nou inderdaad!!! AMEN!!! ik zag op een gegeven moment dat haar man dr schoenen/laarzen uitdeed nou echt niet he!!! maar ja mischien vond ze het zelf gewoon zwaarder
Ik denk echt dat het ook een beetje erger gemaakt word dan het werkelijk is. Ik kan toch echt zelf mijn schoenen aan en uit doen, en mijn huishouden lukt me ook nog soepel, ik loop 40x op een dag de trap op en af. Tuurlijk zal het wel allemaal soepeler gaan met 60 kilo er af. Maar ik vond het wel redelijk over dreven allemaal.
ik ook mn ma staat dr altijd van te kijken dat ik niet hijg als ik boven kom pffff hihihi dus zoals bij obese gister herken ik het echt niet!!!!
Maar dames die dus ook echt 138 kg wegen net als zij. Jullie kijken naar het programma, zien het resultaat aan net einde. Voelen jullie nu niet enorm de drang om ook te lijnen?
Nou dat vroeg ik me ook af! Want ik heb dat wel! Of ik krijg er in ieder geval flink zin van om te sporten, heerlijk! Ja en verder vind ik het echt slappe excuses dat je liever een zak chips koopt dan groenten om dat chips goedkoper is Dan heb je gewoon geen respect voor jezelf hoor... Je kan ook afvallen door je porties aan te passen, chips, koek en snoep te verbannen uit je dieet en daar groenten van halen. Bij de lidl is veel groenten en fruit hartstikke goed! En bij de AH heb je ook een zak wortelen voor 1 euro. Het is gewoon maar net waar je prio ligt. Die mensen die aan obese mee doen, hebben gewoon echt een probleem en een verslaving aan eten. En ik snap heel goed dat de drempel mega hoog is als je 135 kg bent om te gaan sporten. Maar het is net wat Radmilo doet/zegt: je lichaam kan veel meer aan dan je denkt! Ik kom zelf ook van 85 kg en weeg nu 71,5 kg. En wij zijn echt niet meer per maand kwijt aan boodschappen, wat een onzin!
Inderdaad juul. Gezond eten hoeft niet duur te zijn. Rijstwafels, groenten en fruit van de markt, volkorenbrood. Ik kom zelf ook snel aan, moet nu ook nog 7 kg afvallen vanwege de zwangerschap. Maar zwaarder dan 75 heb ik nooit gewogen. Ik kan me wel voorstellen dat als je heel zwaar weegt het lastiger is om eraan te beginnen omdat je dan zoveel moet afvallen. Maar aan de andere kant gaat het dan wel lekker snel Ook begrijp ik dat er veel emotie eters zijn, als je veel gaat sporten val je ook al af en dan komt het gezondere eten daarna vanzelf (als ik veel sport eet ik vanzelf gezonder omdat ik meer gemotiveerd word om af te vallen). Maar het valt me wel op dat mensen veel 'excuses'verzinnen. Bv ik begin volgende maand met afvallen want ik heb nu nog een paar feestjes etc. Gewoon meteen beginnen! Maar blijft lastig allemaal hoor. Je moet er echt aan toe zijn. Als je gezond eten te duur vindt dan ben je er nog niet echt aan toe denk ik.
Ik heb toch nooit gezegd dat ik elke avond chips wegwerk omdat ik geen prei kan kopen? Ik zeg dat als je weinig geld hebt, het wel moeilijk kan zijn... Hoe je het went of keert een zak friet is nu eenmaal goedkoper dan groenten. En die zak friet doe je nog langer mee ook...
ik denk dat niet zozeer het geld mee speelt maar fast food is sneller maar het is natuurlijk onzin dat zware mensen alleen maar fastfood eten. ik denk dat het bewegen een lastig punt is. je wilt je niet vertonen dus iets gaan doen waar anderen je zien is een grote berg. en alleen doen kan ook een hele grote drempel zijn. het is natuurlijk wel heel simpel.maar voor iemand die er aan moet beginnen valt t het niet mee.. ik ben gelukkig niet zo zwaar. maar er moet nog wel wat vanaf. ik begin goed vervolgens gebeurd er niks en denk je waar doe ik t voor laat maar. en toch eet ik niet hele dagen troep of zo... maar ik zal vast wel iets fout doen.
Als je groente en fruit van het seizoen koopt, moet het echt niet duur zijn. Op internet zijn kalenders te vinden. Ook scheelt het als je geen voorgesneden groente en fruit koopt.
Nu ik aan het lijnen ben, ben ik juist goedkoper uit als ik niet aan het lijnen ben. Ipv een zak chips zit ik nu aan een komkommer en tomaten. Ipv de cola drink ik water uit de kraan.
Sinds ik groentes niet meer voorgesneden koop en dus zelf snij en ook vaak voor 2 dagen vooruit maak ben ik stukken goedkoper uit. Ook maak ik nu alles met verse (uit de tropische supermarkt) of gedroogde (van de toko, veel goedkoper dan uit de supermarkt) kruiden dan toen ik ongezonde knorr wereldgerechten of kant en klare sausjes zoals voor macaroni of oosterse gerechten, maakte.
Ik ben nu 15 maanden aan het diëten. Over het algemeen is het hier wel duurder. Er gaat meer groenten en fruit doorheen. Vroeger at ik 3 porties gr en fr per dag en nu 6 porties, en dat is duur. We zijn van ah op Lidl overgestapt maar toch. Goed volkorenbrood met extra vezels minder zout is wat duurder dab gewoon brood. Magere kwark, optimel producten, beter vlees.. Tikt toch aan. Ik sport heel graag, kost ook geld. Mijn conditie is voor een zwaar persoon vrij goed. Ik heb mt 48 nu en kan echt wel een stuk rennen ofzo. Maar jeetje zeg, wat is het moeilijk! Ik moet nog zoveel kilo's en het valt tegen. Hoefde ik er maar 15 kilo vanaf, dan was ik zeker nog gemotiveerd! Maar ik moet er totaal VIJFTIG kilo af en dan is het echt afzien. Of het aangedikt wordt in obese dat weet ik niet, de ene mens is de andere niet!
gezond eten komt vaak wel neer op iets duurder maar goed het is maar net welke keuzes je maakt natuurlijk want je kan wat anders laten staan bv en gezond leven is op de langere termijn ook goedkoper..
Trouwens het gaat niet helemaal op dat je minder gaat eten, ik moest juist MEER gaan eten (van gezonde voeding) dus was wel zeker duurder uit, want rest van het gezin gaat ook gewoon door. Daarnaast hoef je niet te stoppen met snoepen of wat dan ook, gaat prima samen, ik snoep gewoon, eet friet, patat, pizza en ga regelmatig sushi eten met de meiden maar inmiddels toch al dik 27 kilo kwijt hoor... Ik ben ook nog eens extra 15 euro per maand kwijt aan weight watchers online (een stukje extra controle voor mezelf zeg maar) maar dat vind ik mezelf echt wel waard, dan probeer ik wel ergens anders op te besparen... alhoewel als je vee afvalt ben je weer veel geld kwijt aan kleding haha
Idd grote porties.. Hier geen varkensvlees meer. Alleen kip en rund en vis. beetje knap stukje rundvlees en vis kost ook wat. Hier gaat er zeker 1 bak kwark doorheen denk dat ik voor mezelf al zon beetje 7 per dag aan voeding kwijt ben dan komt de rest van de fam er nog achteraan. Lekker door gaan!! Komt helemaal goed!
op het eind zegt wendy; Amanda heeft niet 1 maar 2 nieuwe mannen in haar leven, ik dacht dat ze haar vriend bedoeld maar nee ze bedoelde de trainers, ik vond best wel lullig voor de vriend van amanda haha