Vind dit ook een beetje kort door de bocht.... Er zijn ook mensen die wat ze ook doen geen gram aankomen.... En je hoeft toch echt niet zelf veel te zwaar te zijn geweest om je te kunnen inleven Sorry maar dat slaat echt nergens op. De een gaat eten omdat hij stress heeft, de ander krijgt geen hap door zijn mond bij stress en weer een ander gaat als een gek sporten. Iedereen gaat anders met zaken/gevoelns om, maar dat betekent niet dat je dan niet begrijpt hoe iemand zich voelt...
ze heeft een tijdje hart in aktie gedaan en is bij een zus van mijn vriendin geweest met dat programma...ze is echt niet aardig alleen als de camera draait....
leedvermaak? jemig.. vind het toch wel heel erg dat dat zo genoemd wordt zeg. Ik vind het gewoon superknap wat die mensen presteren! en tuurlijk hebben ze het zelf gedaan in zekere zin maar denk je dat iemand zich opzettelijk moddervet vreet? er gaat vaak heel wat jaar over heen. gatver wat oordelend. fijn voor degenen die het lukt om slank te blijven of die die discipline op kunnen brengen maar veroordeel mensen niet die het niet lukt of die daar te laat achter komen.. bah. ik vind het aanmoedigend in de zin dat je ziet hoe ver het kan komen. en ik denk dat die mensen oa mee doen omdat ze geen kant meer op kunnen en hopen een inspiratie te kunnen zijn voor anderen. jammer hoe mensen nog veroordeeld worden en geloof me die mensen voelen zich al ongelukkig genoeg. alsof je met overgewicht minder waard bent en geen recht op bestaan hebt... (en zo voelen ze zich al.. geef ze nog maar een trap na ook.. als dat jezelf een goed gevoel geeft..) en wie zich aangesproken voelt mag dat zo ervaren en zo niet zo niet...
Je zegt dat je er genoeg van af weet... en aan het einde zet je neer: keuzes?? Dat is wel heel krom, aangezien dat laatste woordje aantoont dat je er dus GEEN verstand van hebt.
Ik hoor juist dat ze heel lief is! Iedereen heeft wel eens een slechte dag toch? Zo hoorde ik dat Robert ten Brink(e?) een onwijze arrogante zak is. Maar van anderen hoor ik weer dat hij super leuk is. Als ik een rot dag heb, kan ik ook niet leuk doen maar voor de camera 'moet' je wel.
ach je kan ook niet met iedereen een klik hebben wel dan? Ik vind haar in dit soort programma's super en haar postuur vind ik maakt geen zak uit. er moet is wat minder gekeken worden naar hoe iemand is. ik meende dat ze ooit eens aangegeven heeft graag wat zwaarder te zijn maar dat ze niet aankomt. en volgens mij is ze ook klein.. maar goed lekker belangrijk het gaat niet om haar en ik vind haar super in dit soort programma's in the voice of idols of dat soort programma's echter?! vind ik haar vreselijk!!! zo nerveus.. maar ja ach ieder zijn ding..
Ik weet niet zo goed wat ik nou echt van het programma moet denken. Het helpt, zeker, in eerste instantie, maar ook op de lange duur? soms vind ik wle dat ze extreem veel uren op de sportschool bezig zijn. Ik vraag me af of ze datgene dat ze daar doen, ook echt leuk vinden. Zijn er geen alternatieven? Er zijn genoeg dingen in sportscholen te doen. Of zwemmen, is juist super geod voor mensne met overgewicht. Ik vraag me dan dus af, hou je dat de rest van je leven vol? verder is eten 70% van je afvalprogramma, is het allerbelangrijkste. Ik zie daar weinig van. Worden ze echt goed begeleid? een eetschema die vol te houden is? Leren ze echt koken? dus zonder troep erin? daar zou ook meer te winnen zijn denk ik. Cursussen over eten, koken, veel meer psychologische zorg. Ik vind wel dat het nu enorm gefixeerd is op zsm. heel veel afvallen. Terwijl het beter bij wijze van 2 jaar kan duren, en ze het emotie etne echt onder de knie krijgen, want dat is een uitdaging, zelf ervaring mee, helaas. Ik ben ook 24 kilo zwaarder geweest, heb nu een prima gewicht maar dit kost heel veel kracht en is ene groot innerlijk gevecht. Ik denk dat je meer bereikt met goede psychologische zorg, sportschoolabbo voor de jaren erna, met terugkoppelverplichting (bijv. naar zorgverzekeraar), gezond eten cursus dan vakanties weggeven, eerlijk gezegd
eerdere programma's lieten zien dat ze idd anders moeten eten. ze krijgen dieten opgesteld en ze krijgen ook na het programma nog 1 jaar begeleiding van dietist en personal trainer. dan heb je 2 jaar hulp. dat zou mij toch genoeg begeleiding moeten lijken for the long run.
nou precies! Misschien dat Wendy zelf juist wel altijd zo mager is geweest en niet op een mooi (wat voller) gewicht kon komen wat ze er ook voor gedaan heeft. En daardoor misschien juist wel weet hoe het moet voelen voor de kandidaten, ook al gaat het bij hun om overgewicht. Maargoed iemand kan de kandidaten ook prima motiveren zonder ervaringsdeskundige te zijn, het gaat om oprechte interesse en steun. Het slaat echt nergens op dat zij dat programma niet zou kunnen presenteren omdat ze er te licht uitziet. Mensen die echt kijken naar hoe het de kandidaten de afvalstrijd afgaat, kijken niet naar dit soort onbelangrijke zaken.
mooi gezegd. De opmerking dat het hun eigen schuld is, vind ik echt onbegrijpelijk. Ja, het is waar dat ze zelf verkeerde etenswaren eten, maar wat ik al eerder zei, je moet kijken naar de levensloop van deze mensen. Vaak is een ingrijpende gebeurtenis oorzaak van het vele eten, het troost vinden in eten. Het niet kunnen dealen met deze ingrijpende gebeurtenis(sen) en je dan maar als troost gaan volproppen met voedsel. Dus aan het einde van de rit ben je én te dik én het je nog steeds een emotionele disbalans. En ga je nog meer eten, cirkel is rond. Niemand kiest ervoor om zo door het leven te gaan. Niemand.
Mooi gezegd inderdaad. En Cherie ook. Nu heb ik zelf ook overgewicht (gelukkig maar 13 kilo momenteel) en ik moet zeggen dat ik het van mezelf wel zwak vind als het afvallen en op gewicht blijven niet lukt. Het afvallen is me 1 keer gelukt, het op gewicht blijven dus niet. Kan hierom zo boos op mezelf worden. En als iemand dan zegt dat het een keuze is, dan kan ik daar best boos om worden. Ik maak nu de keuze om af te vallen, maar het is verdomde moeilijk om vol te houden!!! Zo simpel is het maken van die keuze niet en om standvastig te blijven. Fijn als iemand anders dat wel makkelijk vind... maar daar heb ik niets aan En waar het bij mij zit? Ik kan er de vinger niet op leggen. Zal best met mijn verleden te maken kunnen hebben, had soms troost nodig, als niemand er voor me was (behalve mijn hondje die zelf ook doodsbang was). Als kind van 4 jatte ik al koekjes uit de koektrommel als ik alleen (tja...) thuis was. En nog steeds snoep ik het liefste stiekem/in mijn eentje. Dat geeft een veilig gevoel, zoiets. Zonder het snoepen moet ik mijn gevoel onder ogen zien en dat is soms (vaak!) best lastig!
En toch vind ik Wendy niet helemaal geschikt voor het programma. Ze doet het prima vind ik, maar ik zou me als deelnemer aan het programma me niet fijn voelen naast zo'n dunne spriet . Liever iemand die ook is afgevallen en wat minder dun is. Maar goed, dat is persoonlijk natuurlijk.
Ik heb ook behoorlijk wat overgewicht maar dat is toch echt mijn eigen keuze. . Minn eigen zwakheid. . Ik kan er ook voor kieze 2 -3 kerr per week te gaan sporten (no way!!!) Of om mn pizza te laten staan en gewoon te gaan koken. .. als ik af wil vallen zal ik er zelf iets aan moeten doen ( kan dus ook psychologische hulp zijn) en ik kies er zelf voor dit wel/niet te gaan doen. ..
Ineens komt de gedachte in me op: waarom mag je een slank iemand op dit forum een dunne spriet noemen en een dik iemand geen dikke koe oid?? Niet dat ik daar behoefte naar voel om te schelden, maar alles naar dikke mensen toe moet altijd zo politiek correct. Als je aangeeft dat het veel met een keuze te maken heeft is dat respectloos of wordt je zelfs voor dom uitgemaakt. Maar lullig doen over slanke mensen kan wel?? ''That girl needs a burger?'' Of ''tegen het plafond spuiten??'' ''That girl needs a blaadje sla'' of ''met die meid zak je door het plafond'' zou beledigend zijn, want die 'zielige mensjes kunnen er niets aan doen'. Gelukkig dat de deelnemer van afgelopen week niet in die slachtofferrol kroop maar gewoon de keuze maakte om er wat aan te doen. Wel vind ik het zo zonde dat hij het zo ver heeft laten komen. Maar dat zal hij zelf ook wel vinden.
Ik denk niet dat mensen te veel te zwaar zijn altijd een probleem hebben. Ik bv vond eten gewoon lekker haha. niet omdat ik at omdat ik problemen had. Maar ja het is wel super zwaar om dan weer af te vallen. En dan moet je echt wel sterk in je schoenen staan en ik denk dat slanke mensen dat echt niet kunnen begrijpen. Het gaat niet om 5 kilo maar om meer als 50 kilo. Begin er maar eens aan... Ja over wendy ik vind het wel een leuk mens en ik stoor me er niet zo aan dat ze dun is. Ik zie haar echt gewoon als presentatrice van het programma en niet als buddy van de personen., Ze probeert gewoon het verhaal aan elkaar te praten.
Inderdaad!! Ik snap ook niet waarom dikke mensen direct als zielig worden neergezet.... heb meer medelijden met te dunne mensen
nu krijg je weer z,n dik-dun topic en word iedereen aangevallen jammer hoor aangezien dit topic over het programma obese gaat
Dat wat ik schreef gaat op voor dikke, dunne, minder knappe gewoon iedereeen! alsof iemand die geen fotomodel is of wat dan ook minder waard is kom op zeg. dat je nu zegt dat wendy mogelijk wat mooier zou zijn met wat meer spek dat kan.. zo is een zwaarder iemand mogelijk ook mooier met minder. maar ik vind het nog steeds een mooie meid. en ze doet het goed. en zo heb je wel meer dingen. maar wat bereik je er mee een ander de grond in te trappen zo voel je jezelf dan beter?