Obese

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door butterfly24, 2 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Hele knappe prestatie van deze mevrouw!

Ik denk dat ik wel snap, waarom deze mevrouw te dik is geworden, door zich zelf niet op de eerste plaats te zetten. Als je altijd voor een ander klaar staan, alles voor die gene doet (lees: daardoor onregelmatig/ongezond eten, alles doen in het huishouden en daarbij werken op je bedrijf. Je kinderen niet mee laten helpen in het huishouden), val je op een gegeven moment in een bepaald patroon, wat je niet zomaar kunt doorbreken. Als jij altijd veel ongezond voedsel tot je neemt en je bent gevoelig voor gewichtstoename. Dan kan ik mij voorstellen dat je in een tijdsbestek van 20(?) jaar 80 kg tot 90 kg aankomt.
    Dat zijn "maar" 4 tot 5kg per jaar. Als je dan geen man hebt, die je terug fluit en van je houdt zoals je bent?
    Dan kan ik mij voorstellen dat je geen reden ziet om je patroon te doorbreken en dan gewoon doorgaat met de manier hoe je leeft.

Maar goed, ik denk dat het voor de mensen die geen problemen hebben met gewicht wat moeilijker voor te stellen is.

2. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Misschien omdat niet iedereen hetzelfde is?
    Iedereen maakt het een en ander mee natuurlijk en de een wat meer dan de ander, maar niet iedereen dealt er op dezelfde manier mee he.
    Je kunt bij niemand in het koppie kijken......ik ben ook dik door emotie eten en ik heb ook heel veel meegemaakt en natuurlijk is dat geen excuus voor het eten, maar het eten is MIJN momentje, dan voel ik me even lekker en vergeet ik even mn problemen zoals anderen dat misschien met een drankje of sigaretten doen. En daarna huil ik soms ook omdat ik spijt heb, maar je zit gewoon in een spiraal en het is toch verdomd moeilijk voor sommigen om daaruit te komen....dus ja ik oordeel nooit zo snel over anderen.

3. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik heb t gisteravond gezien en ik vond het heel erg meevallen dat ze zat te zeuren! Wendy benadrukte het een paar keer en toen gingen ze er over praten. Maar ik had niet het idee dat zij zelf heel erg de nadruk daarop legde.

En laat die jongens en man maar ff wat meer doen. Die man vond ik juist heel erg!! Ja, hij vond t wel knap enzo, maar eigenlijk vond ie t allemaal maar lastig. Hallo, het gaat om de gezondheid van je vrouw!! Zij heeft jarenlang voor iedereen klaar gestaan en nu was t ff me-time voor haar. Heel goed.

Iedereen gaat op een andere manier met emoties om. Zij kennelijk door zich vol te stoppen. Een ander stapelt t allemaal 'vanbinnen' op, en krijgt lichamelijke klachten ofzo. Niet goed, maar ja, zo makkelijk te doorbreken is t niet.

Hoe dan ook, het is gewoon een knappe prestatie. Ben ook erg benieuwd naar hoe ze er over een jaar allemaal aan toe zijn!

4. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Maar dan vrat ze zichzelf eerst vol en werd ze tonnetje rond en dáárna ging ze maar van alles voor haar gezin doen.
    Van alles voor je gezin doen is vaak niet de oorzaak van overgewicht. ;)

5. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Ja ik begrijp wel dat zij echt niet voor de lol zo dik is geworden en dat het vreselijk zwaar moet zijn geweest en dat idd iedereen anders omgaat met het leven maar ik heb haar nergens horen zeggen: ik ben zo dik omdat ik teveel eet. Nee: ik ben zo dik omdat ik mezelf niet op de eerste plek zet. Dat snap ik dus niet zo goed. Ja ook weer wel trouwens, het is makkelijk om jezelf te verwaarlozen. Maar had steeds het idee dat ze haar gezin de "schuld" gaf. Ja nu kies ik voor mezelf: alsof ze jarenlang gedwongen is door alles en iedereen om zchzelf weg te cijferen. Ik weet niet ik begrijp hoe je ongemerkt maar dikker en dikker wordt maar ik begreep niet helemaal dat ze zo heftig doorging over gezin. Voelde gewoon een beetje oneerlijk

6. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik zie t niet zo. Natuurlijk is het haar eigen schuld, heeft ze zelf slecht en veel gegeten, maar dat is logisch. Moet dat perse gezegd worden?
    Er waren ook andere factoren en die hebben ze extra belicht. Is meer hoe het programma in elkaar is geknutseld, schat ik. Ze zal vast nog wel hele andere dingen gezegd hebben, die het niet waard waren om uitgezonden te worden!

Ach, ik zie t gewoon als entertainment. Kan me dr verder niet druk om maken. Vind t gewoon sneu. Ook dat ze dan na afloop van dat hangende vel hebben en dan strax na de operaties enorme littekens. Is echt ontzettend lelijk.

7. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Ja sneu he? Ben je zoveel afgevallen is je strijd nog niet voorbij

8. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

sorry hoor maar sneu omdat ze hangende vellen hebben? Waarom is dat sneu? en waarom sneu dat ze littekens krijgen?

Liever hangende vellen en gezond dan een strak lichaam en ongezond.
    En ik weet waar ik over praat want ja ik ben ook op weg om van die lelijk hangende vellen te krijgen aangezien er nu 40 kilo af is en er nog 20 af moet. Maar ik vind me hangende vellen niet erg, aangezien me lichaam nu gezond is. (bijna)

9. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ik heb ook overgewicht en ik vind het ook sneu dat ze nog een jaar op gewicht moet blijven en dan operaties waar ze littekens van zal blijven houden.
    Ik vind het met kleding aan mooi dat ze is afgevallen maar zie toch liever naakt een stevig persoon zonder huidoverschot dan een slank iemand met huisdoverschot.
    Ik zie ook liever een dikker iemand dan een heel mager iemand.
    Maargoed is allemaal persoonlijk en uiteindelijk staat voor iedereen zijn gezondheid bovenaan lijkt me.

10. augurkjes

Gijsje kijk die hangvellen vind ik zeker niet mooi. Maar ik vind gezondheid belangrijker dan mooiheid.

Maar heb net het stukje even terug gelezen waar ik op gerageerd heb, en volgens mij ben ik gelijk iets te fel gaan reageren en bedoeld de persoon het niet zo extreem als ik in eerste instantie dacht.

Maar over het programma zelf vind ik het trouwens wel erg extreem! Iemand die normaal zoveel eet dan ineens zwaar intensief moet gaan sporten, heel wat minder gaan eten lijkt me overigens niet echt een gezonde manier van afvallen. VInd het echt extreem allemaal en sommige ''slanke'' mensen kunnen geen eens zo extreem sporten als de 'dikke'' mensen van het programma moeten doen.

11. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik bedoelde het idd niet vervelend hoor. Ik vind het gewoon jammer voor ze. Natuurlijk staat de gezondheid voorop!

Ik vind het ook zeer extreem om zo snel zoveel af te vallen op die manier. Maar ze zullen neem ik aan ook wel medisch gevolgd worden.

Wat ik bedoelde is dat het een tv programma is en toch grotendeels bedoeld als entertainment.
    Ik heb zelf totaal geen overgewicht, dus ik heb er verder geen persoonlijke gevoelens bij. Kan me er dus ook niet echt aan 'irriteren' wat betreft bepaalde uitspraken of niet. Heb wel wat beters te doen ;)
    Voor mij is het dus grotendeels ook entertainment, maar ik vind het ook 'sneu' voor die mensen dat het allemaal zo ver heeft moeten komen en alles wat er bij hoort.

12. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Weet je, iedereen die overgewicht heeft krijgt gelijk de stempel teveel eten. Maar er zit vaak zoveel meer achter! Vond het zo knap van die vrouw! Nu hopen dat ze op gewicht blijft! Petje af! Zo zie je maar weer.. waar een wil is is een weg!

Ben weer benieuwd naar as zondag!

13. Dani11

Dani11 Niet meer actief

In dat opzicht snap ik je idd ook wel, beetje jammer als je je geliefden de schuld geeft, net alsof haar man haar eten naar binnen heeft lopen stouwen ofzo :) Je doet het idd helemaal zelf.

14. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Mee eens!

Toch knap als je heel de dag loopt te zorgen en nooit tijd voor jezelf hebt dat je dan toch zo zwaar wordt.
    Ach ik vind het knap van haar en hoop dat ze het volhoudt!

15. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Gezondheid gaat zeker voor een mooi uiterlijk,ben ik helemaal mee eens,maar als ik voor mezelf spreek en het lukt me uiteindelijk zo veel als te vallen als ik wil zou ik wel wat aan mijn overtollige huis willen doen.

Ik vind het sporten ook extreem,ook het afvallen is echt heel veel in een hele korte tijd,ik denk dat daarom dat hun huid ook mischien erg hangt,niet dat je het kan tegen houden maar omdat het zo snel gaat krijgt het natuurlijk helemaal geen kans te herstellen lijkt me.

Knap dat je ook al zo veel bent afgevallen,ook door te sporten en gezond te eten?

16. augurkjes

Denk inderdaad dat de huid ook mede door het snelle inderdaad zo extreem hang.

Ik ben overigens afgevallen door middel van een operatie. (gastric bypass) Maar moet er zelf veel bij sporten. Althans veel ik vind het heerlijk om te sporten nu het kan ;) dus ik sport 3x per week een uurtje :) Maar staat nu even stil omdat ik door me enkel ben gegaan.

Het is hier afwachten wat me huid nog gaat doen. Heb nu hangvellen maar vind het niet zo extreem als op tv en vind het niet er zoals het nu is. Maar moet er nog 20 kwijt en word het dan heftig laat ik er wel wat aan doen.

En ben het ook met je eens dat je zei dat je vollere vrouwen mooier vind dan echte slanke ;) Maar dat is even off topic:)

17. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    (Nog ff off-topic.)
    Knap hoor wonders2,alleen al dat je de operatie hebt laten doen vind ik heel knap,denk niet dat ik dat zou durven.Suc6 nog met het verdere afvallen,hopelijk berijk je je doel!

Zag bij RTL boulevard vanavond een stel bij meegedaan aan Obese die verliefd op elkaar waren geworden,dat meisje dus die a.s zondag erbij komt ook,leuk om te zien.

18. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Word er weer gekeken? Ben benieuwd hoe ze het gaat doen!

19. augurkjes

Hier staat het niet aan :) kijk het altijd terug via rtlgemist ;)
    Benieuwd weer in ieder geval

20. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Oke dat kan ook,geen last van reclame iig!

Deze vrouw verzint trouwens wel veel smoesjes en veel klaagzang tot nu toe HaHa!!

1500 cal en dan zo'n hefting trainingsprogramma is ook wel heel wat hoor!

Deel Deze Pagina