieke kerel. Vond het mooi om te zien dat deze man gewoon toegeeft dat hij zo onwijs dik was geworden door zijn woorden: stom te (vr)eten. De meeste mensen (in mijn omgeving) die dik zijn bedenken smoesjes. Hij was nu op een punt dat hij daar niet meer om heen kon en er niets anders op zat dan het toe te geven: dik wordt je niet van sla-blaadjes en appels. Ik denk dat daar al het begin zit: toegeven dat je dik bent door het (vr)eten. Echt een geweldige prestatie. Ik ga vanavond weer beginnen met fysio. Voor mn rug, maar tevens om mn laatste zwangerschapskilootjes eraf te trainen. Ik hoef er lang niet zo veel van af als hij... Sterker nog, ik hoef nu nog maar een 5 kilo kwijt, 10 kilo zou leuk zijn) maar het werkt wel inspirerend om naar hem te kijken.
Beetje erg zwart/wit vind ik dit. Overgewicht komt natuurlijk altijd omdat je meer calorieen tot je neemt dan dat je verbruikt,dit kan verschillende reden hebben. Maar ook bij hem was het toch wel duidelijk dat er tussen zijn oren iets niet helemaal goed was. Ikzelf heb overgewicht en dat heeft verschillende oorzaken o.a -Medicijnen -Aanleg -Emotie eten Natuurlijk kan ik nu heel weinig/gezond gaan eten en veel sporten,dat heb ik ook vaak gedaan maar altijd tijdelijk.Het gaat er om dat je voor jezelf een goed gezond gewicht vind maar wat ook haalbaar is zo te houden.Ik hoop dat ze nog een 2e serie maken over deze mensen over een paar jaar,want blijven volhouden is nog het allermoeilijkst!
LOL Nee ff serieus, ik heb het niet gezien maar vind het super. En ik maar tobben met die laatste 5 kilo
Gijsje, ik schreef ook: de meeste mensen... Maar goed, je hebt gelijk wat betreft bepaalde medicijnen kan het dus zijn dat je aankomt/niet goed kunt lijnen. Aanleg betekend... Harder sporten/minder snoepen als je toch een strak lijf wilt. Iemand met aanleg komt echt niet kilo's aan van blaadjes sla te eten Al beweerde mijn vriend voorheen wel wat anders Aanleg dit, aanleg dat. Totdat hij besloot geen (zijn zijn woorden ) 'log dertigers lijf' wilde en in actie kwam. Niet meer 2 keer opscheppen, niet meer regelmatig borrelnootjes eten én in ieder geval 3 keer per week hardlopen. De kilo's vlogen eraf. Hij riep altijd het hardst dat hij 'aanleg' had. Inmiddels beseft hij gelukkig dat je met aanleg altijd nog iets er tegen kunt doen. En emotie eters... Tja, die eten vast ook geen blaadjes sla Mijn schildklier werkt te traag, kwamen we pas laat achter en toch ben ik niet tonnetje rond.
ik vind het echt een topprestatie dat het hem gelukt is, het zou mij alleen maar aanmoedigen om ook mijn "maar" laatste 20 kilootjes kwijt te raken. Ik vind alleen jammer dat men van het programma het hele proces over 1 aflevering heeft uitgesmeert, zo krijg je bijna nog het idee dat hij het "effe" gedaan heeft. In zijn gesprekken met Wendy zag ik trouwens duidelijk een man die zijn emoties goed wegstopt en alles maar weglacht. ik denk dat ie op dat vlak ook nog behoorlijk wat moet veranderen(om niet in zijn oude patroon terug te vallen)
@ Maartje84 Ik ben het wel met je eens. Ik ben ook veel te zwaar (of eigenlijk ben ik enorm aan het afvallen) en hoewel ik echt een emotie-eter ben zie ik dat niet als een excuus. Wel als een reden dat het afvallen mij eerder niet lukte, maar het feit dat je een emotie eter bent zorgt er op zich niet voor dat je niet kunt afvallen. Dan moet je alleen andere/extra maatregelen nemen om de oorzaak van het emotie eten aan te pakken. Wel is medicijngebruik een ander verhaal, daarvan kun je echt enorm aankomen en dan raak je het ook nauwelijks kwijt hoe hard je je best ook doet.
Eens, behalve bij medicijngebruik geldt toch echt het cliche 'ieder pondje gaat door t mondje'. Maar ook van -alleen- medicijngebruik krijg je toch geen morbide obesitas (BMI>40)? Het kan tussen de oren zitten, maar dat is geen excuus. Je kunt nog altijd zelf beslissen of je het in je mond stopt of niet. Het is gewoon een verslaving. Wil niet zeggen dat t niet heel erg moeilijk is om van die verslaving af te komen. Ik heb zelf een zeer beperkt dieet vanwege mijn ziekte. En dat was vooral in het begin ook ontzettend moeilijk (en nog, ik kan bv nooit uit eten, en het is redelijk eenzijdig en nogal smaakloos). Maar ja, het kan niet anders, anders word ik doodziek.
Het is natuurlijk maar net hoe je het bekijkt,eigenlijk bestaad er nooit ergens een excuus voor.Ikzelf heb mijn aanleg,medicijnen en emotie eten nooit als excuus gebruikt maar wel als reden voor mijn overgewicht,het werkt nou eenmaal niet zo simpel bij iedereen....gewoon wat minder/gezonder eten en meer sporten.Voor sommige mensen is het nu eenmaal heel moelijk om daar een belans in te vinden,en dat kan wel jaren duren. Maar als je uiteindelijk echt wil en het lukt het je om de knop om te zetten kan iedereen afvallen daar ben ik het mee eens,het is mezelf al meerdere malen gelukt,nu nog proberen de manier te vinden om het er af te houden.
Ik was al mollig/licht overgewicht toen ik aan de medicijnen begon met de medicijnen was ik in een jaar 35kilo zwaarder en dus tja toen kon je wel zeggen dat ik echt dik was geworden. Aantal keer gestopt met de medicijnen en dan vliegen de kilo's er echt af(ook heb ik dan veel meer energie om te sporten)helaas lukt het helaas nog niet steeds zonder. Maargoed,we dwalen beetje af....
Ja, maar dan nog krijg je puur alleen van medicijnen geen 'morbide obesitas' toch? Ik bedoel, super rot als je door medicatie zoveel aankomt, maar zoals je zegt, je had al een beetje overgewicht.. Ik heb een normaal gewicht (55 bij 1.67) en als ik 35 kilo zou aankomen, zou ik zeker te dik zijn. Maar nog geen morbide obesitas hebben! Maar idd beetje afdwaling
nee, idd ik weeg dat ook(85kg) bij die lengte(1.67m) en ik zie er ook niet zoals die man uit ik heb gewoon een lekker zwembandje
Ik heb gisteren het laatste kwartier gezien. Maar jeetje wat een verschil zeg, niet normaal. Maar ik schrok wel dat hij 160 kilo in een jaar is afgevallen. Dat lijkt mij een beetje te veel. Maar goed zal wel onder strenge begeleiding zijn. En voor de mensen die het niet voor elkaar krijgen om er 10 kilo af te krijgen.... Bij mensen die veel overgewicht hebben, gaat het allemaal sneller.